Gå til innhold

Utseendefikserte damer?

Anbefalte innlegg

Gjest Big Mac

Sexy menn-tråden er kjempelang, mye lenger enn sexy-damer-tråden. Og også i sexy-damer tråden er det hovedsaklig kvinner som sier hva de synes.

Når gutta slipper til med en kommentar er det gjerne av typen "Jeg synes NN er fin", mens damene utbroderer - "sånn og sånn skal det være. Er det ikke sånn kan de få være i fred for meg."

Er damer faktisk mer utseendefiksert enn menn?

Er det mer legitimt for damer å uttale seg om andres utseende (kvinner eller menn) enn det er for menn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137443-utseendefikserte-damer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jenter er mer kravstore. De har ofte helt urealistiske forventninger. De skal gjerne ha drømmemannen, men selv ser de ikke ut :-)

Ja den stemmer faktisk ofte.Jeg har hørt gatas tjukkeste sitte å kritisere gutter som er mye flottere utseendemessig enn henne selv.

Iiiik, jeg tar meg ofte i å sitte å kritisere slike med ok utseende selv også,,,,når jeg glemmer at jeg har blitt tjukk og blubbete selv.

Annonse

Ja den stemmer faktisk ofte.Jeg har hørt gatas tjukkeste sitte å kritisere gutter som er mye flottere utseendemessig enn henne selv.

Iiiik, jeg tar meg ofte i å sitte å kritisere slike med ok utseende selv også,,,,når jeg glemmer at jeg har blitt tjukk og blubbete selv.

Det at en ikke "ser ut", trenger ikke bety det samme som at man ikke kan ha god smak!! eller?

Jo du har selvsagt rett i at man kan ha god smak selv om man i egne øyne ikke "ser ut"

Men da har man vel egentlig større problemer med selvtiliten enn utseendet.

mvh

Dette var ikke ment fra eget ståsted!!

Dette var ment til kommentaren om at "en har hørt at gatas kjukkeste har kritisert personers utseende som har vært bedre enn ens eget!!

Ja, jenter er mer kravstore. De har ofte helt urealistiske forventninger. De skal gjerne ha drømmemannen, men selv ser de ikke ut :-)

Tullball.

Man ser ofte mindre pene, godt voksne menn med damer som ser ut som modeller.

Svært sjelden man ser det motsatte; halvgamle, lett slitne damer med unge modellmenn.

Hvem er det da som er mest opptatt av utseende?

Det finnes selvsagt mer og mindre utseendefikserte personer av begge kjønn. Men når vi først skal generalisere, er det heller slik at menn går etter utseende, kvinner går etter makt/penger.

Ikke dermed sagt at det ene er mer beundringsverdig enn det andre...

Annonse

Tullball.

Svært sjelden man ser det motsatte; halvgamle, lett slitne damer med unge modellmenn.

Det finnes selvsagt mer og mindre utseendefikserte personer av begge kjønn. Men når vi først skal generalisere, er det heller slik at menn går etter utseende, kvinner går etter makt/penger.

Slike halvgamle stygge menn er som regel rike.

Det er det. Likevel er det påfallende stor forskjell, ikke bare i deltagelsen, men også i måten man snakker om utseende, og hvordan det vektlegges.

Tror det kommer av at vi er mer "skravlete" om detaljer generelt, jeg. Det er liksom stuereint for damer å ta opp småting og prate om utseenderelaterte ting.

Det er det ikke for menn. Ikke dermed sagt at menn har generelt høyere toleranseterskel for utseendemessige avvik, tror jeg. Ta forøvriog en titt på svaret mitt til Flows lenger nede i tråden.

Gjest Big Mac

Tullball.

"Man ser ofte mindre pene, godt voksne menn med damer som ser ut som modeller."

Hm... man gjør jo ikke det da. Jeg synes faktisk man oftere ser (sånn ute på gata) "mindre pene" damer sammen med hva jeg ville tro er ganske kjekke menn. (Det finnes kanskje unntak for de superrike gamle gubbene.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...