Gå til innhold

Trening


Gjest seventeen

Anbefalte innlegg

Gjest seventeen

Jeg går turer og tar 100 sit-ups hver dag - er dette nok trening?? Idag f.eks. har jeg gått en tur på 25min og to på 15min, i raskt tempo. Det er ikke hver dag at jeg går så mye, da, men minst én tur på ca 15min og noen ganger enda mer enn jeg gjorde idag. Også løper jeg opp og ned en trapp ganske mye...

Hvor mange kalorier bør jeg få i meg da, når jeg er 165 høy og 50-52kg?

Takknemlig for svar!

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dette spørsmålet burde du nesten stille i "idrett og trening" også, hvis du ikke har gjort det..

Om det er "nok" trening, kommer jo an på hva du vil oppnå.. Det ser du jo litt selv også.. føler du deg mye bedre når du har fått trent, og du føler at du får fremgang osv. for hver gang, er nok dette treningen for deg! Føler du det som et ork, og at du skulle ønske du kunne slippe - burde du bytte ut/legge til noe..:)

Hvor mange kalorier du bør få i deg, kan jeg ikke svare på.. Har aldri gidde' og prøvd å telle kalorier, siden jeg ikke helt ser poenget hvis ikke en skal på en veldig streng diett/slankekur - og det trenger du iallfall ikke.

Du bør spise fire - fem måltider om dagen + evt. små mellommåltider, mye variert. Masse grønnsaker, frukt - og lite mettet fett.

Spiser du for lite, føler du deg slapp, tar evt. av deg kilo - og treningen blir et ork.

Spiser du for mye, legger du på deg..

Prøv deg litt fram, er mitt råd!! Det er ikke alltid det som passer for alle andre, er passe for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nanneklump

De sier at et normalt sunt menneske får bra med mosjon dersom han/hun går tur en halvtime 4-5 ganger i uken. Så ditt opplegg høres jo veldig bra ut. Men som Christina sier kommer det an på hva du vil oppnå.

Jeg er også enig med Christina i at det ikke er lurt å henge seg for mye opp i kalorier. Du merker det fort på kroppen om du spiser for lite eller for mye. Så lenge vekten er stabil og du føler deg energisk, spiser du riktig. Som en pekepinn kan jeg jo nevne at det bør ligge på rundt 2000 til 2500 daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine Helle, Ernæringsfysiolog

Hei. Kaloribehovet for en voksen person på din størrelse vil ligge mellom 1800-2200 kcal med et moderat fysisk aktivitetsnivå. De som trener regelmessig har større kaloribehov, vanligvis mellom 2000-3000 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...