Gå til innhold

Kan Imigran skade leveren som langtidsbivirkning

Anbefalte innlegg

Til Stig Bruset

Jeg har hatt migrene i ca.18 år. Det begynte mens jeg var student ca. 27 år gml. Har brukt masse medikamenter, først paracet,deretter Anervan ,så Imigran fra den kom ,nå Zomig.Migrenen er knyttet til stress,søvn,regularitet i forhold til spising,menstrasjonsyklus og reasksjon på ihvertfall kaffe og alkohol. I det siste har jeg opplevd å bli "ufrivillig avholdsmenneske",tåler overhodet ikke alkohol. Noen ganger migrene,alltid oppkast. Jeg kan eks. vis ta ett glass øl for så å kaste opp dagen etter. Ser at jeg må foreta en del undersøkelser ,men har et konkret spørsmål :kan jeg ha fått leverskade og hvilke botemiddel anbefales,hvilke undersøkelser bør jeg foreta. Må også legge til at jeg har begynt overgangsalderen : Takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære migrenepas.

Jeg kan berolige deg med at Imigran ikke skal kunne gi leverskader, men hos noen kan den føre til ubehag knytett til at blodårene i bryst, hals og hode trekker seg sammen.

• 1 måned senere...
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære bjg.

Mellom 1-10 promille av pasientene som bruker Imigran får økning av sine leververdier vist ved blodprøver. De fleste blir imidlertid normalisert igjen etter at man slutter å bruke medisinen. Personer med kjent leversykdom/leversvikt bør være forsiktige med Imigran.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...