Gjest Stian Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hei! Skriver dette innlegget på bakgrunn av artikkel i Drammens Tidende, 20.12.03, om Janne Merete Skimten Kaltrud som desverre tapte kampen mot kreften. Min søster, Trine 13 år, fikk diagnosen " pondsk glium" i august i fjor.Dette er den samme krefsvulsten som Janne Merete hadde. Trine gjennomgikk før jul en strålebehandlingsperiode på 30 dager. For 2 uker siden fikk vi beskjed om at srålingen ikke hadde hatt ønsket effekt. En del av svulsten er død men mye er fortsatt aktivt. Neste trinn i behandlingen er cellegift, og oppstart er satt til 20.april. Skal man tolke legenes prognoser, er det liten mulighet for at cellegiften skal ta knekken på svulsten. Uansett er håper vi selvfølgelig at dette skal hjelpe. Derfor må vi se etter alternative behandlingsformer. Apparatet rundt Janne Merete har gjort det mye enklere for oss å lete etter andre behandlingsformer, og det skal de ha all ros for. I artikkelen står det at Janne Merete skulle få behandling under ledelse av Stig A. Bruset med mdikamenter fra Houston, USA. Desverre rakk aldri medikamentene frem. Vi har kommet til et punkt der vi må lete etter alternative metoder. Ingenting skal være uprøvd i kampem mot hjernesvulsten. Jeg håper derfor å få informasjon om de behandlingsformene som var aktuelle for Janne Merete, og eventuelle andre behandlingsformer. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142271-hjernesvulst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Først og fremst beklager jeg mitt sene svar som skyldes ferie. Det vil ikke være riktig å kommentere den konkrete pasienten som du nevner, men jeg skal svare på dine spørsmål. Et søk i litteraturen om alternativ behandling for gliom viser at de som er kommet lengst er Burzynski klinikken i Texas. De har i mange år forsket på stoffer som kalles antineoplastoner. Disse kan beskrives som proteiner som fungerer som molekylære brytere og kan stanse delingen av kreftceller. Det er et forsvarsapparat mot kreft utenom immunsystemet og antineoplastoner skader ikke normale celler. Dr Stanislav Burszynski og hans medarbeidere har forsket mer enn 20 år på disse stoffene og har nå fått offentlig støtte til videre utprøvning. Resultatene fra såkalte fase II studier viser en respons på mellom 30-70 % på gliomer hos barn, avhengig av type. Behandlingen gis intravenøs gjennom en pumpe og inngår i en forskningsprotokoll. Prisen avhenger av hvilken type behandling som gis, men behandling i USA er som regel dyrt. Jeg kjenner ingen andre alternative behandlingsformer for gliomer som er så lovende som dette og det kan vel kanskje ikke lenger kalles alternativ behandling i og med at antineoplastoner prøves ut i vitenskapelige forsøk i flere land. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142271-hjernesvulst/#findComment-908126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stian Nilsen Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Først og fremst beklager jeg mitt sene svar som skyldes ferie. Det vil ikke være riktig å kommentere den konkrete pasienten som du nevner, men jeg skal svare på dine spørsmål. Et søk i litteraturen om alternativ behandling for gliom viser at de som er kommet lengst er Burzynski klinikken i Texas. De har i mange år forsket på stoffer som kalles antineoplastoner. Disse kan beskrives som proteiner som fungerer som molekylære brytere og kan stanse delingen av kreftceller. Det er et forsvarsapparat mot kreft utenom immunsystemet og antineoplastoner skader ikke normale celler. Dr Stanislav Burszynski og hans medarbeidere har forsket mer enn 20 år på disse stoffene og har nå fått offentlig støtte til videre utprøvning. Resultatene fra såkalte fase II studier viser en respons på mellom 30-70 % på gliomer hos barn, avhengig av type. Behandlingen gis intravenøs gjennom en pumpe og inngår i en forskningsprotokoll. Prisen avhenger av hvilken type behandling som gis, men behandling i USA er som regel dyrt. Jeg kjenner ingen andre alternative behandlingsformer for gliomer som er så lovende som dette og det kan vel kanskje ikke lenger kalles alternativ behandling i og med at antineoplastoner prøves ut i vitenskapelige forsøk i flere land. Takk for svaret. Hvordan kan man gå frem for å skaffe en slik behandling.Må man selv ta kontakt med klinikken, eller kan man få henvisning fra lege. Min søster starter på en cellegiftkur i morgen, men vårt inntrykk er at denne kuren ikke har noen kurativ effekt.Vi vil ikke la noe være uprøvd i kampem mot svulsten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142271-hjernesvulst/#findComment-909895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.