Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest batteri

De siste dagene har jeg kjent nesten som det sprenger på bak det venstre brystet.Kjenner det ekstra godt når jeg puster inn.det er spesielt om morgenen når jeg våkner jeg kjenner det.Første dagen jeg kjente det var det så ubehagelig at jeg måtte stå opp.Det er vel mest sannsynlig brystbrann, jeg har hatt en del problemer med halsbrann og mageproblemer og lignende, og også hatt brystbrann før,men ikke så verst som denne gangen.Det er vondt,nesten som det stikker litt og er ganske ubehagelig og kjenne at det "ligger der".

Hva kommer det av egentlig?Også merkelig at det er spesielt når jeg våkner jeg kjenner det.Har det noe med magesyra og gjøre eller hva?Har bare kjent det på venstre sida.Det går litt over utover dagen, så jeg lurer på om det kan hanoe med at om natta samles det opp magesyre,luft eller noe i magen som vil ut,men siden jeg ligger så blir det isdedet liggende å samles opp der...og når jeg reiser meg og får det ut så blir det litt bedre..men kjenner det fortsatt da.

Noen som vet noe om dette, kan gi råd e.l??takk for svar..håper bare det ikke er noe alvorlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139020-hva-er-det-for-noe/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har selv slitt med halsbrann/brystbrann pga. magesyre. Dette kan være svært vondt og ubehagelig. Hvis du er spesielt plaget om morgenen, kan det hjelpe å ligge med hodet/overkroppen litt høyere (legge noen under sengebeina i hodeenden). Kroppen produserer mest syre om natten og det kan derfor også være lurt å ta et syrenøytraliserende middel om kvelden før du legger deg, eks. Link eller Gaviscon (reseptfritt på apoteket). Hvis du ikke blir kvitt plagene etter en tid, bør du snakke med lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139020-hva-er-det-for-noe/#findComment-880929
Del på andre sider

Halsbrann kommer ikke av for mye magesyre, men av at lukkemuskelen ikke virker som den skal slik at magesyren skvalper over. Å ligge på høyre side og/eller med hode høyt hevet kan hjelpe, mandler eller melk har jeg også hørt skal hjelpe.

Det finnes mange typer syrenøytraliserende å få kjøpt på apoteket. Selv får jeg halsbrann av rå løk/hvitløk, som jeg elsker, så jeg klarer ikke å la være å spise selv om jeg vet jeg blir straffet om natten. Jeg foretrekker Aflurax tyggetabletter, de smaker helt greit. Gaviscon liker jeg ikke, de smaker kvalmende og etterlater et ekkelt belegg på tennene, Link synes jeg også har en kvalmende konsistens når du tygger dem.

Ellers kan det selvsagt hjelpe å holde deg unna matvarer som du vet gir deg halsbrann, f.eks. sterkt krydret mat, kullsyreholdige drikker, kaffe, løk/hvitløk ++

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139020-hva-er-det-for-noe/#findComment-880945
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...