Gå til innhold

Patriarken i Jerusalem kritiserer Sharon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er interessant at mens fundamentalistene i kristen-Norge støtter Israel (felles fiende i muslimene), så har den kristne Patriarken i Jerusalem noen kloke ord å si om situasjonen:

"Sabbah sa også at både Israel og palestinerne har ansvar for volden, men at Israel som den sterkeste part må bære hovedansvaret for konflikten.

– Hvis den sterke part sier «ok, vi ønsker fred», så vil det skje. Palestinerne har tatt det første skrittet mer enn en gang ved å tilby våpenhvile. De stanset volden, israelerne burde svare på dette tiltaket, sa patriarken."

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article768875.ece

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er da velkjent at majoriteten av kristne (dvs. de ulike katolske og ortodokse menigheter) alltid har vært skeptisk til Israel. Imidlertid er de inntil nylig blitt beskyldt for å være antisemittiske -- selvsagt kommer slike ubegrunnede påstander fra venstresiden.

Den fundamentalisme som vi ser i Norge er veldig lite representativ for kristendommen. Med sitt fanatiske pro-israelske standpunkt, sin frenetiske EU-motstand og angst for alkohol er det vanskelig å ta denne svært marginale gruppen seriøst.

Vatikanet aksepterte ikke staten Israel før majoriteten av palestinere, ved PLO, hadde gjort det.

Skrevet

Det er da velkjent at majoriteten av kristne (dvs. de ulike katolske og ortodokse menigheter) alltid har vært skeptisk til Israel. Imidlertid er de inntil nylig blitt beskyldt for å være antisemittiske -- selvsagt kommer slike ubegrunnede påstander fra venstresiden.

Den fundamentalisme som vi ser i Norge er veldig lite representativ for kristendommen. Med sitt fanatiske pro-israelske standpunkt, sin frenetiske EU-motstand og angst for alkohol er det vanskelig å ta denne svært marginale gruppen seriøst.

Vatikanet aksepterte ikke staten Israel før majoriteten av palestinere, ved PLO, hadde gjort det.

Nytt for meg at PLO har akseptert staten Israel..

Skrevet

Du får følge med i timen, istedet for løgnene til Hr Kahn.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Vel, nytt for deg. Velkjent for oss med utdannelse.

Skrevet

Med vennlig hilsen

...amen! :)

Skrevet

Vel, nytt for deg. Velkjent for oss med utdannelse.

Ah, det gleder meg å høre en dannet manns tale, en av dem som kan opplyse den gemene hop. De har artium, forstår jeg?

Skrevet

Ah, det gleder meg å høre en dannet manns tale, en av dem som kan opplyse den gemene hop. De har artium, forstår jeg?

...undertiden, bare undertiden. Men i all almindelighet hever en seg jo over bærmen...

:)

Skrevet

Kristenfundamentalistene, i den grad de finnes her i Norge, støtter ikke Israel fordi de liker jøder, de ønsker å omvende dem.

Denne patriarken er bare en av en lang rekke stemmer som motarbeider staten Israel 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Og selvsagt piper rottene nå, som de har blitt minnet på dødelighet etter at Yassin rullet inn på de evige jaktmarker.

«Freden» Arafat har å tilby er den samme freden som Muhammed inngikk med den kuraiske stamme - og som Arafat kaller en foraktelig våpenhvile. Det er kun én måte å stanse denne volden, og det er å vinne denne krigen så overbevisende og totalt at det ikke kan bli snakk om noe annet enn en betingelsesløs kapitulasjon fra arabernes side.

Og det kan komme før de aner det.

Skrevet

Kristenfundamentalistene, i den grad de finnes her i Norge, støtter ikke Israel fordi de liker jøder, de ønsker å omvende dem.

Denne patriarken er bare en av en lang rekke stemmer som motarbeider staten Israel 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Og selvsagt piper rottene nå, som de har blitt minnet på dødelighet etter at Yassin rullet inn på de evige jaktmarker.

«Freden» Arafat har å tilby er den samme freden som Muhammed inngikk med den kuraiske stamme - og som Arafat kaller en foraktelig våpenhvile. Det er kun én måte å stanse denne volden, og det er å vinne denne krigen så overbevisende og totalt at det ikke kan bli snakk om noe annet enn en betingelsesløs kapitulasjon fra arabernes side.

Og det kan komme før de aner det.

Du skriver: "Denne patriarken er bare en av en lang rekke stemmer som motarbeider staten Israel 24 timer i døgnet, 365 dager i året."

Han er formodentlig en marxistisk marxist som bruker marxistiske-verktøy for å sikre en marxistisk overtakelse av den marxistiske kristendommen?

Skrevet

Med vennlig hilsen

...du er ikke den første løpegutten for Allah jeg har satt til veggs så tenna skrangler. Det er alltid en fornøyelse å ydmyke deg foran fansen din på DOL, men det var mer moro før, da du faktisk forsøkte å diskutere sak.

Nå oppfører du deg bare som en furten dritunge som ikke får viljen sin. Synd, for du trekker så mange med deg ned i den søla, inkludert undertegnede. Som jeg sa, en skal ikke diskutere med idioter, de drar deg ned på sitt nivå og slår deg med sin erfaring.

Jeg håper du er istand til å benytte det forbedringspotensiale du forhåpentligvis er i besittelse av. Jeg for min del skal forsøke å unngå og komme med slike subjektive betraktninger i fremtiden, da dette ikke bidrar til å styrke den saken jeg brenner for.

Skrevet

...du er ikke den første løpegutten for Allah jeg har satt til veggs så tenna skrangler. Det er alltid en fornøyelse å ydmyke deg foran fansen din på DOL, men det var mer moro før, da du faktisk forsøkte å diskutere sak.

Nå oppfører du deg bare som en furten dritunge som ikke får viljen sin. Synd, for du trekker så mange med deg ned i den søla, inkludert undertegnede. Som jeg sa, en skal ikke diskutere med idioter, de drar deg ned på sitt nivå og slår deg med sin erfaring.

Jeg håper du er istand til å benytte det forbedringspotensiale du forhåpentligvis er i besittelse av. Jeg for min del skal forsøke å unngå og komme med slike subjektive betraktninger i fremtiden, da dette ikke bidrar til å styrke den saken jeg brenner for.

Den eneste du har "satt til veggs" er deg selv, da du løp rett i den så tennene skranglet.

Skrevet

Du skriver: "Denne patriarken er bare en av en lang rekke stemmer som motarbeider staten Israel 24 timer i døgnet, 365 dager i året."

Han er formodentlig en marxistisk marxist som bruker marxistiske-verktøy for å sikre en marxistisk overtakelse av den marxistiske kristendommen?

Nah, han er antagelig en av disse velmenende do-gooderne som tror at en kan inngå fred med islamistene. Dette er religiøse konstellasjoner som er like gamle som landet i seg selv, så her er det intet nytt under solen.

Men hva bryr vel du deg om det, så lenge du kan finne noen som spiller rytmer du kan danse etter?

Skrevet

Den eneste du har "satt til veggs" er deg selv, da du løp rett i den så tennene skranglet.

...den som er svar skyldig, ikke jeg.

Skrevet

Like naivt og toskete som påfunnet til den britiske statsminister Neville Chamberlain om å inngå fredavtale med Hitler.

Skrevet

Like naivt og toskete som påfunnet til den britiske statsminister Neville Chamberlain om å inngå fredavtale med Hitler.

Ta din nazisme og forsvinn! Det er få ting jeg misliker mer enn slike nazister som deg!

Skrevet

Med vennlig hilsen

Eh..jeg som skal følge med i timene eller scholar..? (som forøvrig er veldig stolt over å ha gått hele 9 års grunnskole utdannelse..)

Skrevet

...undertiden, bare undertiden. Men i all almindelighet hever en seg jo over bærmen...

:)

skrives: bermen.

Kom deg opp fra 10.klasse før du påstår at andre bør skaffe seg utdannelse!

(bare for å følge ditt nivå på argumentene)

Dessuten så kan jeg mye om midt-østen, spes israel/palestina konflikten. Men det hadde rett og slett gått meg hus forbi at PLO annerkjenner Israel som stat. That's it. Var ikke noe menings innlegg.

Skrevet

Eh..jeg som skal følge med i timene eller scholar..? (som forøvrig er veldig stolt over å ha gått hele 9 års grunnskole utdannelse..)

Du. Det er ikke PLO som nekter Israel å eksistere, men Israel som okkuperer palestinerenes landområder ulovlig.

Arafat har tatt avstand fra samtlige selvmordsbomber. Sharon, derimot, bedriver terrorisme mot en uskyldig sivilbefolkning.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du. Det er ikke PLO som nekter Israel å eksistere, men Israel som okkuperer palestinerenes landområder ulovlig.

Arafat har tatt avstand fra samtlige selvmordsbomber. Sharon, derimot, bedriver terrorisme mot en uskyldig sivilbefolkning.

Med vennlig hilsen

Ja det har jeg fått med meg. *s* som jeg skrev til scholar, så var det ikke et menings innlegg, men jeg bare ikke visste akkurat det!

Forøvrig så så mener jeg at Israelerne burde få seg en på kjeften snart. Spyr av at de får lov til å rasere flyktninge leirer, for å så utbygge nye boliger for Israeler - enda de har "lovet" å holde seg til allerede okkupert jord.

men det er så slitsomt å diskutere på DOL, så egentlig hadde jeg ikke tenkt å si noen ting.. (så dårlig å formulere meg når jeg bli oppgitt)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...