Gå til innhold

10 år og oppe til kl 0200 på natta?

Anbefalte innlegg

Er dette vanlig eller? Jeg må bare spørre fordi jeg synes det blir litt vel lenge jeg, galskap i mine øyne da, men jeg vet jo ikke hva som er vanlig hos andre. Han jeg snakker om er nevøen til min mann og var på pc og snakka på msn over klokka 2 på lørdagen, ikke at jeg har noe med det men jeg synes at det virker litt lenge for en 10 åring. Hva mener dere andre?

Fortsetter under...

Vel, det er forskjell på søvnbehovet hos folk. Har selv en villstyring på syv, som trenger lite søvn. Klokken ble ett i natt!!

Vanligvis legger han seg halv elleve midt i uka,eller senere - og er oppe og hopper klokken syv. Har en som er et par år eldre, som legger seg halvannen time før.

Så det er forskjell på, stor forskjell på....

Ikke noe problem. På hverdagene må de fleste av oss legge oss i rimelig tid for å orke tidlige morgener, i helgene kan vi gjøre som vi vil.

En ting jeg syns er trist er de familiene der foreldre insisterer på tidlige kvelder hele uka for barna, uavhengig av om man har koselig besøk, det er nyttårsaften, 17 mai, sommerferie etc.

Vel, det er forskjell på søvnbehovet hos folk. Har selv en villstyring på syv, som trenger lite søvn. Klokken ble ett i natt!!

Vanligvis legger han seg halv elleve midt i uka,eller senere - og er oppe og hopper klokken syv. Har en som er et par år eldre, som legger seg halvannen time før.

Så det er forskjell på, stor forskjell på....

*KLEM*! God å høre HELT maken til oss. :)

Annonse

Her kommer kjipe gamlemor på banen:-)

Jeg synes det er drøyt for en unge å rangle oppe så lenge selv om det er lørdag. Greit nok på nyttårsaften o.l, men ikke på en vanlig lørdag.

Det må da være vanskelig få ungen tilbake i vanlig døgnrytme igjen før skoleuka begynner?

Jeg hdde litt gal hvis jeg ikke skulle få ungefri en liten halvtime før jeg skulle legge meg engang!:-O Familiehyggen kan man ha tidligere på kvelden. Jeg synes at barn skal legge seg i god tid før de voksne.

Jeg synes det er drøyt for en unge å rangle oppe så lenge selv om det er lørdag. Greit nok på nyttårsaften o.l, men ikke på en vanlig lørdag.

Det må da være vanskelig få ungen tilbake i vanlig døgnrytme igjen før skoleuka begynner?

Jeg hdde litt gal hvis jeg ikke skulle få ungefri en liten halvtime før jeg skulle legge meg engang!:-O Familiehyggen kan man ha tidligere på kvelden. Jeg synes at barn skal legge seg i god tid før de voksne.

Jeg er enig med deg for sånn har jeg alltid hatt det selv. Jeg syns det er viktig at foreldrene tar ansvar for en tiåring er for liten til å være fornuftig når det gjelder leggetider. Så de må gjerne være lenger oppe i helgen, men det fins vel en middelvei? Legger de seg 9-10 til vanlig kan de vel være oppe til 11-12?

10 år er jo et lite barn!? Rangling kan man vente med iallfall til puberteten...

Ungefri? - hva er det?

*ser seg forvirret omkring*

:-)

Det skal bli verre......når de er 16, -18 - og 21 - da legger de seg ALDRI - og hører ALT!

Vanlig og vanlig. Tror ikke det er helt uvanlig.

Vet selv om en familie hvor barna er oppe til både 1 og 2 om natten, og kanskje lenger, når det er ferier og sånt.

Vi har det IKKE sånn. Vi holder hardt på faste leggetider. Men så er barna våre små enda også.

Annonse

Jeg syns ikke man trenger blande sammen de voksnes behov for tid alene sammen med barnets behov for søvn.

Det er stor forskjell på det med søvnbehov og døgnrytme. Hvis barnet trenger mye søvn er det naturlig at de må legge seg tidlig så de ikke sover utover dagen.

Noen barn tilpasser seg fint en variabel døgnrytme, andre får problemer med den minste endring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...