Gå til innhold

Vaskemaskin - er denne bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En del av jobben min er å reparere vaskemaskiner. De fleste er vel gode til prisen, men de som er minst trøbbel med her er Asko, men selv den billigste er "litt kostbar".

Foreldrene mine kjøpre ASKO på anbefaling for 4 år siden og betalte over 9000 kroner for den. Det har ikke vært annet enn helvete med den. 4-5 reparasjoner de har betalt selv, og når de endelig skulle få ny måtte de fanden steike meg betale flere tusen i mellomlegg. Neitakk, ikke ASKO her i huset.

Skrevet

Foreldrene mine kjøpre ASKO på anbefaling for 4 år siden og betalte over 9000 kroner for den. Det har ikke vært annet enn helvete med den. 4-5 reparasjoner de har betalt selv, og når de endelig skulle få ny måtte de fanden steike meg betale flere tusen i mellomlegg. Neitakk, ikke ASKO her i huset.

Alle produkter kan bli plunder med. De Asko-maskinene jeg har hatt inne har stort sett hatt utslitte børster, og da har de vært ca 10 år gamle. Nye børste koster ca 150,- pluss en time arbeid.

Skrevet

Du er en standhaftig quinde;-)

Skrevet

Du er en standhaftig quinde;-)

Jepp! Du får ikke lurt på meg hverken Saab eller ASKO ;-)

Skrevet

Jepp! Du får ikke lurt på meg hverken Saab eller ASKO ;-)

Jeg lurer ingen, jeg forteller bare fra _mine_ erfaringer. Husk! Rolls Roys blir alltid reparert i stillhet om det skjer noe med den;-)

Gjest MissSaigon
Skrevet

Vi har akkurat kjøpt ny maskin på Expert: Indesit W145TX til kun 3000 kr.

Veit egentlig ikke hvor bra kvalitet den har, men den har 1400 omdr/min, og ellers masse funskjoner. Energiklasse/vaskeresultat/sentrifuge klassifisert som AAB. Foreløpig veldig fornøyd!

Ihvertfall mye billigere en tilsvarende modeller fra mer kjente merker.

Gjest Pricilla
Skrevet

Klærne blir sikkert rene, men du tjener/sparer nok en del på å surfe på nettet... elkjøp, expert, euronics osv...

Jeg sparte over 3000,- på datan bare på å gidde å lete etter den billigeste...

Men vaskemaskinen behøver vel ikke være av de sværeste, for det finnest mange små og go:)

Kjøpe møbler for 20000,- er ikke mye når man tenker på hva det egentlig koster, men har man ikke peng så har man ikke!

MEN om du bor nær IKEA og liker de møblene så hvorfor ikke finne noe qult og billig der og!

Misunner deg litt da, å innrede nytt:)

*drømmer* men med min dyre stil så kommer jeg nok aldri til å få det slik jeg vil... Vil ha møbler fra ROOM jeg! :)

nettopp kjøpt ny sofa til 23 000,- (3 mnd. siden) Så alt til stua har vi. Men skal ha tv-rom, med data, prosjektor osv. Og skal ha skinnstoler og litt tøff stil der. Ellers går stua i beige/hvit/svart/mørkt tre.. Afrikansk kust og indiske tremøbler. Så den stiler liker jeg kjempegodt. Kjøpte alt nytt for 1 år siden til nærmere 30 000 (utenom sofaen) - så der blir det lite forandring. Bortsett fra ny stue da! ; )

Visste ikke at vi skulle flytte nå, var egentlig ikke meninga, så har ikke spart en krone. Var liksom ikke helt planlagt,...

Men nå blir det i hvert fall egen data/tv-rom og egen vaskemaskin! faen ta fellesvaskeri! ; ) Så 20 000 er en del penger nå, siden vi allerede har brukt så mye...

Gjest økonom
Skrevet

nei det vil jeg ikke ha, for har tekt til å ha tørketrommel oppå...

her er kandidatene mine:

(Må legge til at jeg har dårlig råd nå, men MÅ ha vaskemaskin.. Holder den sanuzzi mon tro? Den fra Whirpoll har ikke vannsikring, eller forvask - det er vel ikke bra? , men sanuzzien bruker 1.03 i strøm, har det mye å si i forhold til 0.94?)

Strømforbruket oppgis i kWh - kilowatttimer. 1 kWh koster grovt sagt fra 50 øre til 1,50, dyrest om vinteren når det er kaldt.

Hvis du har en 1000W kokeplate eller panelovn, så bruker den 1kWh på en time. Så vaskemaskiner bruker lite strøm i forhold til f.eks. varmeovner. Om det er 0,95 kWh eller 1,05 kWh så blir det altså ikke mange ørene i forskjell pr vask.

Gjest økonom
Skrevet

Hei Pricilla,

Artig at du startet denne tråden, jeg er også i vaskemaskintanker. Jeg har lurt på en AEG Lavamat på 52 dB, den reklamerer med at den er stille. Så da er nok 77 dB ikke særlig stille. Men Lavamaten var nå ganske dyr, da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...