latto Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Mann 48, slank, god almenntilstand, aktiv. Har en del synlige overflate blodårer på bena, legger og lår. ikke "klumpete knuter". Problem: Når jeg står får jeg kløe, stikk, trykkfornemmelse i bena, leggene og i nedre del av innsiden av lårene. Føler at dette er i blodårene. Har ikke ubehag når jeg går. Er så ille at jeg må sette meg etter bare et halvt minutt i stående stilling. Da går symtomene bort. Symtomene kommer med en gang jeg står i ro. Det jeg har registrert over flere år er at dette har en sammenheng med mage/tarmsystemet. Etter dobesøk og ofte etter at jeg er lettet for luft avtar problemet en kort stund. Men det er tydelig sammenheng her!! Kan det være at avføringen i tarmen trykker på noe som forårsaker dette trykk-stikk-kløe-svie på bena. Jeg ser også at ulik konsistens på avføringen gir ulike utslag på problemet. "Pastakonsistens" gir mest negativt utslag. Jeg har en jobb som krever at jeg står mye, men jeg må sette meg i situasjoner der andre står - undervisning/foredrag. Håper noen kan ha en forklaring på dette - vil også gjerne ha svar fra lege/spesialist. På forhånd takk! - latto 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138329-vond-ben-mage-tarm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.