Gå til innhold

Kjenner du noen som tror at måneferden til ARTEMIS II er oppspinn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes mange på SoMe som gjør det. Noen på vennelisten din?

image.thumb.png.9c84f8ef26f9fdc6f30d9cebe383776b.png

Anonymkode: 94c7a...5ab

Videoannonse
Annonse
Worrisome_plenty
Skrevet (endret)

???

Endret av Worrisome_plenty
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg omgås ikke slike mennesker.

Anonymkode: 20737...f6c

Lillemus
Skrevet
Worrisome_plenty skrev (9 minutter siden):

???

Godt å se at det ikke er bare meg som ikke aner hva ts snakker om... 😂

Skrevet

Jeg har ikke sett eller hørt om noen som mistror denne ferden. Eller flat-earthers eller annet «artig»

påskelilje
Skrevet

Ikke jeg heller. Får ikke opp noe sånt i feed'ene mine.

For tida får jeg opp mange høne-videoer 😄🐔🐔🐔🐔🐔😄 Passet høner i påsken, og nå kommer det masse liknende på Instagram 😂 

Poenget mitt er at når en først ser litt lenger på én ting, kommer det masse mer av det etterpå.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, påskelilje said:

Ikke jeg heller. Får ikke opp noe sånt i feed'ene mine.

Du får ikke opp saker fra nettaviser i feed'en?

Skrevet

Hørte nylig om noen som ikke trodde på månelandingen i 1969, så det forundrer meg ikke mye at noen heller ikke tror på dette.

Skrevet
Ekstra skrev (49 minutter siden):

Hørte nylig om noen som ikke trodde på månelandingen i 1969, så det forundrer meg ikke mye at noen heller ikke tror på dette.

Det er nå en ting å ikke tro på månelandingen, men i startinnlegget er en som ikke tror på verdensrommet....

Det er nesten nivå etter flat jord.

AnonymBruker
Skrevet
33 minutes ago, Grendel said:

Det er nå en ting å ikke tro på månelandingen, men i startinnlegget er en som ikke tror på verdensrommet....

Her er en som tror jorden er flat, og at verdensrommet ikke eksisterer. Og han er astrolog!

https://www.facebook.com/skykula

Skrevet
Grendel skrev (51 minutter siden):

Det er jo ganske ufattelig at verdensrommet er uendelig stort. Om det er det 😅🫣. Men hvis ikke - hva er bak der?

Nicklusheletida
Skrevet

Nei, jeg kjenner ingen som ikke tror på det. Både eldstedatter og jeg har vært like nerd i påsken og fulgt med. Dessverre sovnet jeg på sofaen, da jeg skulle sitte å følge med på at de dukket opp fra baksiden av månen igjen. Men utrolige bilder vi fikk se etterpå da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her er en som tror jorden er flat, og at verdensrommet ikke eksisterer. Og han er astrolog!

https://www.facebook.com/skykula

Astrolog er jo overtro. Astronom er noe annet.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Før opplysningstiden ble astrologi og astronomi regnet som samme vitenskap i Trivium & Quadrivium - modellen, som er grunnlaget for nåtidens universiteter og høyskoler. Men den "folkelige" forståelsen av denne modellen praktiseres fortsatt utenfor akademia.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutes ago, AnonymBruker said:

Du tok ikke poenget: Astrologi er læren om forestilte forbindelser mellom himmellegemene og jorden. Samtidig er man tror man på flat jord med en kuppel over, og at verdensrommet ikke eksisterer. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutes ago, psykedeliker said:

Før opplysningstiden ble astrologi og astronomi regnet som samme vitenskap i Trivium & Quadrivium - modellen, som er grunnlaget for nåtidens universiteter og høyskoler. Men den "folkelige" forståelsen av denne modellen praktiseres fortsatt utenfor akademia.

Hvordan var den "vitenskapelige" astrologi modellen?

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan var den "vitenskapelige" astrologi modellen?

Den inngikk som en del av Trivium og Quadrivium (De syv frie kunster). Helt til den ikke gjorde det lengre.

påskelilje
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du får ikke opp saker fra nettaviser i feed'en?

Joda, men ikke om konspirasjonsteorier eller om folk som ikke tror på faktiske ting som skjer i nåtiden.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, påskelilje said:

Joda, men ikke om konspirasjonsteorier eller om folk som ikke tror på faktiske ting som skjer i nåtiden.

Dette er helt "vanlige" artikler om Artemis fra VG / Nettavisen som tiltrekker seg konspirasjonsteoretikere i kommentarfeltet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...