Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest - yin

Jeg er en gutt i 20aldern og

føler jeg mangler følelser i kroppen.

For å ta noen eksempler:

Det her går mere under smærte kanskje.

Jeg driver med kamp delen av tai chi chuan, jeg er mye på treninga og får veldig mye juling til tider.

Men jeg tåler mere enn andre. Dette er litt plagsomt til tider for de jeg trener med tar ekstra mye til når de ser jeg ikke får vondt, så skader kan fort skje.

Under samleie sliter jeg med å bli stimulert, jeg føler ikke så veldig mye enn varme. Ved oralsex kjenner jeg heller ikke så mye. Jeg vet nesten aldri når den andre parten bruker bare tungen eller fingrene.

Jeg er alltid usikker på om jeg må på do eller ikke.

Er det nerver jeg mangler ?

Eller er det bare hjernen min?

Tenker jeg for lite?

Fins det noe jeg kan gjøre for å forbedre følelser mine?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142082-kroppen-mangler-f%C3%B8lelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest engel (h.m.k.,v.,o.l.e.)

kanskje dette har med følelseslivet å gjøre osv., hva med å poste innlegget under psykiatri - det er ikke bare for syke mennesker, men psykologi generelt.

Du har vel fortrengt ting -- som du trenger å få kontakt med igejn?

Var jeg deg ville jeg tatt opp problemstillingen med en lege. Vet ikke vedkommende hva som feiler deg og hva man kan gjøre så bør du få en henvisning videre.

I forhold til kampsport kan det føre til at du blir skadet og i forhold til sex må det være kjedelig å ha det slik du beskriver..

• 3 uker senere...
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Først og fremst beklager jeg mitt sene svar som skyldes ferie. Når det gjelder følsomheten for nervestimuli fra hud eller kroppen for øvrig er denne svært individuell. Både følsomheten i selve nervene og hjernens evne til å oppfatte nervestimuli kan variere. I utgangspunktet er vi avhengig av å registrere smerte for å unngå skader og for å kunne reagere på for eksempel temperaturforskjeller. Hvis du er bekymret for om dette er normalt hos deg ville jeg anbefale en undersøkelse hos nevrolog. Hvis du ønsker dette må du først be om en time hos din fastlege som så eventuelt henviser deg til nevrologisk undersøkelse. Det finnes noen sykdommer og mangeltilstander som kan påvirke følsomheten i nervene, men disse forekommer hyppigst i de eldre aldersgrupper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...