Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK, dette skjedde før helgen!

Vi fikk varsel om at visst ikke kjøkkenet så ut opp til forskriftene så kom de til å leie firma til å vaske på mandag....

Hele etasjen, untatt de som BURDE rydde og vaske (altså de som bruker kjøkkenet mest og som ikke gidder å rydde opp dritten etter seg)

Fredag var kjøkkenet NEDVASKET....

MEN så var det fest på lørdag (da var ikke jeg her) og når jeg kom hit på søndag så her ut som om tidenes fest hadde tatt av med div slostkamper og annet moro (vin utover hele gulvet, sneiper og aske over alt osv osv)

Så nå er der to damer som vasker der ute, fra et byrå!!!

VI (altså etasjen) må betale dette sammen.... Men nå nekter jeg!

Så nå krangler vi så busta fyker!!!

Ikke F om jeg betaler noe som et fåtall prøvde å gjøre noe med!

Skal jeg ta dette opp med studentsamskipnaden, om at vi som vasket på fredag slipper å betale?

Ok er letter frustrert jeg da men, mener at vedkommende som hadde festen lørdag og som ikke gadd å vaske opp etter seg bør betale ALT...

Er det da riktig av meg å si HVEM til studentsamskipnaden?

Ps deler kjøkken med 6 andre!

Skrevet

Du blir sikkert upopulær på gangen... men faen heller....

De som grisa ned kjøkkenet dagen etter dere skuret det ned får da jaggu betale nedvaskingen selv!

Gjest bjelke
Skrevet

"mener at vedkommende som hadde festen lørdag og som ikke gadd å vaske opp etter seg bør betale ALT..."

Selvsagt.

"Er det da riktig av meg å si HVEM til studentsamskipnaden?"

Jah, hvorfor ikke. Som SoriaMoria sier - du nli sikkert upopulær, men dette er vel ikke folk man gidder å gjøre seg populær for.

Skrevet

"mener at vedkommende som hadde festen lørdag og som ikke gadd å vaske opp etter seg bør betale ALT..."

Selvsagt.

"Er det da riktig av meg å si HVEM til studentsamskipnaden?"

Jah, hvorfor ikke. Som SoriaMoria sier - du nli sikkert upopulær, men dette er vel ikke folk man gidder å gjøre seg populær for.

Driter vel egentlig i populæriteten, men vedkommende mener at han ikke bør betale alt selv, da det var flere som var innom... (men som ikke holdt festen)

JEG betale iallefall IKKE... vedkommende som hadde festen var ansvarlig for vasking den uken vi fikk varsel, og var IKKE med på nedvasken!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARG

Skrevet

Driter vel egentlig i populæriteten, men vedkommende mener at han ikke bør betale alt selv, da det var flere som var innom... (men som ikke holdt festen)

JEG betale iallefall IKKE... vedkommende som hadde festen var ansvarlig for vasking den uken vi fikk varsel, og var IKKE med på nedvasken!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARG

Den som holdt festen bør evt. kreve inn penger fra andre som deltok på festen - men det får være hans/ hennes private hodepine.... bare vedkommende betaler firmaregningen.

Skrevet

Den som holdt festen bør evt. kreve inn penger fra andre som deltok på festen - men det får være hans/ hennes private hodepine.... bare vedkommende betaler firmaregningen.

Det er det som ikke kommer til å skje... han kommer til å drite i å betale denne! (en EKTE student dette, en som ikke gjør annet enn å stort sett drikke, bomme røyk, og rote...) det samme med kompisene hans....

Vil ikke være frøken prikkfri men man kan faktisk ikke finne seg i det meste...fra ham...

Skrevet

Det er det som ikke kommer til å skje... han kommer til å drite i å betale denne! (en EKTE student dette, en som ikke gjør annet enn å stort sett drikke, bomme røyk, og rote...) det samme med kompisene hans....

Vil ikke være frøken prikkfri men man kan faktisk ikke finne seg i det meste...fra ham...

men... en studentsamskipnad kan vel dirigere regninga til riktig adresse (dvs han personlig) med det samme?

Forresten - hva synes tillitsvalgte på gangen/ i etasjen om denne affæren?

Skrevet

men... en studentsamskipnad kan vel dirigere regninga til riktig adresse (dvs han personlig) med det samme?

Forresten - hva synes tillitsvalgte på gangen/ i etasjen om denne affæren?

For å si det slik så flytta hun før jul....

Har ikke valgt ny ennå...

De kan sikkert gjøre det, men den blir skrevet ut til den som har gangen/kjøkkenet denne uka...Sa de, og han syntes jeg da synd i.... da han ikke kan så mye norsk og ikke greier å prate for seg...

MEN det skal nok bli ordnings, og nå kommer vaktmester til å følge nøye med!

Uansett mener jeg og flere med meg at dette burde i utgangspunktet ikke være nødvendig, da de fleste her er voksne mennesker utifra alder...

Med det så mener jeg at de fleste burde vite/skjønne at om man ikke vasker opp, rydder opp embalasje/plast/ rester osv etter seg at dette ikke forsvinner på mystisk vis...

Det har iallefall ikke gjort det med meg noen gang;)

Så vanskelig burde det ikke være!

Bedervet mat på benkene osv det er så utrolig kvalmt, og det er like kvalmt å rydde opp griset etter andre fordi de ikke gidder å gjøre det selv, og skal man unngå bakteriekolonier så MÅÅÅÅ man bare gjøre det selv... slik man ikke blir syk!

Angela1365380318
Skrevet

Du må ikke finne på å betale iallefall! Da blir jo summen mindre på de som faktisk er skyldige og dermed svir det lite for de og sjangsen for at det gjentar seg er stor.

Dessuten, du har jo gjort opp for deg med å rydde, betaler du har du ryddet kjøkkenet to ganger!

Er de helt løk de du bor sammen med da?

Skrevet

Du må ikke finne på å betale iallefall! Da blir jo summen mindre på de som faktisk er skyldige og dermed svir det lite for de og sjangsen for at det gjentar seg er stor.

Dessuten, du har jo gjort opp for deg med å rydde, betaler du har du ryddet kjøkkenet to ganger!

Er de helt løk de du bor sammen med da?

om de er løk? hehe ja de er det!

Jeg har IKKE tenkt å betale, da måndens studielån allerede har et meeeget stramt budsjett :(

Blir desverre ikke fest på meg denne månden heller... 3 månder siden sist nå, så jeg er litt lei veggene mine!

Gjest mallet
Skrevet

Skriv et brev til samskipnaden, forklar situasjonen, oppgi fullt navn på alle involverte personer, og forklar at du på bakgrunn av disse opplysningene nekter å betale.

Når du har gjort dette kan samskipnaden ikke sende inkassokrav om du ikke betaler.

Skrevet

Skriv et brev til samskipnaden, forklar situasjonen, oppgi fullt navn på alle involverte personer, og forklar at du på bakgrunn av disse opplysningene nekter å betale.

Når du har gjort dette kan samskipnaden ikke sende inkassokrav om du ikke betaler.

Oppdattering!!!

Mistera har lekt MOR med Stor Streng M!!!

Har nå fått respektive til å innseeeee at dette går ikke lenger, og de lover å forbedre seg.... Regningen vil nå bli betalt av de to vedkommende som er værst... altså X og Y....

Litt dårlig samv har jeg jo ikke egentlig...*gliser*

Skrevet

Du blir sikkert upopulær på gangen... men faen heller....

De som grisa ned kjøkkenet dagen etter dere skuret det ned får da jaggu betale nedvaskingen selv!

Idag har jeg vært i kontakt med samskipnaden, pga flere forhold... har visst PLUTSELIG fått status her, gutta ELSKER at jeg tørr å si fra, og har oppnevnt meg som Gangsterleder sier de *S*

Så nå har vi prata ut (hele etasjen, unntagen 1) og funnet ut av en del ting vi vil gjøre annerledes... så nå har vi planer om å begynne å bry oss... med ALT!!!

Vi har en her på etasjen som har ekstremt dårlig hygiene, det gjelder både kjøkkenet og seg selv... stakkeren som deler bad med ham klarer ikke lenger å være på rommet sitt da svette og søppellukta trenger gjennom døra hans, og står døra til gangen åpen, så får hele etasjen det!

Jeg har personlig blitt dårlig av mat etter at han har laget mat til seg selv og satt denne vedsiden av min... (satt på do en HEL natt) han lar maten stå ute i flere dager og varmer opp og opp igjen denne flere ganger på en to tre dager.... (tipper den er MEGET fordervet)

Noen av guttene har sagt ifra gjentatte ganger, men språkproblemene er litt vel overveldende og ingen av oss kan et ORD kinesisk slik vi får forklare ham det!

Så i morgen kommer vaktmester for å titte på rommet hans... er dette dårlig gjort!

Jeg mener ikke det, da jeg ikke er så utrolig gla i bakterier, og er ganske så hygienisk av meg... på en normal måte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...