Gå til innhold

Hvorfor står det om dette i avisen?

Anbefalte innlegg

Det kan ofte være en del av terapien ved å miste et familiemedlem at det står noen ord i avisen. På den måten kan medmennesker få ta del i sorgen og det blir kanskje ikke så vanskelig å takle hverdagen heller. Det kan være ganske sårende å få høre at man ikke har respekt for de døde. Man kan jo også diskutere om hvem som ikke har respekt eller får respekt ved slike innlegg som jeg nå sender svar på. Det er nokså respektløs overfor ovrlatte å skrive et slikt innlegg som Fuga har gjort her. At pressen kan være lite taktfull til tider får så være, alle til lags kan ingen gjøre. Du kan jo bare la være å lese det som står om det plager deg sånn.

Du sier man kan la være å lese....nei, det er akkurat det. Slike historier LESER man.

Jeg syns så klart INDERLIG synd på denne familien, det har jo ikke noe med det å gjøre.

Jeg husker et oppslag i Se & Hvor hvor de viste en død liten, druknet pike - liggende i sin flotteste bunad - i kisten. Ved siden av; bilde av piken 2 timer før hun druknet.

Sånt skal og bør ikke stå på trykk. Jeg tror ikke Se & Hør gjorde dette for familien som noen form for terapi for de etterlatte - dette er kynisk, det er respektløst og helt ille.

Folk grafser i slike historier, sånn er vi,- og det selger de på, avisene.

Fortsetter under...

Gjest alive&kicking

Du sier man kan la være å lese....nei, det er akkurat det. Slike historier LESER man.

Jeg syns så klart INDERLIG synd på denne familien, det har jo ikke noe med det å gjøre.

Jeg husker et oppslag i Se & Hvor hvor de viste en død liten, druknet pike - liggende i sin flotteste bunad - i kisten. Ved siden av; bilde av piken 2 timer før hun druknet.

Sånt skal og bør ikke stå på trykk. Jeg tror ikke Se & Hør gjorde dette for familien som noen form for terapi for de etterlatte - dette er kynisk, det er respektløst og helt ille.

Folk grafser i slike historier, sånn er vi,- og det selger de på, avisene.

Ja da kan man jo spørre seg da. Hvor har de fått et så personlig bilde fra? Tror du det er fotografen til Se og Hør som har tatt bildet? Neppe.

Jeg er enig at det kan være fælt å se slike bilder og at det er respektløst overfor etterlatte, men i noen tilfeller har familien valgt det selv og da får det blir deres sak.

En venn av meg døde for noen år siden i en bilulykke. På førstesiden viste de bilder av en totalvraket bil. Man kunne da se at offeret satt inne i bilen og dette var et bilde som var tatt av fotografen for avisen. DET er respektløst,for så vidt jeg vet var ikke dette bildet godkjent av de pårørende.

Jeg fatter ikke at noen vil eksponere seg i avisen selv om jeg ser nødvendigheten av det mange ganger.

Hade folk fått den hjelpen de trengte her i landet, hadde det vært helt unødvendig. Men det ser ut til at mange ikke forstår at det som kommer fram er regelen og ikke unntaket.

Gjest alive&kicking

Jo, mulig jeg er respektløs her, men det er fordi dette er et anonymt forum og da kan man faktisk skrive det man innerst inne mener :)

Jeg mener likevel at foreldre også har et ansvar - selv om de har stor sorg.

Det er jo ikke akkurat å sverte minnet dems at de går ut i pressen da? Eller synes du kanskje det også? Det står jo om langt mer tragiske ting i avisen. Reagerer du like sterkt på det også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...