Gå til innhold

Verste barnevakt noensinne!

Anbefalte innlegg

Gjest epletre
Skrevet

Jeg er verdens daarligste barnevakt fordi:

Jeg faar ungene til aa reie opp sin egen seng.

Faar dem til aa si unskyld naar de gjoer noe galt.

Jeg setter grenser.

og

"Straffer" dem naar de gjoer noe galt!

Saa det saa!

Skrevet

He he...det er slikt som kan kalles god barneoppdragelse det...

:)

Gjest sikkert ikke ille
Skrevet

Alt dette vil jo være avhengig av din tolkning av situasjonen (og barnas alder).

Det viktigste er vel at barnevakten er der "i foreldrenes sted", jeg ville ikke likt hvis min barnevakt laget andre regler (rundt viktige ting) for barna enn de jeg ønsket. Men jeg har selv vært barnevakt, og selv om man prøver å følge familiens regler, er man jo en perosn som har egne moralske meninger.

Jeg antar at du gjør en god jobb, jeg!

Så lenge du vet at du og barna egentlig er enige om hva som er rett og galt, slik at dine vurderinger ikke strider mot deres rettferdighetssans.

Skrevet

Er det barnas mening, din mening eller foreldrenes mening?

Gjest epletre
Skrevet

Er det barnas mening, din mening eller foreldrenes mening?

Det er unga:0)

"you are the worst babysitter ever", fikk jeg hoere idag da jeg ba guttungen paa 9 si unskyld for han slo venninna til sostera!

Er visst ikke vandt med aa be om unskyldning ungene her..

Gjest epletre
Skrevet

Alt dette vil jo være avhengig av din tolkning av situasjonen (og barnas alder).

Det viktigste er vel at barnevakten er der "i foreldrenes sted", jeg ville ikke likt hvis min barnevakt laget andre regler (rundt viktige ting) for barna enn de jeg ønsket. Men jeg har selv vært barnevakt, og selv om man prøver å følge familiens regler, er man jo en perosn som har egne moralske meninger.

Jeg antar at du gjør en god jobb, jeg!

Så lenge du vet at du og barna egentlig er enige om hva som er rett og galt, slik at dine vurderinger ikke strider mot deres rettferdighetssans.

Syns at "reglen" jeg har lagt her i huset; at ungene be om unnskyldning hvis de gjoer noe de ikke skal gjoere/ saarer noen er helt grei jeg;0)

Vet at jeg gjoer en god jobb. Fikk hoere det av foreldrene senest igaar kveld!

Gjest Leel@
Skrevet

Hehe, jeg gjetter dette kommer fra en barnemunn??

Jeg er bare litt nysgjerrig, er du Au Pair eller noe? I USA også, kanskje?

Mvh

Gjest epletre
Skrevet

Hehe, jeg gjetter dette kommer fra en barnemunn??

Jeg er bare litt nysgjerrig, er du Au Pair eller noe? I USA også, kanskje?

Mvh

Jepp helt rett. Au Pair i USA;0)

Gjest Leel@
Skrevet

Jepp helt rett. Au Pair i USA;0)

ÅÅ, det høres så spennende ut!! Jeg sitter og søker på STS nå, vurderer å prøve det fra høsten av....

Hvordan er det?

*kjempe nysgjerrig!!!*

Gjest epletre
Skrevet

ÅÅ, det høres så spennende ut!! Jeg sitter og søker på STS nå, vurderer å prøve det fra høsten av....

Hvordan er det?

*kjempe nysgjerrig!!!*

Reiser med STS faktisk!

Storkoser meg.. Har faatt masse venner, plassen bra, og familien helt ok!

Skriv meg en mail paa [email protected] hvis det er noe du lurer paa:0)

Gjest Leel@
Skrevet

Reiser med STS faktisk!

Storkoser meg.. Har faatt masse venner, plassen bra, og familien helt ok!

Skriv meg en mail paa [email protected] hvis det er noe du lurer paa:0)

Å, gjerne! Skriver en på søndag eller noe jeg, for nå må jeg stikke!!

Mvh

Gjest epletre
Skrevet

Å, gjerne! Skriver en på søndag eller noe jeg, for nå må jeg stikke!!

Mvh

:0)

Skrevet

Syns at "reglen" jeg har lagt her i huset; at ungene be om unnskyldning hvis de gjoer noe de ikke skal gjoere/ saarer noen er helt grei jeg;0)

Vet at jeg gjoer en god jobb. Fikk hoere det av foreldrene senest igaar kveld!

Hello epletre. Er bare nysgjerrig- ble du med på familieturen eller slapp du unna? Hvilken unnskyldning brukte du i såfall? Ble de sure?

Gjest epletre
Skrevet

Hello epletre. Er bare nysgjerrig- ble du med på familieturen eller slapp du unna? Hvilken unnskyldning brukte du i såfall? Ble de sure?

Hehe!

Nei jeg ble ikke med. Sa at jeg ikke var helt i form til aa sitte i bilen i 4 timer! De fatta jo det da.. Mora litt te og frokost til meg og jeg fikk daarlig samvittighet!;0)

Men hadde noen herlige dager, uten unger og hund! Slappet skikkelig av! Det var verdt det:0)

Skrevet

Hehe!

Nei jeg ble ikke med. Sa at jeg ikke var helt i form til aa sitte i bilen i 4 timer! De fatta jo det da.. Mora litt te og frokost til meg og jeg fikk daarlig samvittighet!;0)

Men hadde noen herlige dager, uten unger og hund! Slappet skikkelig av! Det var verdt det:0)

Hørtes ut som du trengte det!

Fint du slapp.

Og forøvrig syns jeg ikke du er så grusom som får dem til å be om unnskyldning.

Pappa Bjørn
Skrevet

Jeg tenkte når året i USA er omme kan du fortsette hos meg. Datteren min trenger noen som kan oppdra henne siden jeg bare duller og skjemmer henne bort.

Siden du først skal være ansatt her har jeg selvsagt mange andre ting du må ordne. Siden jeg er den lykkelige eier av en treroms blir det selvsagt mye jobb......... For deg riktignok.

Jeg skal sette opp ukesmeny, instruere om hvordan vi skal ha det i hjemmet, og husk for all del på at jeg vil ha strøket undertøyet mitt.

Det er en tøff jobb, men til gjengjeld er lønna ordentlig dårlig.*L*

Gjest epletre
Skrevet

Jeg tenkte når året i USA er omme kan du fortsette hos meg. Datteren min trenger noen som kan oppdra henne siden jeg bare duller og skjemmer henne bort.

Siden du først skal være ansatt her har jeg selvsagt mange andre ting du må ordne. Siden jeg er den lykkelige eier av en treroms blir det selvsagt mye jobb......... For deg riktignok.

Jeg skal sette opp ukesmeny, instruere om hvordan vi skal ha det i hjemmet, og husk for all del på at jeg vil ha strøket undertøyet mitt.

Det er en tøff jobb, men til gjengjeld er lønna ordentlig dårlig.*L*

Kan jeg ta med meg isbjornen min?

Pappa Bjørn
Skrevet

Kan jeg ta med meg isbjornen min?

Jada, den trives sikkert med dem vi har fra før i igloen vår.*L*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...