Gå til innhold

Rema 1000 reklamen

Anbefalte innlegg

Gjest mongopongo
Skrevet

Har dere sett den Rema 1000 reklamen der en mann nesten ikke tør å be en kollega ut, men så tilslutt så tør han likevel. Han ser ut som han er mongloid.

Skrevet

og hvordan kan du se at han ser ut som mongoloid ?

Jeg ser ikke at han er det hvertfallt....

En helt vanlig "mann i gata"

Skrevet

...og i tillegg heter det ikke "mongoloid". (med mindre du snakker om noen fra Mongolia)

"............................"

Skrevet

...og i tillegg heter det ikke "mongoloid". (med mindre du snakker om noen fra Mongolia)

"............................"

Åhjoda.

Skrevet

Åhjoda.

Uhm...nei, det gjør det ikke.

"......................"

Skrevet

Uhm...nei, det gjør det ikke.

"......................"

Ok.

Skrevet

Bra.

".................."

Men jeg er ikke enig med det fordet da.

Skrevet

Åhjoda.

Mongoloid er vel et utdatert begrep. Man snakker nå om mennesker med Downs syndrom.

Skrevet

Men jeg er ikke enig med det fordet da.

Ikke enig i at det ikke heter "mongoloid"? Vel, det er ganske lenge siden det var korrekt å kalle folk med downs syndrom for mongoloide. Det ordet brukes ikke lenger, logisk nok iom. at det ikke er noe problem å se et visst "rassistisk" snev i det.

"........................"

Skrevet

Nå har du sett i speilet igjen. TV'en er den boksen det står SONY på.

Skrevet

Ikke enig i at det ikke heter "mongoloid"? Vel, det er ganske lenge siden det var korrekt å kalle folk med downs syndrom for mongoloide. Det ordet brukes ikke lenger, logisk nok iom. at det ikke er noe problem å se et visst "rassistisk" snev i det.

"........................"

At det ikke er politisk korrekt, og at man heller skal kalle det Downs Syndrom, det er jeg absolutt enig i. Men så lenge ordet mongoloid står i ordboka mener jeg det er et ord det går an å bruke av og til.

Skrevet

At det ikke er politisk korrekt, og at man heller skal kalle det Downs Syndrom, det er jeg absolutt enig i. Men så lenge ordet mongoloid står i ordboka mener jeg det er et ord det går an å bruke av og til.

Joda, jeg skjønner hva du mener. Men mange er ikke klar over slike ting. Det er f.eks ikke mange som er klar over at ordet "eskimo" er like rassistisk som "nigger".

"........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...