Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest papirtiger

De har en hjemmeside www.depredix.no

Men! "DEPRIDIX har vært testet ut i samarbeid med terapeuter og enkelte butikker i 3 år, og tilbakemeldingene er overstrømmende. ENDELIG FINNES ET RESEPTFITT ALTERNATIV SOM FAKTISK VIRKER OG UTEN BIEFFEKTER!"

Dette sier meg at dette ikke er seriøst. En tommelfingerregel innen all medisin; har noe en virkning, har det også bivirkninger.

Også, i motsetning til Johannesurt, så er det ingen vitenskapelig dokumentasjon på dette.

Styr unna er mitt råd. Hvis du absolutt skal ha såkalt "naturlig" medisin, så prøv johannesurt, det kan fungere mot milde depresjoner. Jeg anbefaler SSRI (lykkepiller)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142455-depredix/#findComment-897329
Del på andre sider

De har en hjemmeside www.depredix.no

Men! "DEPRIDIX har vært testet ut i samarbeid med terapeuter og enkelte butikker i 3 år, og tilbakemeldingene er overstrømmende. ENDELIG FINNES ET RESEPTFITT ALTERNATIV SOM FAKTISK VIRKER OG UTEN BIEFFEKTER!"

Dette sier meg at dette ikke er seriøst. En tommelfingerregel innen all medisin; har noe en virkning, har det også bivirkninger.

Også, i motsetning til Johannesurt, så er det ingen vitenskapelig dokumentasjon på dette.

Styr unna er mitt råd. Hvis du absolutt skal ha såkalt "naturlig" medisin, så prøv johannesurt, det kan fungere mot milde depresjoner. Jeg anbefaler SSRI (lykkepiller)

Hvorfor SSRI? Det er jo så mange som får bivirkninger, så mange som blir forflatet i følelsene, så mange som mister sexlysten.

Takka meg til urter!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142455-depredix/#findComment-898032
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Hvorfor SSRI? Det er jo så mange som får bivirkninger, så mange som blir forflatet i følelsene, så mange som mister sexlysten.

Takka meg til urter!

Takke deg til urter ja. De aller fleste urter er heldigvis harmløse. Men urter mot depresjon har ingen dokumentert virkning.

Naturmedisin er dessuten ikke ufarlig. Virkestoffene i johannesurt feks, er akkurat de samme som i SSRI. Riktignok er SSRI neurotransmittere kunstig skapt, mens de i johannesurt er naturlig, men det er det samme stoffet. Johannesurt gir mindre virkning, og logisk nok, mindre bivirkninger.

Kan ikke unngå å lure på hvorfor Depredix, som vil være et alternativ til SSRI, valgte navnet Depredix. Det mest brukte SSRI er Cipralix. Ser du likheten? Minner meg om cornflakes-merket Bellogs i Tyskland :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142455-depredix/#findComment-898049
Del på andre sider

Takke deg til urter ja. De aller fleste urter er heldigvis harmløse. Men urter mot depresjon har ingen dokumentert virkning.

Naturmedisin er dessuten ikke ufarlig. Virkestoffene i johannesurt feks, er akkurat de samme som i SSRI. Riktignok er SSRI neurotransmittere kunstig skapt, mens de i johannesurt er naturlig, men det er det samme stoffet. Johannesurt gir mindre virkning, og logisk nok, mindre bivirkninger.

Kan ikke unngå å lure på hvorfor Depredix, som vil være et alternativ til SSRI, valgte navnet Depredix. Det mest brukte SSRI er Cipralix. Ser du likheten? Minner meg om cornflakes-merket Bellogs i Tyskland :)

Bellogs??? Så morsomt!

Jeg sitter her med en flaske Dailys og et belte fra Galvin Clein. Artig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142455-depredix/#findComment-900948
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...