Gå til innhold

Utslett rundt øyet.

Anbefalte innlegg

Ellenm1365380679

Hei.

Jeg har i ca.7 uker hatt utslett rundt øynene. De er ikke tørre men de klør. de ser ut som små kviser i begynnerstadiet men utvikler seg ikke til å bli kviser. De er røde prikker med en tupp på.Jeg er ikke rød på selve øyet. jeg fødte en sønn for 9 uker siden. Han har rukket å vært syk med forkjølelse og litt lungeproblemer 3 ganger. Har hatt en antibiotikakur med weifapenin. I slutten av denne kuren fikk han sopp nedentil. Kan dette ha noen effekt på ustlettet mitt? Har fosøkt å smøre med nøtteolje uten at dette har hjulpet.

Hva er dette og finnes det noe jeg kan bruke som fjerner utslettet mitt? Det er så ubehagelig og ikke er det pent heller.

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142849-utslett-rundt-%C3%B8yet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Først og fremst beklager jeg mitt sene svar som skyldes ferie. Soppinfeksjon på huden kan være et resultat av en antibiotikakur som forstyrrer den naturlige mikrobeflora og i tillegg vil varme og fuktighet i skrittet kunne fremme soppvekst. Det er lite trolig at utslettet rundt øynene som du beskriver skyldes sopp. Utslett rundt øynene kan skyldes en reaksjon på øyensminke eller det kan være et eksem som kommer helt av seg selv. Normalt bør man være forsiktig med å bruke kortison rundt øynene og jeg har god erfaring med natursalver som Biodermica eller Tyrolersalve som fås gjennom helsekostforretninger. Det er også viktig å få ekstra tilskudd av essensielle fettsyrer når du ammer. Rapsolje i matlagningen og et tilskudd av omega 3,6 og 9 fettsyrer kan være fornuftig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...