Gjest mongopongo Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Har dere sett den Rema 1000 reklamen der en mann nesten ikke tør å be en kollega ut, men så tilslutt så tør han likevel. Han ser ut som han er mongloid. 0 Siter
Gjest Geddo Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 og hvordan kan du se at han ser ut som mongoloid ? Jeg ser ikke at han er det hvertfallt.... En helt vanlig "mann i gata" 0 Siter
Gjest tod Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 takk for at du delte dette med oss 0 Siter
Åsemor Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Ja den har jeg sett. Han er nok ikke mongoloid. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 ...og i tillegg heter det ikke "mongoloid". (med mindre du snakker om noen fra Mongolia) "............................" 0 Siter
Åsemor Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 ...og i tillegg heter det ikke "mongoloid". (med mindre du snakker om noen fra Mongolia) "............................" Åhjoda. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Åhjoda. Uhm...nei, det gjør det ikke. "......................" 0 Siter
Åsemor Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Uhm...nei, det gjør det ikke. "......................" Ok. 0 Siter
Åsemor Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Bra. ".................." Men jeg er ikke enig med det fordet da. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Åhjoda. Mongoloid er vel et utdatert begrep. Man snakker nå om mennesker med Downs syndrom. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Men jeg er ikke enig med det fordet da. Ikke enig i at det ikke heter "mongoloid"? Vel, det er ganske lenge siden det var korrekt å kalle folk med downs syndrom for mongoloide. Det ordet brukes ikke lenger, logisk nok iom. at det ikke er noe problem å se et visst "rassistisk" snev i det. "........................" 0 Siter
petter smart Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Nå har du sett i speilet igjen. TV'en er den boksen det står SONY på. 0 Siter
Åsemor Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Ikke enig i at det ikke heter "mongoloid"? Vel, det er ganske lenge siden det var korrekt å kalle folk med downs syndrom for mongoloide. Det ordet brukes ikke lenger, logisk nok iom. at det ikke er noe problem å se et visst "rassistisk" snev i det. "........................" At det ikke er politisk korrekt, og at man heller skal kalle det Downs Syndrom, det er jeg absolutt enig i. Men så lenge ordet mongoloid står i ordboka mener jeg det er et ord det går an å bruke av og til. 0 Siter
Prozak Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 At det ikke er politisk korrekt, og at man heller skal kalle det Downs Syndrom, det er jeg absolutt enig i. Men så lenge ordet mongoloid står i ordboka mener jeg det er et ord det går an å bruke av og til. Joda, jeg skjønner hva du mener. Men mange er ikke klar over slike ting. Det er f.eks ikke mange som er klar over at ordet "eskimo" er like rassistisk som "nigger". "........................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.