Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en valp på 10 mnd. Palmehelga var hun på kennel, og vi hentet henne onsdag morgen. Onsdag kveld fikk hun diaré, og hun har det fortsatt. Den har forandret konsistens, fra "vannsprut" til "tyktflytende", men hun blir ikke bra...

Hun har fastet, og fått kokt ris, noe hun ikke er spesielt glad i. Tørrfôret sitt rører hun ikke.

Vi vurderer veterinær hvis hun ikke er bedre i morgen, men er det noen som har flere råd og tips i mellomtiden? Hunden virker i grei form, sliten etter kenneloppholdet - men de sa at det var normalt at hunden sov i tre dager etterpå, så det er ikke så lett å vurdere hva som er hva her...

Fortsetter under...

Skrevet

Er hunden vaksinert?

Jeg ville ringt veterinær (minst en i distriktet har nok vakt i påsken) og spurt hva som anbefales. Selv har vi en hund som alltid har vært veldig begeistret for yoghurt og surmelk. Når han var valp og vi først oppdaget at han ville ha dette, spurte jeg dyrlegen om det var anbefalt (jeg vet man ikke skal gi hunder vanlig melk, søte melkeprodukter). Jeg fikk til svar at naturell yoghurt (biola) og/eller surmelk var helt ok, noe som også anbefales når hunden har mage-trøbbel. Hunden vår får derfor yoghurt eller surmelk på tørrforet sitt innimellom, ikke nødvendigvis for magen, men bare fordi han liker det så godt.

Her er et tips som innbefatter surmelk (Cultura) i alle fall:

http://www.problemhunden.dk/Fodring/sk%C3%A5nekost.htm

og her er flere: http://www.google.com/search?hl=no&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=hund+diare+ris&lr=

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...