Gå til innhold

- Snus bør bli dobbelt så dyrt?


avtrykk

Anbefalte innlegg

Denne gangen ble det dobbelt så dyrt (siden de tok alt), men regner med at alle turene uten å bli tatt kompenserer for svenskesnusen.*S*

Det gjør nok det. Har ikke blitt stoppet til nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Alle som har den minste peiling på snus og skadevirkningene av denne skjønner jo at den er mindre skadelig dersom den koster mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det er færre som blir avhengig av å drikke alkohol i ny og ne, enn som blir avhengig av å snuse/røyke i ny og ne.

Undersøkelser viser også at nikotin er mer vanedannende enn alkohol.

Alkohol koster samfunnet enorme summer, det også. Hvis du skal være for forbud, må du være konsekvent på grunnlaget du baserer det på. Altså; ingen logikk i å forby f.eks nikotin, når noe som i seg selv er mye farligere (alkohol) ikke skal forbys.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så overraskende at nettopp svenskene skulle trekke den konklusjonen ;-)

Vel, den "konklusjonen" er gjeldene i hele EU. Siden det ikke har blitt påvist noen sammengeng, er det heller ikke lov å skrive kreft-skremsel på boksene.

Om forskningen har vært god nok er en annen sak.

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndighetene i dette landet burde skytes. (de også) Hvorfor i helvete tar de vekk folk rett til å bestemme over sitt eget liv? TENK hvordan smuglingen fra Sverige kommer til å bli hvis de DOBLER prisene på snus her. 120 kr for en jævla boks, det går da for helvete ikke an! Ikke er det kvalitetet heller. Råtne, tørre snusen som smuldrer opp og renner ettet to minutter NEI! Det er helt uakseptablet. Nå er det selvsagt slik at enhver snuser med respekt for seg selv bruker svenskesnus, med store korn, fast og fyldige masse som fomes lett og sitter perfekt under leppa, men dette er en prinsippsak. Nå har de fått vekk røyken, og at dette kom til å skje har vel enhver idiot forutsett. Og nå skal de liksom DOBLE (!) snusprisene. Da blir det bedre for folk å røyke igjen da. Og det er faktisk skadelig for omverdenen, mens snuser du, så dreperdu deg selv, og det må man da for svarte ha lov til.

Hmmmm....jeg snuser selv, og jeg bruker definitivt ikke svenskesnus. Men det er mulig det er fordi jeg snuser så lite, at disse dårlige pappboksene fra sverige ikke klarer å holde på fuktigheten til jeg har brukt opp boksen.

"......................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEIA NORGE, sier bare jeg. Vi har jo ikke nok skatter og avgifter fra før. Uansett om de legger på prisen så kommer ikke det til å få folk til å slutte med snus for det. Og det blir vel bare mere handel over grensa tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alkohol koster samfunnet enorme summer, det også. Hvis du skal være for forbud, må du være konsekvent på grunnlaget du baserer det på. Altså; ingen logikk i å forby f.eks nikotin, når noe som i seg selv er mye farligere (alkohol) ikke skal forbys.

".........................."

Skal det gå andre veien også? :-)

La oss gjøre all narkotika lovlig .. osv osv

Nikotin er mer vanedannende enn alkohol forøvrig.

Men konsekvente er vi ikke fra før, og jeg mener ikke vi behøver å være det i fremtiden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det gå andre veien også? :-)

La oss gjøre all narkotika lovlig .. osv osv

Nikotin er mer vanedannende enn alkohol forøvrig.

Men konsekvente er vi ikke fra før, og jeg mener ikke vi behøver å være det i fremtiden heller.

Makan til tull, spør du meg. Det at man ikke er konsekvent pr. dags data er en uting, og noe man bør unngå i fremtiden.

Forøvrig er alkohol en mer skadelig og hurtigvirkende gift, selv om det er mindre vanedannende.

"......................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til tull, spør du meg. Det at man ikke er konsekvent pr. dags data er en uting, og noe man bør unngå i fremtiden.

Forøvrig er alkohol en mer skadelig og hurtigvirkende gift, selv om det er mindre vanedannende.

"......................."

Mine tanker og ideer er ikke perfekte, og langt fra konsekvente.

Jeg forstår allikevel ikke at det er lov å selge tobakk/snus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tanker og ideer er ikke perfekte, og langt fra konsekvente.

Jeg forstår allikevel ikke at det er lov å selge tobakk/snus.

Nei, ingen kan være konsekvent på alt hele tiden. Men det er langt mellom å akseptere at menneskesinnet ikke er konsekvent, og det å si at det er greit med en lovgivning som ikke er konsekvent. Personlig er det flere ting jeg mener som ikke nødvendigvis er konsekvente, men jeg aksepterer likevel at lovverket ikke kan ta hensyn til det.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen kan være konsekvent på alt hele tiden. Men det er langt mellom å akseptere at menneskesinnet ikke er konsekvent, og det å si at det er greit med en lovgivning som ikke er konsekvent. Personlig er det flere ting jeg mener som ikke nødvendigvis er konsekvente, men jeg aksepterer likevel at lovverket ikke kan ta hensyn til det.

".........................."

Ja, jeg aksepterer det selvfølgelig, ikke irriterer det meg spesielt heller.

Jeg bare klør meg i hodet over holdningskampanjer og "klaging" over alt hva det koster staten med nikotinslavene, mens man samtidig sier at det er greit å selge.

Har ikke tenkt å begi meg ut på noe korstog for å få det fjernet, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...