Gå til innhold

Alpint. 90% av skadde er dansker. Overrasket?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

8500 skandinaver ble skadet i skibakkene i Europa i 2003, 90% var dansker.

Nordmenn har mest promille i bakkene, men har færrest skader. Antallet er noenlunde likt fordelt av turister, i hvert fall mellom Sverige, Norge og Danmark.

Svenskene er mest plagsomme sosialt og på utesteder mener jeg. Dårligst likt er de også av de lokale.

Fortsetter under...

Du skriver: "8500 skandinaver ble skadet i skibakkene i Europa i 2003, 90% var dansker."

Med andre ord - kun 850 ikke-dansker (franskmenn, spanjoler, nordmenn, tyskere, briter, osv, osv) ble skadet i HELE Europa i HELE 2003?

Kun 850? Totalt for et helt år?

Hvor finner du disse tallene?

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "8500 skandinaver ble skadet i skibakkene i Europa i 2003, 90% var dansker."

Med andre ord - kun 850 ikke-dansker (franskmenn, spanjoler, nordmenn, tyskere, briter, osv, osv) ble skadet i HELE Europa i HELE 2003?

Der skjønte jeg ikke spørsmålet, og kan derfor ikke svare. Har du drukket?

8500 skandinavere ble skadet, franskmenn, spanjoler, tyskere og briter er ikke skandinavere :-)

Når ble franskmenn, spanjoler, tyskere og briter skandinaver ?

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det er selvsagt bedre å sette foten fast i toalettet enn å ha hodet der, UiF.

Det kan nok være tilfelle. Men jeg blir alltid fasinert når 90% av noen f eks er, blir eller gjør noe.

Foreningen for nakkeslengskadde i Norge består av mer enn 90% kvinnelige medlemmer, mens våre nabolands lignende foreninger har likt fordelt mellom kjønn. Hva er det med kvinner i Norge som gjør det?

Annonse

Det kan nok være tilfelle. Men jeg blir alltid fasinert når 90% av noen f eks er, blir eller gjør noe.

Foreningen for nakkeslengskadde i Norge består av mer enn 90% kvinnelige medlemmer, mens våre nabolands lignende foreninger har likt fordelt mellom kjønn. Hva er det med kvinner i Norge som gjør det?

Kanskje er det noe med menn som gjør det. Kanskje de av en eller annen grunn ikke vil melde seg inn i en slik forening?

Vet lite om nakkeslengsskader, men jeg også stusser ofte på % talls plutselige oppblåsning enkelte ganger.

flere ganger har vi sett at antallet uføre øker dramatisk når lokalsamfunnets nøkkelarbeidsplass forsvinner.

Dette er selvsagt politisk skjult arb. ledighet og har lite med folks reelle helseproblemer å gjøre. Åltsa statistikk lyver veldig ofte.

Ulv I Faarikaal

Kanskje er det noe med menn som gjør det. Kanskje de av en eller annen grunn ikke vil melde seg inn i en slik forening?

Eller har kvinner en tendens til å finne noe å henge sine problemer på som har et stort nok fokus til at det blir akseptert?

Hypokondri?

Psykiatriske lidelser?

Det underlige er at så mange av disse i Norge er udiagnostiserte også. I andre land er diagnoser mer konkrete og dokumenterte. Vi har altså en mye større gjeng av kvinner med skader man ikke kan se av prøver og diagnostikk.

Jeg bare undrer, ikke ta det ille opp. Jeg fikk en h.... kjeft sist jeg prøvde meg på å diskutere denne saken.

Eller har kvinner en tendens til å finne noe å henge sine problemer på som har et stort nok fokus til at det blir akseptert?

Hypokondri?

Psykiatriske lidelser?

Det underlige er at så mange av disse i Norge er udiagnostiserte også. I andre land er diagnoser mer konkrete og dokumenterte. Vi har altså en mye større gjeng av kvinner med skader man ikke kan se av prøver og diagnostikk.

Jeg bare undrer, ikke ta det ille opp. Jeg fikk en h.... kjeft sist jeg prøvde meg på å diskutere denne saken.

Menn kan ofte ha et annet syptombilde som gjør diagnostiseringen vanskeligere. F.eks så har menn mer atypiske depresjonssymptomer enn kvinner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...