Gå til innhold

hjelp meg


Gjest cerruti 1881

Anbefalte innlegg

Bugge1365380662

Nå har jeg snakket med han. Jeg ble så nervøs, så jeg husker ikke hva jeg sa. Orket nesten ikke si noenting. Men fikk i alle fall komme neste torsdag. Godt at det er såpss lenge til, så jeg kan forberede meg litt. Følte ikke at jeg var så veldig velkommen men.. Lurte på hvorfor jeg ikke hadde ringt til andre behandlere og på hva vi skulle snakke om... Antar derfor at han ikke forstår at dette er veldig tøft. Ikke like morsomt å finne seg en ny terapeut selv+ muligens flere mnd i kø, når man føler seg helt på bånn.I tillegg til at dette kom som lyn fra klar himmel.

Synes det er rart at det ikke fins noen overgangsordninger. Jeg føler meg helt fortapt og alene. Bare ligger og gråter og har ikke orket ta kontakt med noen ev. nye behandlere. Jo, lenger tid jeg er uten hjelp, desto verre og mer destruktiv blir jeg. Trodde fagfolk forstod slikt jeg , men tydeligvis ikke. Kanskje like greit med ny terapeut...

Noe av det min terapeut gav meg var bl.a forståelse.Han normaliserte ting for meg.Når jeg var for streng med meg selv,korrigerende mildhet.Han så mitt hjelpeløse,forlatte og forhatte indre barn, og møtte det med "skremmende" stor omsorg.Han så MEG, og ble min allierte.Og dette oppfordret han meg til å ta med meg videre.Og det prøver jeg å gjøre.

Psykiateren din har skuffet deg nå,men han har også tydeligvis gitt deg mye,og for din egen skyld,ta det med deg videre.

At du er inne i en tøff og god prosess,er jeg helt sikker på.Reaksjonen din på at han flytter tyder på at du har vært modig og kastet deg ut på det mørke hav.Å føle seg svak,betyr ikke å være det. Så fortsett terapien selv om du må vente for å komme til med en ny. Terapeuten din kjenner deg og bør kunne si noe om hvem han tror passer for deg.(Fra listen) Og hvis det blir slik at det er du som må ta kontakt med ev.ny behandler,så presiser tydelig den situasjonen du er i.Dette kan gå bedre enn du tror og føler akkurat nå. Lykke til på torsdag.Jeg skal tenke på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cerruti 1881

Noe av det min terapeut gav meg var bl.a forståelse.Han normaliserte ting for meg.Når jeg var for streng med meg selv,korrigerende mildhet.Han så mitt hjelpeløse,forlatte og forhatte indre barn, og møtte det med "skremmende" stor omsorg.Han så MEG, og ble min allierte.Og dette oppfordret han meg til å ta med meg videre.Og det prøver jeg å gjøre.

Psykiateren din har skuffet deg nå,men han har også tydeligvis gitt deg mye,og for din egen skyld,ta det med deg videre.

At du er inne i en tøff og god prosess,er jeg helt sikker på.Reaksjonen din på at han flytter tyder på at du har vært modig og kastet deg ut på det mørke hav.Å føle seg svak,betyr ikke å være det. Så fortsett terapien selv om du må vente for å komme til med en ny. Terapeuten din kjenner deg og bør kunne si noe om hvem han tror passer for deg.(Fra listen) Og hvis det blir slik at det er du som må ta kontakt med ev.ny behandler,så presiser tydelig den situasjonen du er i.Dette kan gå bedre enn du tror og føler akkurat nå. Lykke til på torsdag.Jeg skal tenke på deg.

Hei

Har ikke orket å skrive noe på et par dager. Har lest innleggene dine flere ganger, og de har virkelig hjulpet meg. Du skriver så oppriktig og personlig, med stor innlevelse. Tusen takk!

Føler at jeg har blitt mye roligere av å få den ekstra timen på torsdag. Det er på en måte trygt å vite at timen er der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei

Har ikke orket å skrive noe på et par dager. Har lest innleggene dine flere ganger, og de har virkelig hjulpet meg. Du skriver så oppriktig og personlig, med stor innlevelse. Tusen takk!

Føler at jeg har blitt mye roligere av å få den ekstra timen på torsdag. Det er på en måte trygt å vite at timen er der:)

Hei igjen! Så godt å høre at du har blitt litt roligere av å tenke på timen du skal ha på torsdag. Jeg håper det blir en "god"time for deg.

Og jeg er også glad hvis jeg på noen måte har kunnet være til litt hjelp. En annen gang er det nok jeg som er helt på felgen.... Vi "snakkes".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei

Har ikke orket å skrive noe på et par dager. Har lest innleggene dine flere ganger, og de har virkelig hjulpet meg. Du skriver så oppriktig og personlig, med stor innlevelse. Tusen takk!

Føler at jeg har blitt mye roligere av å få den ekstra timen på torsdag. Det er på en måte trygt å vite at timen er der:)

Jeg ville bare også si at du vet hvor du har meg. Sjekker alltid "Svar til meg" når jeg kommer innpå her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei

Har ikke orket å skrive noe på et par dager. Har lest innleggene dine flere ganger, og de har virkelig hjulpet meg. Du skriver så oppriktig og personlig, med stor innlevelse. Tusen takk!

Føler at jeg har blitt mye roligere av å få den ekstra timen på torsdag. Det er på en måte trygt å vite at timen er der:)

Tenker på deg i dag.Lykke til med timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...