Gå til innhold

Hvilket språk snakker Gudrun?

Anbefalte innlegg

Det er definitivt ikke gresk, selv om de har tendens til å si to ord etter hverandre ("siga siga"). Hun har noen rare smatte/klikkelyder i språket, denne Gudrun...

Vet du hva, jeg tror kanskje det ikke er et ordentlig språk.

Noe ala Harald Heide Steen i sine glansdager.

Fortsetter under...

Annonse

Vet du hva, jeg tror kanskje det ikke er et ordentlig språk.

Noe ala Harald Heide Steen i sine glansdager.

Jeg har tenkt tanken. Men hvorfor finne opp et rart språk, når det finnes så mange ulike språk her i verden?

Og dessuten fant jeg (jada, på google...) at bato bato kan være serbisk eller filipino, men vet ikke noe om språkene for øvrig, fx om de klikkelydene som kommer på slutten er noe som hører med i de språkene.

Jeg har tenkt tanken. Men hvorfor finne opp et rart språk, når det finnes så mange ulike språk her i verden?

Og dessuten fant jeg (jada, på google...) at bato bato kan være serbisk eller filipino, men vet ikke noe om språkene for øvrig, fx om de klikkelydene som kommer på slutten er noe som hører med i de språkene.

Hvis det er klikkelyder i språket, så er det xhosa (fra Sør Afrika). (Jeg har ikke sett reklamen.)

Med vennlig hilsen

er bato bato et uttrykk i det språket?

(klikkelyder finnes vel på andre språk også)

Det aner jeg ikke, men xhosa har en helt unik klikkelyd, som (etter det jeg vet) ingen andre språk har. Klikke-lyden er som en bokstav, og kan være i midten av ordet.

Med vennlig hilsen

Jeg har faktisk gått på kurs en gang og lært serbisk, jada, jeg har gjort mye rart, men kjenner ikke noen ord igjen.

Men husker ikke så mye heller da :o)

Det aner jeg ikke, men xhosa har en helt unik klikkelyd, som (etter det jeg vet) ingen andre språk har. Klikke-lyden er som en bokstav, og kan være i midten av ordet.

Med vennlig hilsen

Klikkelyden var ikke i alle ord, men kom på slutten av "samtalen".

Annonse

Gjest bjelke

Kan det være esperanto? Men det har vel kanskje ikke de klikkelydene jeg synes jeg hører.

Ikke dumt forslag..

tror snart jeg må kontakte Telenor.... :-)

De klikkelydene har jeg også stusset over, men det er kanskje bare gebisset hennes som klakker i ganen.. :-)

• 19 år senere...
Ingrid12345 skrev (På 11.9.2023 den 12.22):

Hei! 

Det er nok Setswana, som de snakker i Botswana! Det er min mormor som er med i reklamen, hun har jobbet som språklærer for utreisende til Botswana via Norad. :)

Det tok jammen meg lang tid før det ble oppklart 😄 

Husker verken reklamen eller denne tråden, selv om jeg er DOL-veteran!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...