Gå til innhold

- Snus bør bli dobbelt så dyrt?


avtrykk

Anbefalte innlegg

Helse-eksperter bekymret. Vil doble prisen på snus.

Antall snusere øker dramatisk i Norge. Landsforeningen for Hjerte -og lungesyke og Kreftforeningen ber nå myndighetene doble prisen på snus.

Helsedepartementet følger snusforbruket tett og vil vurdere avgiftsøkning ved neste budsjettrundt.

Hva mener dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gaupa1365380646

Myndighetene i dette landet burde skytes. (de også) Hvorfor i helvete tar de vekk folk rett til å bestemme over sitt eget liv? TENK hvordan smuglingen fra Sverige kommer til å bli hvis de DOBLER prisene på snus her. 120 kr for en jævla boks, det går da for helvete ikke an! Ikke er det kvalitetet heller. Råtne, tørre snusen som smuldrer opp og renner ettet to minutter NEI! Det er helt uakseptablet. Nå er det selvsagt slik at enhver snuser med respekt for seg selv bruker svenskesnus, med store korn, fast og fyldige masse som fomes lett og sitter perfekt under leppa, men dette er en prinsippsak. Nå har de fått vekk røyken, og at dette kom til å skje har vel enhver idiot forutsett. Og nå skal de liksom DOBLE (!) snusprisene. Da blir det bedre for folk å røyke igjen da. Og det er faktisk skadelig for omverdenen, mens snuser du, så dreperdu deg selv, og det må man da for svarte ha lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndighetene i dette landet burde skytes. (de også) Hvorfor i helvete tar de vekk folk rett til å bestemme over sitt eget liv? TENK hvordan smuglingen fra Sverige kommer til å bli hvis de DOBLER prisene på snus her. 120 kr for en jævla boks, det går da for helvete ikke an! Ikke er det kvalitetet heller. Råtne, tørre snusen som smuldrer opp og renner ettet to minutter NEI! Det er helt uakseptablet. Nå er det selvsagt slik at enhver snuser med respekt for seg selv bruker svenskesnus, med store korn, fast og fyldige masse som fomes lett og sitter perfekt under leppa, men dette er en prinsippsak. Nå har de fått vekk røyken, og at dette kom til å skje har vel enhver idiot forutsett. Og nå skal de liksom DOBLE (!) snusprisene. Da blir det bedre for folk å røyke igjen da. Og det er faktisk skadelig for omverdenen, mens snuser du, så dreperdu deg selv, og det må man da for svarte ha lov til.

Det blir nok noen ekstra turer til Sverige ja! For snusere som snuser en boks om dagen, og dobbel avgift, vil det bli en utgift på 3360 pr. måned. I Sverige får du en stokk snus for 150,-

Så nå får du gå til innkøp av kuler, Gaupa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndighetene i dette landet burde skytes. (de også) Hvorfor i helvete tar de vekk folk rett til å bestemme over sitt eget liv? TENK hvordan smuglingen fra Sverige kommer til å bli hvis de DOBLER prisene på snus her. 120 kr for en jævla boks, det går da for helvete ikke an! Ikke er det kvalitetet heller. Råtne, tørre snusen som smuldrer opp og renner ettet to minutter NEI! Det er helt uakseptablet. Nå er det selvsagt slik at enhver snuser med respekt for seg selv bruker svenskesnus, med store korn, fast og fyldige masse som fomes lett og sitter perfekt under leppa, men dette er en prinsippsak. Nå har de fått vekk røyken, og at dette kom til å skje har vel enhver idiot forutsett. Og nå skal de liksom DOBLE (!) snusprisene. Da blir det bedre for folk å røyke igjen da. Og det er faktisk skadelig for omverdenen, mens snuser du, så dreperdu deg selv, og det må man da for svarte ha lov til.

Svenskene har forsket på snus og kreft. De kom frem til at det ikke er noen sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenskene har forsket på snus og kreft. De kom frem til at det ikke er noen sammenheng.

Nei, så overraskende at nettopp svenskene skulle trekke den konklusjonen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaupa1365380646

Det blir nok noen ekstra turer til Sverige ja! For snusere som snuser en boks om dagen, og dobbel avgift, vil det bli en utgift på 3360 pr. måned. I Sverige får du en stokk snus for 150,-

Så nå får du gå til innkøp av kuler, Gaupa!!

Sverige er et herlig land! Jeg hadde ikke snust norskesnus om det hadde blitt kastet etter meg, det kan du banne på! Og du snuser, eller morer du deg bare over Norges festlige forsøk på å kue folket og snusernes frustrasjon over slappe lommebøker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige er et herlig land! Jeg hadde ikke snust norskesnus om det hadde blitt kastet etter meg, det kan du banne på! Og du snuser, eller morer du deg bare over Norges festlige forsøk på å kue folket og snusernes frustrasjon over slappe lommebøker?

Har kjørt noen stokker snus over grensa ja!! Men snuser ikke selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke engang hvorfor det er lov å selge nikotin-produkter what so ever.

Som eks-røyker gir jeg fullstendig blaffen i om de avgiftifiserer tobakk/snus til folk stuper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke engang hvorfor det er lov å selge nikotin-produkter what so ever.

Som eks-røyker gir jeg fullstendig blaffen i om de avgiftifiserer tobakk/snus til folk stuper.

-så fint for deg da!!

Det er verre med oss "snusfornuftige"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaupa1365380646

Jeg skjønner ikke engang hvorfor det er lov å selge nikotin-produkter what so ever.

Som eks-røyker gir jeg fullstendig blaffen i om de avgiftifiserer tobakk/snus til folk stuper.

Og hvorfor skulle det ikke være lov til å selge det om jeg tør spørre? Bør ikke folk ha lov til å bedrive hva de måtte ønske med sine munnhuler så lenge det ikke går ut over andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvorfor skulle det ikke være lov til å selge det om jeg tør spørre? Bør ikke folk ha lov til å bedrive hva de måtte ønske med sine munnhuler så lenge det ikke går ut over andre?

Hvorfor skal man ha lov å selge noe som gjør folk avhengig, og tjene på deres "ulykke"?

Regner med at staten aldri kommer til å forby dette, mer eller mindre bare fordi staten selv tjener så godt på det. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaupa1365380646

Hvorfor skal man ha lov å selge noe som gjør folk avhengig, og tjene på deres "ulykke"?

Regner med at staten aldri kommer til å forby dette, mer eller mindre bare fordi staten selv tjener så godt på det. Hehe.

Nåja, om de tjener så mye når man tar skadene i betraktning kan vel diskuteres.

Er du imot salg av alkohol også, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, om de tjener så mye når man tar skadene i betraktning kan vel diskuteres.

Er du imot salg av alkohol også, da?

Det virker som det er færre som blir avhengig av å drikke alkohol i ny og ne, enn som blir avhengig av å snuse/røyke i ny og ne.

Undersøkelser viser også at nikotin er mer vanedannende enn alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig øker antall snusere, når røykerne bli mobbet så til de grader!

Greit å la folk vite at nikotin er farlig, men man kan ikke styre livet til folk.

Synes det går langt over grensa nå, det er mange andre ting som det heller burde bli satt fokus på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig øker antall snusere, når røykerne bli mobbet så til de grader!

Greit å la folk vite at nikotin er farlig, men man kan ikke styre livet til folk.

Synes det går langt over grensa nå, det er mange andre ting som det heller burde bli satt fokus på.

Det rare er at vi godtar og godtar og godtar alle disse lovene, avgiftene med mer. Skal vi gå i tog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndighetene i dette landet burde skytes. (de også) Hvorfor i helvete tar de vekk folk rett til å bestemme over sitt eget liv? TENK hvordan smuglingen fra Sverige kommer til å bli hvis de DOBLER prisene på snus her. 120 kr for en jævla boks, det går da for helvete ikke an! Ikke er det kvalitetet heller. Råtne, tørre snusen som smuldrer opp og renner ettet to minutter NEI! Det er helt uakseptablet. Nå er det selvsagt slik at enhver snuser med respekt for seg selv bruker svenskesnus, med store korn, fast og fyldige masse som fomes lett og sitter perfekt under leppa, men dette er en prinsippsak. Nå har de fått vekk røyken, og at dette kom til å skje har vel enhver idiot forutsett. Og nå skal de liksom DOBLE (!) snusprisene. Da blir det bedre for folk å røyke igjen da. Og det er faktisk skadelig for omverdenen, mens snuser du, så dreperdu deg selv, og det må man da for svarte ha lov til.

Tenk om du får lyst til å kysse noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svenskehandler

Denne gangen ble det dobbelt så dyrt (siden de tok alt), men regner med at alle turene uten å bli tatt kompenserer for svenskesnusen.*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...