Gjest seventeen Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Jeg går turer og tar 100 sit-ups hver dag - er dette nok trening?? Idag f.eks. har jeg gått en tur på 25min og to på 15min, i raskt tempo. Det er ikke hver dag at jeg går så mye, da, men minst én tur på ca 15min og noen ganger enda mer enn jeg gjorde idag. Også løper jeg opp og ned en trapp ganske mye... Hvor mange kalorier bør jeg få i meg da, når jeg er 165 høy og 50-52kg? Takknemlig for svar! Vennlig hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina Skrevet 4. januar 2001 Del Skrevet 4. januar 2001 Hei! Dette spørsmålet burde du nesten stille i "idrett og trening" også, hvis du ikke har gjort det.. Om det er "nok" trening, kommer jo an på hva du vil oppnå.. Det ser du jo litt selv også.. føler du deg mye bedre når du har fått trent, og du føler at du får fremgang osv. for hver gang, er nok dette treningen for deg! Føler du det som et ork, og at du skulle ønske du kunne slippe - burde du bytte ut/legge til noe.. Hvor mange kalorier du bør få i deg, kan jeg ikke svare på.. Har aldri gidde' og prøvd å telle kalorier, siden jeg ikke helt ser poenget hvis ikke en skal på en veldig streng diett/slankekur - og det trenger du iallfall ikke. Du bør spise fire - fem måltider om dagen + evt. små mellommåltider, mye variert. Masse grønnsaker, frukt - og lite mettet fett. Spiser du for lite, føler du deg slapp, tar evt. av deg kilo - og treningen blir et ork. Spiser du for mye, legger du på deg.. Prøv deg litt fram, er mitt råd!! Det er ikke alltid det som passer for alle andre, er passe for deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nanneklump Skrevet 4. januar 2001 Del Skrevet 4. januar 2001 De sier at et normalt sunt menneske får bra med mosjon dersom han/hun går tur en halvtime 4-5 ganger i uken. Så ditt opplegg høres jo veldig bra ut. Men som Christina sier kommer det an på hva du vil oppnå. Jeg er også enig med Christina i at det ikke er lurt å henge seg for mye opp i kalorier. Du merker det fort på kroppen om du spiser for lite eller for mye. Så lenge vekten er stabil og du føler deg energisk, spiser du riktig. Som en pekepinn kan jeg jo nevne at det bør ligge på rundt 2000 til 2500 daglig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kinderegg Skrevet 4. januar 2001 Del Skrevet 4. januar 2001 Du trenger vel egentlig ikke telle kalorier du som er så slank! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kinderegg Skrevet 4. januar 2001 Del Skrevet 4. januar 2001 Du trenger vel egentlig ikke telle kalorier du som er så slank! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christine Helle, Ernæringsfysiolog Skrevet 4. januar 2001 Del Skrevet 4. januar 2001 Hei. Kaloribehovet for en voksen person på din størrelse vil ligge mellom 1800-2200 kcal med et moderat fysisk aktivitetsnivå. De som trener regelmessig har større kaloribehov, vanligvis mellom 2000-3000 kcal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.