Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har da vært et vidunderlig børsår, dere? På ett år har hovedindeksen steget ca. 75%, og mere kan det bli.

100.000 i en diversifisert portefølje for ett år siden, har altså gitt 75.000 kroner i ren netto. Man fylles nærmest av andektighet og takknemmelighet for disse lettjente kroner som er blitt oss til del.

Så selger vi til sommeren selvsagt, plasserer pengene risikofritt, og avventer en korreksjon. Deretter går vi inn igjen, ikke sant?

Husk å ikke bli for grådig, og cash inn før det faller. Topper og bunner treffer vi ikke likevel.

....

Og til dere som ikke har kjøpt; La det være. Det er for sent. Nordmenn flest leser i avisen at nå er det penger i aksjer og kjøper på topp. Når aksjer faller holder de ut helt til depresjonen blir for sterk, og selger på bunn.

Sett av litt i banken og stå klar når fallet har vart en stund.

.....

Det var påskens sparetips.

Gjest rhino
Skrevet

Jada,

bare gni det inn i oss feiginger du:-)

Er ærlig talt sur på meg selv jeg,fordi jeg ikke gikk inn i markedet ifjor.Er nå smertelig klar over at jeg bare har meg selv å takke for at jeg gikk glipp av kjempegevinst+må vente lenge før det vil være gunstig å kjøpe igjen+må nesten betale for å ha sparepengene stående i banken.

Arrgh!!

Skrevet

Vel - Gripemann. Du får nok anledning til å banne og svore når du oppdager at nettoen kun er 54000 dersom du realiserer gevinsten. Resten av de 75' konfiskerer som kjent bonden. Da rekker det ikke lenger enn til skinninteriør på ekstrautstyrslisten til BMW - dog med elektrisk funksjonalitet selvsagt. Fått båten på vannet?

Skrevet

Vel - Gripemann. Du får nok anledning til å banne og svore når du oppdager at nettoen kun er 54000 dersom du realiserer gevinsten. Resten av de 75' konfiskerer som kjent bonden. Da rekker det ikke lenger enn til skinninteriør på ekstrautstyrslisten til BMW - dog med elektrisk funksjonalitet selvsagt. Fått båten på vannet?

Skatten skal jo ikke betales før gevinsten realiseres (andeler selges f.eks). Slik får man en betydelig skattekreditt som har sin verdi.

For øvrig har vi jo slett ikke noe i mot å betale litt skatt til fellesskapet.

Det er jo et paradoks likevel at man blir utlignet 28% i skatt av denne gevinsten, mens man må ut med 50% hvis man i sitt ansikts sved velger å tjene disse pengene gjennom vanlig arbeid. Dette er i seg selv grunn nok til en skattereform...innser de fleste (kanskje minus Jensemann).

Ellers er selvsagt båten sjøsatt og allerede flittig brukt. Men været er foreløpig ikke helt lagelig.

Skrider de vitenskapelige arbeider frem?

Skrevet

Skatten skal jo ikke betales før gevinsten realiseres (andeler selges f.eks). Slik får man en betydelig skattekreditt som har sin verdi.

For øvrig har vi jo slett ikke noe i mot å betale litt skatt til fellesskapet.

Det er jo et paradoks likevel at man blir utlignet 28% i skatt av denne gevinsten, mens man må ut med 50% hvis man i sitt ansikts sved velger å tjene disse pengene gjennom vanlig arbeid. Dette er i seg selv grunn nok til en skattereform...innser de fleste (kanskje minus Jensemann).

Ellers er selvsagt båten sjøsatt og allerede flittig brukt. Men været er foreløpig ikke helt lagelig.

Skrider de vitenskapelige arbeider frem?

Nei, verdiene må jo realiseres før gribbene tar sitt, men de bør vel realiseres i disse dager i følge din egen rådgivningstjeneste? Selv lar jeg min egen bittelille norske portefølje mørne litt - for spenningens og fornøyelsens skyld. Mine svært beskjedne månedlige avsetninger plasseres nå konsekvent i vekstmarkeder (mest asia og Russland)til tross for svak krone. Det er jo morsomt å følge svigningene uavhengig av størrelsen på beholdninga.

De vitenskapelige arbeidene skrider hverken den ene eller andre veien siden jeg enda ikke har tatt fatt i ny stilling.

Jeg beskuet en Skipsplast 675 HT i dag. En praktisk og sjarmerende farekost, men jaggu er det dyrt for båt gitt. En ny turbomatet V50 koster omtrent det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...