Gå til innhold

hjelp meg


Gjest cerruti 1881

Anbefalte innlegg

Gjest cerruti 1881

Hei.

Har skrevet om min brå slutt hos en psykiater litt lenger ned...

Etter to dager i halveis koma, har jeg nå kommet frem til at det ville være veldig godt å få pratet en siste gang med behandleren min. Er jo nå veldig klar over hva som skjer, og kunne ha forberedt meg på en del spørsmål jeg ville ha drøftet og fått noen råd.

Behandleren min slutter om en uke, og sa at hvis det var noe kunne jeg ringe...Men er redd jeg virker masende og at han blir irritert. Han skal jo flytte langt og begynne i ny jobb, så arb.mengden er nok stor... Kanskje han ikke har tid og spør hva det er over tlf... Det takler jeg ikke altså..

Trenger noen synspunkter her....?? Er rimelig desperat siden tiden ikke akkurat jobber med meg her.. Skal jeg ringe og høre om jeg kan få prate med han noen minutter, eller skal hodet mitt bare akseptere at det blir en irritasjon for han..

Hjelp noen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sorimori

Hei du.

Så trist å høre at psykiateren din gjennom lang tid skal flytte. Det er ikke så vanskelig å skjønne for meg og helt sikkert ikke for han heller at dette kan være tøft for deg. Derfor har han tilbydd deg at du kan ringe han hvis du trenger det.

Jeg syns det kommer veldig tydelig fram av innlegget ditt at du både trenger og har lyst å ringe. Da syns jeg du skal gjøre det.

Når du ringer kan det være lurt å, som du selv foreslår, å spørre om han har tid. Hvis han er litt opptatt akkurat der og da, kan dere avtale et tidspunkt det passer bedre. Bare ha det i hue når du ringer, så blir du ikke skuffet hvis han ikke har tid der og da :-)

Ønsker deg lykke til. Både med telefonsamtalen og med ny psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara3

Hei! Du må ringe! Du er ikke til irritasjon, ikke tenk mer på det. Hvis han ber deg ta det over telefon, forklar at det er vanskelig og be om en samtale ansikt til ansikt. Behandleren din avviser deg ikke selv om det føles slik for deg.

Lykke til!

Sara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ringe ham! Jeg synes også at han bør hjelpe deg litt videre i systemet, og ikke bare overlate alt ansvaret til deg nå når han flytter. Du taper ingenting på å ringe og spørre om å få prate litt med ham før han reiser!

Håper det ordner seg!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei du.

Så trist å høre at psykiateren din gjennom lang tid skal flytte. Det er ikke så vanskelig å skjønne for meg og helt sikkert ikke for han heller at dette kan være tøft for deg. Derfor har han tilbydd deg at du kan ringe han hvis du trenger det.

Jeg syns det kommer veldig tydelig fram av innlegget ditt at du både trenger og har lyst å ringe. Da syns jeg du skal gjøre det.

Når du ringer kan det være lurt å, som du selv foreslår, å spørre om han har tid. Hvis han er litt opptatt akkurat der og da, kan dere avtale et tidspunkt det passer bedre. Bare ha det i hue når du ringer, så blir du ikke skuffet hvis han ikke har tid der og da :-)

Ønsker deg lykke til. Både med telefonsamtalen og med ny psykiater.

Ring ham, og så gjør du det som sorimori sier. Du er ikke til bry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cerruti 1881

Hei du.

Så trist å høre at psykiateren din gjennom lang tid skal flytte. Det er ikke så vanskelig å skjønne for meg og helt sikkert ikke for han heller at dette kan være tøft for deg. Derfor har han tilbydd deg at du kan ringe han hvis du trenger det.

Jeg syns det kommer veldig tydelig fram av innlegget ditt at du både trenger og har lyst å ringe. Da syns jeg du skal gjøre det.

Når du ringer kan det være lurt å, som du selv foreslår, å spørre om han har tid. Hvis han er litt opptatt akkurat der og da, kan dere avtale et tidspunkt det passer bedre. Bare ha det i hue når du ringer, så blir du ikke skuffet hvis han ikke har tid der og da :-)

Ønsker deg lykke til. Både med telefonsamtalen og med ny psykiater.

Takk igjen!

Ja, nå skal jeg ta mot til meg å ringe om en times tid. Dette er et distrikpsykiatrisk senter, så jeg kommer ikke rett til han. Er ikke sikker på om han er der på onsdager heller..

Tenkte jeg forklarer litt til en av de i resepsjonen, så de skriver en lapp til han og at jeg får en tilbakemelding senere eller imgn..

Jeg er så sinnsykt nervøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Ja, nå har jeg ringt... Han var ikke der , men hun i resepsjonen skrev en lapp om at han skulle ringe meg... Håper at han forstår at jeg virkelig trenger å komme dit, og ikke bare snakke på tlf... Det kan jo hende han ikke ringer og da..

Nå får ikke jeg sove i natt. Han synes sikkert det her er en bagatell... Husker jo ikke hva jeg ville si engang .. Nå blir jeg flau og angrer nesten... Men har aldri bedt om noe ekstra før...

Ja, ja, får bare se hva som skjer.. Håpet så veldig de i resepsjonen skulle si jeg kunne stikke innom en eller annen dag. Telefonskrekk.... Jeg er kvalm, har vondt i magen, får nesten ikke puste, er småhyper, skjelver - men gråter i alle fall ikke ustanselig..

Igjen, tusen takk for rådene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Ja, nå har jeg ringt... Han var ikke der , men hun i resepsjonen skrev en lapp om at han skulle ringe meg... Håper at han forstår at jeg virkelig trenger å komme dit, og ikke bare snakke på tlf... Det kan jo hende han ikke ringer og da..

Nå får ikke jeg sove i natt. Han synes sikkert det her er en bagatell... Husker jo ikke hva jeg ville si engang .. Nå blir jeg flau og angrer nesten... Men har aldri bedt om noe ekstra før...

Ja, ja, får bare se hva som skjer.. Håpet så veldig de i resepsjonen skulle si jeg kunne stikke innom en eller annen dag. Telefonskrekk.... Jeg er kvalm, har vondt i magen, får nesten ikke puste, er småhyper, skjelver - men gråter i alle fall ikke ustanselig..

Igjen, tusen takk for rådene!

Så tøff du er! Kjempebra at du ringte. Husk at han i tillegg til å helt sikkert bry seg om deg, også har et profesjonelt ansvar for deg. Dette er ikke unødig masing. Langt i fra. Har du ikke noe beroligende du kan ta i kveld? Sobril eller noe annet søvndyssende? Er han en flink psykiater skjønner han at dette er vanskelig for deg. Be om å få snakke med ham, og si at du ikke klarer det på telefonen. Tenker mye på deg,selv om jeg ikke kjenner deg,og i morgen skal jeg høre med psykiateren min hva han synes, og hvordan han hadde håndtert noe slikt. Hva som er "vanlig" praksis. Er nysgjerrig på om det du nå opplever er helt "vanlig".

Jeg synes det var så tøft at du ringte. Varme tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Så tøff du er! Kjempebra at du ringte. Husk at han i tillegg til å helt sikkert bry seg om deg, også har et profesjonelt ansvar for deg. Dette er ikke unødig masing. Langt i fra. Har du ikke noe beroligende du kan ta i kveld? Sobril eller noe annet søvndyssende? Er han en flink psykiater skjønner han at dette er vanskelig for deg. Be om å få snakke med ham, og si at du ikke klarer det på telefonen. Tenker mye på deg,selv om jeg ikke kjenner deg,og i morgen skal jeg høre med psykiateren min hva han synes, og hvordan han hadde håndtert noe slikt. Hva som er "vanlig" praksis. Er nysgjerrig på om det du nå opplever er helt "vanlig".

Jeg synes det var så tøft at du ringte. Varme tanker.

Hei.

Stod opp kjempe tidlig i dag, for å være klar til å ta tlf. Orket ikke sitte inne, så koblet over hustlf til mobilen. Ventet.. og ventet... Men ingen tlf kom...

Kl halv fire ringte mobilen. Da satt jeg , etter å ha mistet alt håp om å høre noe fra psyk, et stykke fra tlf i samtale med familie. Jeg løper alt jeg kan for å rekke den, dog den stilner raskt. Displayet viser skjult nr. og den ringer ikke noe mer.

Så nå sitter jeg altså her og vurderer hvorvidt det var han, eller rett og slett noen andre. Var det han ringer han sikkert ikke igjen. Var det noen andre, så har han altså ikke ringt. Kan vel bare glemme den samtalen nå...

Det skal ikke være enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Stod opp kjempe tidlig i dag, for å være klar til å ta tlf. Orket ikke sitte inne, så koblet over hustlf til mobilen. Ventet.. og ventet... Men ingen tlf kom...

Kl halv fire ringte mobilen. Da satt jeg , etter å ha mistet alt håp om å høre noe fra psyk, et stykke fra tlf i samtale med familie. Jeg løper alt jeg kan for å rekke den, dog den stilner raskt. Displayet viser skjult nr. og den ringer ikke noe mer.

Så nå sitter jeg altså her og vurderer hvorvidt det var han, eller rett og slett noen andre. Var det han ringer han sikkert ikke igjen. Var det noen andre, så har han altså ikke ringt. Kan vel bare glemme den samtalen nå...

Det skal ikke være enkelt.

Hei. Kan du ikke ringe psykiateren igjen i morgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Hei. Kan du ikke ringe psykiateren igjen i morgen da?

Ehe, er mest naturlig det sikkert.. Synes bare det er så pinlig siden han slutter om en uke. Tenker på at jeg er til bry, og at han ikke har noe ledig tid. For han som skal flytte likevel, er det jo totally waste of time.. Bare tlf kunne ringt imgn kl 8..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehe, er mest naturlig det sikkert.. Synes bare det er så pinlig siden han slutter om en uke. Tenker på at jeg er til bry, og at han ikke har noe ledig tid. For han som skal flytte likevel, er det jo totally waste of time.. Bare tlf kunne ringt imgn kl 8..

Ja, men hva om du angrer når han har reist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men hva om du angrer når han har reist?

på at du ikke ringte, mener jeg. Du er ikke til bry om du prøver igjen. Det er viktig for deg og få snakket med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei.

Stod opp kjempe tidlig i dag, for å være klar til å ta tlf. Orket ikke sitte inne, så koblet over hustlf til mobilen. Ventet.. og ventet... Men ingen tlf kom...

Kl halv fire ringte mobilen. Da satt jeg , etter å ha mistet alt håp om å høre noe fra psyk, et stykke fra tlf i samtale med familie. Jeg løper alt jeg kan for å rekke den, dog den stilner raskt. Displayet viser skjult nr. og den ringer ikke noe mer.

Så nå sitter jeg altså her og vurderer hvorvidt det var han, eller rett og slett noen andre. Var det han ringer han sikkert ikke igjen. Var det noen andre, så har han altså ikke ringt. Kan vel bare glemme den samtalen nå...

Det skal ikke være enkelt.

Ring igjen. Det er sikkert beintøft,men jeg har en følelse av at det er så ille akkurat nå at du ikke har så mye å tape. Igjen vil jeg si at du ikke er til bry. Det er han som har forpliktelser overfor deg. Hvis du klarer det så fortell ham at du føler deg sviktet,fordi alt skjer så fort. Og at du vil ha mer hjelp for planer for den nærmeste framtid. Psykiateren min hadde aldri hørt om noen som gjorde det på denne måten. Dette er ikke vanlig praksis,hvis ikke en blir alvorlig syk eller noe slik. Ta kontakt med stor frimodighet, om ikke på det følelsesmessige planet, så med den rasjonelle siden av deg. Selv etter at han har flyttet, kan han sørge for å prøve og hjelpe deg. Som den første psykiateren min sa; jeg skal jo ikke reise til månen heller. Lykke til sååå masse igjen fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei.

Stod opp kjempe tidlig i dag, for å være klar til å ta tlf. Orket ikke sitte inne, så koblet over hustlf til mobilen. Ventet.. og ventet... Men ingen tlf kom...

Kl halv fire ringte mobilen. Da satt jeg , etter å ha mistet alt håp om å høre noe fra psyk, et stykke fra tlf i samtale med familie. Jeg løper alt jeg kan for å rekke den, dog den stilner raskt. Displayet viser skjult nr. og den ringer ikke noe mer.

Så nå sitter jeg altså her og vurderer hvorvidt det var han, eller rett og slett noen andre. Var det han ringer han sikkert ikke igjen. Var det noen andre, så har han altså ikke ringt. Kan vel bare glemme den samtalen nå...

Det skal ikke være enkelt.

Du har ikke fått mobilnummeret hans forresten. Eller har hjemmenummeret hans.Så du kan ringe han på kveldstid. Siden dette er så spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Takk for oppbackingen!

Bugge, du hjelper meg å se dette veldig rasjonelt. Prøvde å ringe nå, men kom selvfølgelig til tlfsvarer pga lunsj. Prøver igjen etter 12. Det er veldig dumt å ikke prøve i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Takk for oppbackingen!

Bugge, du hjelper meg å se dette veldig rasjonelt. Prøvde å ringe nå, men kom selvfølgelig til tlfsvarer pga lunsj. Prøver igjen etter 12. Det er veldig dumt å ikke prøve i alle fall.

Bra !Spent på hvordan det går.Tankene mine er med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Bra !Spent på hvordan det går.Tankene mine er med deg.

Nå har jeg snakket med han. Jeg ble så nervøs, så jeg husker ikke hva jeg sa. Orket nesten ikke si noenting. Men fikk i alle fall komme neste torsdag. Godt at det er såpss lenge til, så jeg kan forberede meg litt. Følte ikke at jeg var så veldig velkommen men.. Lurte på hvorfor jeg ikke hadde ringt til andre behandlere og på hva vi skulle snakke om... Antar derfor at han ikke forstår at dette er veldig tøft. Ikke like morsomt å finne seg en ny terapeut selv+ muligens flere mnd i kø, når man føler seg helt på bånn.I tillegg til at dette kom som lyn fra klar himmel.

Synes det er rart at det ikke fins noen overgangsordninger. Jeg føler meg helt fortapt og alene. Bare ligger og gråter og har ikke orket ta kontakt med noen ev. nye behandlere. Jo, lenger tid jeg er uten hjelp, desto verre og mer destruktiv blir jeg. Trodde fagfolk forstod slikt jeg , men tydeligvis ikke. Kanskje like greit med ny terapeut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Nå har jeg snakket med han. Jeg ble så nervøs, så jeg husker ikke hva jeg sa. Orket nesten ikke si noenting. Men fikk i alle fall komme neste torsdag. Godt at det er såpss lenge til, så jeg kan forberede meg litt. Følte ikke at jeg var så veldig velkommen men.. Lurte på hvorfor jeg ikke hadde ringt til andre behandlere og på hva vi skulle snakke om... Antar derfor at han ikke forstår at dette er veldig tøft. Ikke like morsomt å finne seg en ny terapeut selv+ muligens flere mnd i kø, når man føler seg helt på bånn.I tillegg til at dette kom som lyn fra klar himmel.

Synes det er rart at det ikke fins noen overgangsordninger. Jeg føler meg helt fortapt og alene. Bare ligger og gråter og har ikke orket ta kontakt med noen ev. nye behandlere. Jo, lenger tid jeg er uten hjelp, desto verre og mer destruktiv blir jeg. Trodde fagfolk forstod slikt jeg , men tydeligvis ikke. Kanskje like greit med ny terapeut...

Det er vanskelig å svare deg nå,for jeg har så lyst til å si noe fornuftig som kan hjelpe deg litt.Jeg leste innlegget ditt i går,og tenkte en god del på det i løpet av kvelden. Når min psykiateren fortalte meg at han skulle flytte,gav han meg litt tid sammen med ham før det skjedde,slik at jeg kunne forberede meg.Likevel var det så tøft på det stadiet jeg var på i terapien da.

Du skriver at du ikke følte deg så velkommen, men jeg synes uansett at det er bra du har fått time på torsdag.Du føler at han ikke forstår noe særlig av det du gjennomgår,og slik du beskriver det høres det jo slik ut.Og det må være veldig skuffende.For dette er en psykiater du har likt utrolig godt,og som du har hatt høye tanker om.Nå føles alt litt bortkastet,men det er det ikke.Selv om du kanskje har veldig ambivalente følelser overfor ham og terapien,vil jeg oppfordre deg til å ta med deg det gode han har gitt deg og vært for deg.

fortsettese følger i neste innlegg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...