Gå til innhold

Husredd!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Hvordan ta seg sammen når man blir plutselig husredd?

Samboer har reist på flere dagers påskebesøk, og plutselig blir jeg altså mørkredd. Og det i en alder av 30..:-/

Dessuten bor jeg midt i byen, i en leiegård full av folk, hvilken feighet..

Det startet med at katten satt helt anspent og med buskete hale og stirret stivt på et punkt der jeg ikke ser noen ting..:-o dette har han gjort før, men det er uansett creepy..:-I

Jeg har gåsehud på hele meg og har egentlig mest lyst til å storme ut av leil,uten sko og jakke og alt, men da kommer jeg jo aldri til å tørre å låse meg inn igjen..

Og dessuten når hodet mitt først har begynt sånn er det liksom ingen andre ting i det enn skumle historier og ting jeg ikke tør å tenke ferdig engang..

Noen tips om hvordan kurere mørkredsel og ikke flykte ut i natten?

(for der føler jeg meg paradoksalt nok trygg..)

Blir noen av dere plutselig hus/mørkredde?

Hva skal til for å få det til å forsvinne?

Skrevet

Internett og musikk pleier å kurere meg. Men ikke musikk på hodetelefonene, men ut i rommet.

Skrevet

stygge spøkelse gå din vei

du finns ikke men det gjør jeg

(så jeg da jeg måtte hente potet i kjelleren som liten. Høyt og rungende. Og da hjalp det)

Joda jeg blir stadig vekk husredd. Jeg skylder på den gode fantasien min. Klarer jeg ikke avlede mine egne skrekk fantasier setter jeg på musikk eller ringer noen. hjelper ikke det går jeg og legger meg med ei god, koselig bok.

laguna1365380434
Skrevet

Internett og musikk pleier å kurere meg. Men ikke musikk på hodetelefonene, men ut i rommet.

Ja, internett har jeg åpenbart på;), og TVen.. men kanskje musikk er bedre enn TV..

Jeg skal snike meg bort å bytte..

Pokker altså, jeg sitter her med sko i hånd, klar til knyt og flykt.. Tenk å være så jævlig feig!

*skjemmes*

Gjest jeppy
Skrevet

Du må hente en stor kjøkkenkniv eller et balltre om du har og gå rundt å sjekke hele leiligheten for å være helt sikker på at det ikke er noe der. Så låser du døra og drar for gardinene og setter på litt god musikk og tar deg et glass vin. Eller du kan ringe en venn, se en film, kose med katten.

Skrevet

Ja, internett har jeg åpenbart på;), og TVen.. men kanskje musikk er bedre enn TV..

Jeg skal snike meg bort å bytte..

Pokker altså, jeg sitter her med sko i hånd, klar til knyt og flykt.. Tenk å være så jævlig feig!

*skjemmes*

Også er klokka bare halv ti!

De gangene jeg plutselig har blitt sånn har i det minste klokken vært midt på natta.

laguna1365380434
Skrevet

stygge spøkelse gå din vei

du finns ikke men det gjør jeg

(så jeg da jeg måtte hente potet i kjelleren som liten. Høyt og rungende. Og da hjalp det)

Joda jeg blir stadig vekk husredd. Jeg skylder på den gode fantasien min. Klarer jeg ikke avlede mine egne skrekk fantasier setter jeg på musikk eller ringer noen. hjelper ikke det går jeg og legger meg med ei god, koselig bok.

*s* Kjekt lite dikt! :-)

Jeg skal prøve å tvinge meg ned i sofaen med bok om dette ikke går over snart.. Har masse sv.uskyldig litteratur som bør duge.

Men det er ubehagelig når sånn her skjer! Huff! :-I

laguna1365380434
Skrevet

Også er klokka bare halv ti!

De gangene jeg plutselig har blitt sånn har i det minste klokken vært midt på natta.

Nemlig.. Her kjenner ikke feigheten noen grenser..

Kanskje jeg må gå ut å drikke en øl og få noen jeg kjenner til å følge meg hjem igjen og sjekke krokene..

Men da vil jeg selvsagt aldri få slutte å høre om det..;)

laguna1365380434
Skrevet

Du må hente en stor kjøkkenkniv eller et balltre om du har og gå rundt å sjekke hele leiligheten for å være helt sikker på at det ikke er noe der. Så låser du døra og drar for gardinene og setter på litt god musikk og tar deg et glass vin. Eller du kan ringe en venn, se en film, kose med katten.

Ja! Jeg kan ringe, og jeg kan drikke vin.. Kjøkkenkniven er ikke langt unna;)

Men det er ingen makt i verden som får meg til å tørre å sjekke soverommet, tror jeg...

*feig*

mil1365380270
Skrevet

Var av og til mørkredd før. Nå hadde jeg blitt glad, om jeg klarte å tro på spøkelser - det kan jo være noen jeg kjenner, som er døde ;-)

Nå er jeg bare husredd, men det er jo bare å gå gjennom alle rom, og sjekke at alt er låst :-)

Vet hvordan det er med husdyr, som stirrer på punkter på veggen. De er heldige, om de ser noe vi ikke ser, slik jeg ser det :-)

Gjest jeppy
Skrevet

Ja! Jeg kan ringe, og jeg kan drikke vin.. Kjøkkenkniven er ikke langt unna;)

Men det er ingen makt i verden som får meg til å tørre å sjekke soverommet, tror jeg...

*feig*

Du klarer det. Go for it! Det hjelper, og så føler du deg lettet og mindre redd etterpå. Lover deg.

"Face your fears" :-)

Skrevet

*s* Kjekt lite dikt! :-)

Jeg skal prøve å tvinge meg ned i sofaen med bok om dette ikke går over snart.. Har masse sv.uskyldig litteratur som bør duge.

Men det er ubehagelig når sånn her skjer! Huff! :-I

nei nå begynte jeg også!! Og at nabohunden begynte å ule i det jeg kom på stua gjorde meg ikke roligere. Har tvunget meg gjennom leiligheta og satt på Tracy Chapman.

"stygge spøkelse gå din vei, du finnes ikke .... !"

laguna1365380434
Skrevet

Du klarer det. Go for it! Det hjelper, og så føler du deg lettet og mindre redd etterpå. Lover deg.

"Face your fears" :-)

Du har rett.. Det hjalp veldig, nå er pulsen nede i normal igjen og til og med katten oppfører seg mer som vanlig..

tror dette heldigvis var en svært midlertidig liten nevrose;-)

Kanskje jeg til og med tør å se påskekrimmen etterpå..

*bråtøff*

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Var av og til mørkredd før. Nå hadde jeg blitt glad, om jeg klarte å tro på spøkelser - det kan jo være noen jeg kjenner, som er døde ;-)

Nå er jeg bare husredd, men det er jo bare å gå gjennom alle rom, og sjekke at alt er låst :-)

Vet hvordan det er med husdyr, som stirrer på punkter på veggen. De er heldige, om de ser noe vi ikke ser, slik jeg ser det :-)

Nå gikk det hele litt over, men allikevel..

Synes du virkelig det hadde vært noen trøst om husspøkelsene dine viste seg å være noen du kjente som er døde..

*grøss*

Da hadde de enten ikke likt meg og vært ute etter meg siden de spøkte hos meg, eller så hadde de kjent meg svært dårlig om de trodde jeg satte pris på det.

Hadde jeg tenkt, så det var en skral trøst;)

laguna1365380434
Skrevet

nei nå begynte jeg også!! Og at nabohunden begynte å ule i det jeg kom på stua gjorde meg ikke roligere. Har tvunget meg gjennom leiligheta og satt på Tracy Chapman.

"stygge spøkelse gå din vei, du finnes ikke .... !"

Sorry, det var ikke meningen å smitte deg, altså..;)

Skrevet

Du har rett.. Det hjalp veldig, nå er pulsen nede i normal igjen og til og med katten oppfører seg mer som vanlig..

tror dette heldigvis var en svært midlertidig liten nevrose;-)

Kanskje jeg til og med tør å se påskekrimmen etterpå..

*bråtøff*

:-)

Hehe...

Glemmer ikke den kvelden jeg sloss med en MØLL i senga, og ikke turte å legge meg på fire timer etterpå.

Sånt som skjer.

laguna1365380434
Skrevet

Hehe...

Glemmer ikke den kvelden jeg sloss med en MØLL i senga, og ikke turte å legge meg på fire timer etterpå.

Sånt som skjer.

*lol*

Da synes jeg i grunn ikke at du er så grådig mye tøffere enn meg allikevel;)

Møllnevroser og husredsel før kl 10 kvalifiserer vel begge til superpingle tittel;)

Skrevet

* Ring en venn - og snakk om ALT ANNET enn husredsel!!

* Se en morsom film

* Les ei bok

(Med andre ord: få tankene penset over på noe annet!)

*krysse fingre*

Skrevet

Bo alene en stund. Det hjelper :)

Neida, men det var det som kurerte meg. Jeg var forferdelig husredd før.

laguna1365380434
Skrevet

* Ring en venn - og snakk om ALT ANNET enn husredsel!!

* Se en morsom film

* Les ei bok

(Med andre ord: få tankene penset over på noe annet!)

*krysse fingre*

Takker!:-)

Det går fint igjen nå, jeg har skravlet her, ringt en kompis, klødd katten bak øret( han oppfører seg normalt igjen, han er ferdig med å skremme vettet av meg nå..;))

Dessuten har jeg drukket et glass rødvin, og jeg mannet meg opp og sjekket soverom og mørke kroker.. Det virket spøkelses fritt.:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...