Gå til innhold

Hvorfor står det om dette i avisen?

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=215951

Ingen kan jo lære noe av det, det er bare å "brette ut" en tragedie for allmenheten. Jeg blir helt dårlig av å se bilder med undertekster, han døde da og da - et smilende familiebilde.

Fanken, har de døde barna BEDT om bli smurt ut på VG's forside på denne måten? - Det er jo ikke noe som har skjedd siste døgn eller noe (ulykke) -

Jeg kjenner jeg blir forbanna på journalsitikken her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137532-hvorfor-st%C3%A5r-det-om-dette-i-avisen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå har de vel fått historien fra foreldrene da ......

Det skjønner jo jeg også - men noen bør faktisk "beskyttes fra seg selv" - Det har noe med moral å gjøre, synes du ikke?

Jeg hadde IKKE ønsket å bli avbildet i avisen etter min død.

Det skjønner jo jeg også - men noen bør faktisk "beskyttes fra seg selv" - Det har noe med moral å gjøre, synes du ikke?

Oppslaget kan være til trøst/støtte for andre som opplever vanskeligheter.

Jeg tror heller ikke de døde bryr seg så mye om de er avbildet i avisen.

Annonse

Det dreier seg vel om å sette fokus på dødsfall i trafikken som følge av uforsiktige bilister/uforsvarlig trafikkferdsel (hun som i dag får sin dom, overså sin vikeplikt og kjøre dermed på motorsykkelen som avdøde satt på).

Så bestemte avisa seg vel for å ta med resten av historien, slik at de fikk kapret en håndfull sympati-lesere.

Annonse

Det var det jeg mente også. Så for meg "Hjemmet" liksom....

Men - jeg har ikke sett papirutgaven idag, og kjenner derfor ikke til i hvilken sammenheng de kjører saken.

Troligvis er dette en del av et større oppslag.

Faren med nett-aviser er at en notis på side 38 i papirutgaven skiller seg lite fra hovedsakene. Avisens prioriteringer er nesten umulig å skjønne ut fra en nettutgave kontra papirutgaven.

hehe, - skjønner.

MEN, jeg syns nå man skal vise de døde litt respekt og ære også jeg da - og det gjør man ikke i blekker som VG.

Jeg synes vel ikke det var så respektløst. Nå har ikke jeg lest hele art, bare overskriftene ;-) men så ikke noe respektløst der. Hvis dette kan øke fokus på trafikksikkerhet eller kreftsyke barn, så er det bare positivt.

Generelt synes jeg det er viktigere å behandle de levende med respekt.

Men - jeg har ikke sett papirutgaven idag, og kjenner derfor ikke til i hvilken sammenheng de kjører saken.

Faren med nett-aviser er at en notis på side 38 i papirutgaven skiller seg lite fra hovedsakene. Avisens prioriteringer er nesten umulig å skjønne ut fra en nettutgave kontra papirutgaven.

Det står på FORSIDEN av papirutgaven - og jeg måtte LETE på nettutgaven, og derfor reagerte jeg.

FØrstesideoppslag.

Gjest alive&kicking

Det kan ofte være en del av terapien ved å miste et familiemedlem at det står noen ord i avisen. På den måten kan medmennesker få ta del i sorgen og det blir kanskje ikke så vanskelig å takle hverdagen heller. Det kan være ganske sårende å få høre at man ikke har respekt for de døde. Man kan jo også diskutere om hvem som ikke har respekt eller får respekt ved slike innlegg som jeg nå sender svar på. Det er nokså respektløs overfor ovrlatte å skrive et slikt innlegg som Fuga har gjort her. At pressen kan være lite taktfull til tider får så være, alle til lags kan ingen gjøre. Du kan jo bare la være å lese det som står om det plager deg sånn.

Det kan ofte være en del av terapien ved å miste et familiemedlem at det står noen ord i avisen. På den måten kan medmennesker få ta del i sorgen og det blir kanskje ikke så vanskelig å takle hverdagen heller. Det kan være ganske sårende å få høre at man ikke har respekt for de døde. Man kan jo også diskutere om hvem som ikke har respekt eller får respekt ved slike innlegg som jeg nå sender svar på. Det er nokså respektløs overfor ovrlatte å skrive et slikt innlegg som Fuga har gjort her. At pressen kan være lite taktfull til tider får så være, alle til lags kan ingen gjøre. Du kan jo bare la være å lese det som står om det plager deg sånn.

Jo, mulig jeg er respektløs her, men det er fordi dette er et anonymt forum og da kan man faktisk skrive det man innerst inne mener :)

Jeg mener likevel at foreldre også har et ansvar - selv om de har stor sorg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...