Gå til innhold

Noen tanker fra en tidligere UFB'er..


Filliokus

Anbefalte innlegg

Jeg mener hva betyr vel det for meg? Når vi har prøvd så lenge! For meg betyr det niks og null. For andre betyr det en hel masse. Skjønner det godt, jeg. Les innlegget med litt andre øyne, så skjønner du at det er min egen situasjon jeg snakker om. Ikke alle andres...

"Det er så mange som klager over hver minste lille plage, at jeg merker at jeg blir litt oppgitt. Ja, jeg har også halsbrann, men HVA BETYR VEL DET?"

Dette var det jeg reagerte på. Her er det jammen ikke lett å forstå at du mente deg selv, og kun deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessuten sier jeg jo nettopp det at jeg forstår at folk klager over slike problemer, men at jeg personlig ikke får meg til å gjøre det og derfor ikke føler meg helt fortrolig med alt på gravid-forum! Gravide må klage så mye de vil for meg, og kanskje jeg gjør det selv til slutt, men akkurat nå får jeg meg ikke til det (:

Vedr.: "Dessuten sier jeg jo nettopp det at jeg forstår at folk klager over slike problemer, men at jeg personlig ikke får meg til å gjøre det...".

Jeg leste ikke innlegget ditt slik, jfr. "Det er så mange som klager over hver minste lille plage, at jeg merker at jeg blir litt oppgitt. Ja, jeg har også halsbrann, men HVA BETYR VEL DET? Jeg forstår at det kan være hardt med bekkenløsning og slikt, men når man klager sin nød over å ha gått opp en kilo mer enn beregnet, da blir jeg litt irritert.".

Det var dette jeg reagerte på.

Jeg la også på meg etter fødselen, og klaget etterpå... Synes du jeg var utakknemlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siwidi

Vedr.: "Dessuten sier jeg jo nettopp det at jeg forstår at folk klager over slike problemer, men at jeg personlig ikke får meg til å gjøre det...".

Jeg leste ikke innlegget ditt slik, jfr. "Det er så mange som klager over hver minste lille plage, at jeg merker at jeg blir litt oppgitt. Ja, jeg har også halsbrann, men HVA BETYR VEL DET? Jeg forstår at det kan være hardt med bekkenløsning og slikt, men når man klager sin nød over å ha gått opp en kilo mer enn beregnet, da blir jeg litt irritert.".

Det var dette jeg reagerte på.

Jeg la også på meg etter fødselen, og klaget etterpå... Synes du jeg var utakknemlig?

Hvis du la på deg EN kilo (som jo Filiokus bruker som eksempel), ja da synes jeg du er utakknemmelig. Legger du på deg 10-15 kg så har du kanskjer en liten grunn til å klage, eller enda bedre, gjøre noe med det! Fine kurs hos Grete Roede - har selv brukt det for å kvitte meg med 15 kg etter fødsel + 10 ekstra som kom som følge av hormonbehandling etc. pga ufrivillig barnløshet. Har jeg grunn til å klage? Nei. Jeg har endelig fått det barnet jeg ønsket meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du la på deg EN kilo (som jo Filiokus bruker som eksempel), ja da synes jeg du er utakknemmelig. Legger du på deg 10-15 kg så har du kanskjer en liten grunn til å klage, eller enda bedre, gjøre noe med det! Fine kurs hos Grete Roede - har selv brukt det for å kvitte meg med 15 kg etter fødsel + 10 ekstra som kom som følge av hormonbehandling etc. pga ufrivillig barnløshet. Har jeg grunn til å klage? Nei. Jeg har endelig fått det barnet jeg ønsket meg.

Jeg tror ikke noen inne på graviditetsforumet har klaget over å lagt på seg kun et kg. Slike innlegg har jeg aldri sett, og om de finnes, så tviler jeg på at de er representative. (Tittet akkurat inn på forumet, og bladde meg ca. en måned bakover, kunne ikke finne noen slike innlegg...).

Vet egentlig ikke hvem som syter mest på de ulike forumene... Tror det er ganske likt - det er bare at man har forskjellige fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noen inne på graviditetsforumet har klaget over å lagt på seg kun et kg. Slike innlegg har jeg aldri sett, og om de finnes, så tviler jeg på at de er representative. (Tittet akkurat inn på forumet, og bladde meg ca. en måned bakover, kunne ikke finne noen slike innlegg...).

Vet egentlig ikke hvem som syter mest på de ulike forumene... Tror det er ganske likt - det er bare at man har forskjellige fokus.

Rettelse: Jeg tror ikke der finnes eksempler inne på graviditetsforumet, der folk har klaget over å ha lagt på seg _EN_ kg for mye enn beregnet... Det innlegget skulle jeg likt å lest, for det hadde jeg også reagert på ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor til to små

Jeg synes du er veldig hard mot Filiokus i ditt innlegg. Hun sier at hun ikke er helt fortrolig med tonen på gravide-forum og at hun ikke har den store forståelsen for at enkelte klager over det hun oppfatter som småting i den store sammenhengen. Hun dømmer ikke dem, men sier at HUN ikke ville klaget på halsbrann og slikt fordi hun er så glad for å være gravid.

Jeg er enig med henne når hun sier hun blir oppgitt over de som klager på å ha gått opp en kilo mer enn planlagt og det kan jeg godt forstå.

Dessuten synes jeg man skal holde seg for god til å sammenlikne problemer for mye. Klart - for en som har kreft så er alt annet uvesentlig og alt virker som sutring uansett. Ufrivillig barnløse er svært varsomme med å klage på sin tilstand annet enn på forum som er til for dette formål, er min påstand. Gravide sutrer absolutt hele tiden til alle som gidder å høre på at de har vondt her og plager der.

Jeg har vært ufb, jeg har vært gravid, nå er jeg småbarnsmor. Jeg forsøker å la være å sutre, uansett tilstand. Hvorfor føler du deg så truffet av Filiokus' innlegg at du faktisk går til det skritt å svare henne her inne? Hva gjør du her i det hele tatt om du har så liten forståelse for hva som skjer her inne?

Jeg syns ikke jeg er "hard" mot filiokus. Filiokus sitt innlegg, og svarene nedenfor her, oppfattet jeg som "himle-med-øynene-innlegg" over gravide som klager og syter.

Det jeg prøvde å si er at en kan ikke bedømme andre menneskers plager. At jeg ikke kan sette meg inn i hvordan det er å være UFB-er, og ikke forstår tonen på dette forumet, gir meg da ingen rett til å si at ufrivillig barnløse er en gjeng med sutrekopper som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp.

Det er den som har skoen på som vet hvor den trykker, og det er den som har en plage som vet hvor plagsomt det er - for en selv.

Å lage en hel tråd hvor man "ikke skjønner" de som skriver på gravid-forumet oppfatter jeg som en nedvurdering av brukerne av det forumet. Og hvorfor jeg skriver på dette forumet - fordi jeg så innlegget på 100 nyeste.

Det er ikke et lukket forum, og innleggene kan leses og svares på av hvem som helst. Også av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...