Gå til innhold

røykere sprer sykdom på mange vis

Anbefalte innlegg

Gjest FrøkenTusenogenFryd
Skrevet

Fant denne på et hageforum, tenkte den passet inn her i disse dager mens vi argumenterer over hvor egoistiske og skadelige røykere er. Ikke nok med at røyken gjør mennesker dårlige, se hva den kan gjøre med planter:

"Kan det være tobakksmosaikkvirus? Dette er et virus som tobakksplanter nesten alltid har. Det spres til tomatplanter ved at røykere berører plantene etter å ha røkt - uten først å ha vasket hendene. Bladene misfarges og blir krøllete. Rotveksten hemmes og plantene blir slappe. Mange nyere tomatsorter er motstandsdyktige. Ref: "Drivhuset i hagen" av Helge Petersen, Landbruksforlaget"

Skrevet

Jeg sier det bare, svigermor: ligg unna tomatplantene mine!!!! (og dere andre med gule fingre også)

Skrevet

Oioi.... enda mer å slite med. Syntes egentlig det var nok med den stygge gonoreen min.

Skrevet

Ha-ha....det burde vært lagt her 1.april....

laguna1365380434
Skrevet

*lol* Det forklarer jo massedøden i vinduskarmene her..;)

Jeg trodde i grunn det kom av at jeg ikke ga dem vann, men nei, det er sikkert røykinga det og;)

Man lærer så lenge man lever!

Skrevet

*lol* Det forklarer jo massedøden i vinduskarmene her..;)

Jeg trodde i grunn det kom av at jeg ikke ga dem vann, men nei, det er sikkert røykinga det og;)

Man lærer så lenge man lever!

Jeg har fine blomster jeg ;o)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har fine blomster jeg ;o)

Appelsintreet mitt som jeg var så stolt av avled desverre her om dagen:(

Som plante nr 3 på relativt kort tid..

Dyrt var det også..

Jeg er ikke utpreget flink med planter.. Og nå vet jeg altså hvorfor;)

Skrevet

Appelsintreet mitt som jeg var så stolt av avled desverre her om dagen:(

Som plante nr 3 på relativt kort tid..

Dyrt var det også..

Jeg er ikke utpreget flink med planter.. Og nå vet jeg altså hvorfor;)

Har du nok lys på stua da?

Mange leiligheter her som har for lite lys og da er det vanskelig å få blomstene til å trives.

laguna1365380434
Skrevet

Har du nok lys på stua da?

Mange leiligheter her som har for lite lys og da er det vanskelig å få blomstene til å trives.

Jeg setter plantene der de anbefales fra blomsterbutukken at de skal stå.. Og lys er det nok av(tror jeg..)

Problemet er vel heller at jeg tar meg av plantene mine litt i rykk og napp, sånn at det både blir litt mye vanning nå,og litt lite vanning da..;)

Nå skal jeg være flink neste uke og potte om og gi ny jord til alle gjenlevende, samt kjøpe nytt appelsintre.

Eføy skal jeg derimot aldri ha mer, jeg synes de er kjempefine, men de klarer jeg bare ikke. Eventuelt trives de bare rett og slett ikke hos meg..

:-)

Skrevet

Jeg setter plantene der de anbefales fra blomsterbutukken at de skal stå.. Og lys er det nok av(tror jeg..)

Problemet er vel heller at jeg tar meg av plantene mine litt i rykk og napp, sånn at det både blir litt mye vanning nå,og litt lite vanning da..;)

Nå skal jeg være flink neste uke og potte om og gi ny jord til alle gjenlevende, samt kjøpe nytt appelsintre.

Eføy skal jeg derimot aldri ha mer, jeg synes de er kjempefine, men de klarer jeg bare ikke. Eventuelt trives de bare rett og slett ikke hos meg..

:-)

Når jeg får slike perioder. dauer mine også. Men som regel får jeg liv i dem tilslutt hvis jeg er snill med dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...