Gå til innhold

Patriarken i Jerusalem kritiserer Sharon

Anbefalte innlegg

Skrevet

skrives: bermen.

Kom deg opp fra 10.klasse før du påstår at andre bør skaffe seg utdannelse!

(bare for å følge ditt nivå på argumentene)

Dessuten så kan jeg mye om midt-østen, spes israel/palestina konflikten. Men det hadde rett og slett gått meg hus forbi at PLO annerkjenner Israel som stat. That's it. Var ikke noe menings innlegg.

Kjære venn!

Jeg ser at du ikke tok "pointet" med mitt innlegg -- nemlig å bruke en rettskriving fra før 1938.

Ja, ja... men NÅ forsto du det kanskje? Du får, som alle som ikke forstår en spøk før lenge etter (og gjerne etter å ha fått den forklart), trøste deg med at "den som ler sist, ler best"...

(Og du snakker om "10. klasse"...)

God bedring!

Vennlig hilsen

Skrevet

Du. Det er ikke PLO som nekter Israel å eksistere, men Israel som okkuperer palestinerenes landområder ulovlig.

Arafat har tatt avstand fra samtlige selvmordsbomber. Sharon, derimot, bedriver terrorisme mot en uskyldig sivilbefolkning.

Med vennlig hilsen

At Arafat har tatt avstand fra samtlige selvmordsbombere er enkelt å forstå. Han må tross alt vise et ansvar for fred ovenfor resten av verden!

Men mener han noe med det han sier? Det tror jeg faktisk ikke at han gjør.

Det er enkelt å fordømme selvmordsbomberne for han i det ene øyeblikk, og i neste gi beskjeder til sine underordnede om å sprenge noe(n) mer.

Skrevet

At Arafat har tatt avstand fra samtlige selvmordsbombere er enkelt å forstå. Han må tross alt vise et ansvar for fred ovenfor resten av verden!

Men mener han noe med det han sier? Det tror jeg faktisk ikke at han gjør.

Det er enkelt å fordømme selvmordsbomberne for han i det ene øyeblikk, og i neste gi beskjeder til sine underordnede om å sprenge noe(n) mer.

Hei,

Det er Hamas og Sharon som "vinner" på selvmordsbomber.

Det er Arafat og venstre-siden i Israel som taper på dem. Arafat har intet å vinne på selvmordsbomber - de beviser jo bare at han ikke har kontroll.

Derutover synes det "merkelig" å fordømme Arafat for "han mener ikke det han sier", mens man unnlater å fordømme Sharon som ikke bare truer med å drepe, men (som statsminister) er ansvarlig for okkupasjonen og terroriseringen av sivilbefolkningen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ta din nazisme og forsvinn! Det er få ting jeg misliker mer enn slike nazister som deg!

Jeg lar meg hverken stoppe eller provosere av dumhetene dine. Jeg forsvinner ikke, men akter å bruke ytringsfriheten min. Du har ingenting med å dirigere hvem som skal delta her.

Nazisme og palistinsk terrorisme må bekjempes, ikke naivt inngå fredsavtaler med slike banditter. Palistinske terrorister som du indirekte forsvarer, har lang tradisjon for samarbeid med nazister. En skam !

Denne tradisjonen startet med møte mellom stormuftien av Jerusalem og nazistene i Orient House. Orient House er, i tillegg til å være hjemmet til Feisal Husseini, PLO's hovedkvarter i Jerusalem og administrasjonssenter for palestinerne i Øst-Jerusalem.

Arafat har utnevnt en minister for Jerusalem-saker. Han heter Samir Ghosheh. Hans tittel er "minister for Orient House". Orient House var et slags utenriksdepartement for Arafats styre i Jerusalem. Men siden Jerusalem er under israelsk kontroll, godtok ikke Israel det, og stengte huset i august 2001.

Fant følgende tilståelse på hjemmesiden til Orient House.

Utdrag av artikkel, bla et godt stykke nedover:

http://www.orienthouse.org/about/Articles/jpost.html

"On January 1,1946, the family set off once again, this time to Egypt, to be welcomed by King Farouk. In Cairo they would meet up with their uncle, the grand mufti, who had traveled to Syria and to Germany, where he had aligned himself with the fascists and signed an agreement with Adolf Hitler to provide Arab soldiers to fight for the Nazi cause. Haj Amin was highly respected by the Arabs for his leadership in Moslem affairs, and even more so for his avowal to destroy any Zionist state. Together with Hitler and Mussolini, he was certain he could carry out his plans and eliminate the Jews living in Palestine. "

Skrevet

Jeg lar meg hverken stoppe eller provosere av dumhetene dine. Jeg forsvinner ikke, men akter å bruke ytringsfriheten min. Du har ingenting med å dirigere hvem som skal delta her.

Nazisme og palistinsk terrorisme må bekjempes, ikke naivt inngå fredsavtaler med slike banditter. Palistinske terrorister som du indirekte forsvarer, har lang tradisjon for samarbeid med nazister. En skam !

Denne tradisjonen startet med møte mellom stormuftien av Jerusalem og nazistene i Orient House. Orient House er, i tillegg til å være hjemmet til Feisal Husseini, PLO's hovedkvarter i Jerusalem og administrasjonssenter for palestinerne i Øst-Jerusalem.

Arafat har utnevnt en minister for Jerusalem-saker. Han heter Samir Ghosheh. Hans tittel er "minister for Orient House". Orient House var et slags utenriksdepartement for Arafats styre i Jerusalem. Men siden Jerusalem er under israelsk kontroll, godtok ikke Israel det, og stengte huset i august 2001.

Fant følgende tilståelse på hjemmesiden til Orient House.

Utdrag av artikkel, bla et godt stykke nedover:

http://www.orienthouse.org/about/Articles/jpost.html

"On January 1,1946, the family set off once again, this time to Egypt, to be welcomed by King Farouk. In Cairo they would meet up with their uncle, the grand mufti, who had traveled to Syria and to Germany, where he had aligned himself with the fascists and signed an agreement with Adolf Hitler to provide Arab soldiers to fight for the Nazi cause. Haj Amin was highly respected by the Arabs for his leadership in Moslem affairs, and even more so for his avowal to destroy any Zionist state. Together with Hitler and Mussolini, he was certain he could carry out his plans and eliminate the Jews living in Palestine. "

Det du bedriver enten er nazisme, eller er jevngodt med nazisme.

laguna1365380434
Skrevet

Litt ved siden av : Dette er ting jeg kan ALT for lite om..:-o

Jeg hadde blitt svar skyldig allerede før jeg hadde begynt i tråder som denne..

Sånn i korte trekk synes jeg Israel(Sharon) oppfører seg svært usympatisk og at palestinerne har blitt behandlet blodig urettferdig. og at det var de som "begynte";))(På den annen side er det jo ikke kjekt med selvmordsbombere og terorister..)

Men, som sagt, og til saken : er det noen bok en kan lese som gir et lite overblikk, for vanlig dødlige? Jeg trenger ikke å bli noen midtøstenekspert, men jeg finner min uvitenhet litt pinlig..

Så du var online, så jeg tenkte jeg kunne spørre litt raskt før jeg stikker og tar bussen..

Gjerne noe faktabetont og saklig, som tar for seg hvem som mener hva og hvorfor det og slik..

God påske!:-)

Skrevet

Litt ved siden av : Dette er ting jeg kan ALT for lite om..:-o

Jeg hadde blitt svar skyldig allerede før jeg hadde begynt i tråder som denne..

Sånn i korte trekk synes jeg Israel(Sharon) oppfører seg svært usympatisk og at palestinerne har blitt behandlet blodig urettferdig. og at det var de som "begynte";))(På den annen side er det jo ikke kjekt med selvmordsbombere og terorister..)

Men, som sagt, og til saken : er det noen bok en kan lese som gir et lite overblikk, for vanlig dødlige? Jeg trenger ikke å bli noen midtøstenekspert, men jeg finner min uvitenhet litt pinlig..

Så du var online, så jeg tenkte jeg kunne spørre litt raskt før jeg stikker og tar bussen..

Gjerne noe faktabetont og saklig, som tar for seg hvem som mener hva og hvorfor det og slik..

God påske!:-)

Hei,

Her har du en "kalender":

http://www.folkehjelp.no/skole/tema_palestina_viktigeaar.htm

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det du bedriver enten er nazisme, eller er jevngodt med nazisme.

Tøvprat !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...