Gå til innhold

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Hei,

Årsaken er at det meget ofte var puritanere som utvandret til USA. Slikt gir pietismen gode vekstvilkår!

Med vennlig hilsen

Joda, men vi snakker jo barnebarn og barnebarnsbarn og sånn her også..;)

Det er rart det sitter så klistra.

Jeg har vært borti folk på min alder som mener en god del ting er uanstendig uten at de vet hvorfor de synes det er uanstendig..

Indoktrineringen om nakenhet som synd har trydligvis vært meget effektiv.

Hvis man bare slår av lyset først har jeg intrykk av at amerikanerne er like syndige som folk flest;)

Jeg hadde ei (am.) veninne der borte som sikkert hadde 25 elskere

i løpet av sommeren. ikke for å snakke om hva enkelte av guttene drev på med.

Allikevel var det mye rarere(og syndigere!) at jeg ikke skammet meg for å ha bare pupper på stranden(og taket!)

:-)

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

27

• Grip

9

• Goliath

7

• Flows

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er bare vi som tåler litt naken hud, tenk om du solet deg i Iran, Tyrkia eller en del andre land :-)

mvh

Så du synes at fordi det er slikt i Iran, så bør det også være det i USA?

Hvordan er det på strendene i Tyrkia?

laguna1365380434
Skrevet

Det er bare vi som tåler litt naken hud, tenk om du solet deg i Iran, Tyrkia eller en del andre land :-)

mvh

Vi tåler nok mere enn de fleste i dette henseende, ja..;)

Men det er litt snålt med USA. De er jo så like oss i mangt. Men her har de ett underlig og betydelig oppheng..

Skrevet

Så du synes at fordi det er slikt i Iran, så bør det også være det i USA?

Hvordan er det på strendene i Tyrkia?

Skrev jeg virkelig det?

mvh

Skrevet

Vi tåler nok mere enn de fleste i dette henseende, ja..;)

Men det er litt snålt med USA. De er jo så like oss i mangt. Men her har de ett underlig og betydelig oppheng..

Skal være enig i det, man får jo et litt annet inntrykk gjennom filmene de lager :-)

mvh

Skrevet

Skrev jeg virkelig det?

mvh

Påstod jeg at du skrev det?

Vet du hva "?" betyr?

Annonse

Skrevet

Påstod jeg at du skrev det?

Vet du hva "?" betyr?

Jeg vet hva et ? betyr.

Men prøver ikke du å tillegge meg en mening jeg ikke har, med det mål for øyet og lage en krangel ?

Det tror jeg.

mvh

Skrevet

Joda, men vi snakker jo barnebarn og barnebarnsbarn og sånn her også..;)

Det er rart det sitter så klistra.

Jeg har vært borti folk på min alder som mener en god del ting er uanstendig uten at de vet hvorfor de synes det er uanstendig..

Indoktrineringen om nakenhet som synd har trydligvis vært meget effektiv.

Hvis man bare slår av lyset først har jeg intrykk av at amerikanerne er like syndige som folk flest;)

Jeg hadde ei (am.) veninne der borte som sikkert hadde 25 elskere

i løpet av sommeren. ikke for å snakke om hva enkelte av guttene drev på med.

Allikevel var det mye rarere(og syndigere!) at jeg ikke skammet meg for å ha bare pupper på stranden(og taket!)

:-)

Hei,

Slike ting er ikke alltid logiske. Kristenfundamentalismen er en sterk maktfaktor i USA, som islamfundamentalismen er det i Iran.

Pietisme har en tendens til å gå i arv.

I Sør Afrika (som virkelig hadde en fundamentalistisk innvandring) tror jeg det er litt mer akseptabelt å fortelle at man er en øksemorder, enn å si at man er ateist!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg vet hva et ? betyr.

Men prøver ikke du å tillegge meg en mening jeg ikke har, med det mål for øyet og lage en krangel ?

Det tror jeg.

mvh

Jeg er ikke ansvarlig hva du tror på.

Jeg forsøker å finne relevansen av dine eksempler med "Iran" og "Tyrkia".

Skrevet

Å er det det du gjør, fant du ut noe?

mvh

laguna1365380434
Skrevet

Hei,

Slike ting er ikke alltid logiske. Kristenfundamentalismen er en sterk maktfaktor i USA, som islamfundamentalismen er det i Iran.

Pietisme har en tendens til å gå i arv.

I Sør Afrika (som virkelig hadde en fundamentalistisk innvandring) tror jeg det er litt mer akseptabelt å fortelle at man er en øksemorder, enn å si at man er ateist!

Med vennlig hilsen

Litt som her altså..Der det er mer akseptabelt å fortelle at en f.eks er øksemorder enn f.eks røyker;)

Uansett synes jeg det er snodige greier med USA. Det er jo liksom litt ut med kristenfundamentalisme der borte,særlig i de kretsene jeg har venner;)

Men tradisjon er jo som du sier ikke alltid objekt for logikk.

Rart er det fortsatt at det er akkurat nakenhet som fortsatt vekker så sterke følelser, også hos folk som ikke trykker "the family values" til brystet og stemmer Bush.

Dette er den mest i øynefallende,daglidagse kulturforskjellen jeg har oppdaget til nå, bortsett fra at de ikke har peiling på hvor mye vann det skal være i dassen da. På begge områdene er de skvette sprø! ;)

Skrevet

Jeg vet hva et ? betyr.

Det tror jeg.

mvh

Det gjør han alltid. Det er hans måte å argumentere på.

Og siden han slenger på noen "?" - eller bare "", så tror han at han dermed kan komme med alle de påstandene om andre som han bare vil - uten at han "egentlig" har gjort det:-)

Lurer på hvordan han argumenterer muntlig, når han ikke har alle disse subtile tegnene å hjemme seg bak? he-he....

Skrevet

I følge deg er du ikke en gang ansvarlig for hva du selv skriver...:-)

Annonse

Skrevet

Og siden han slenger på noen "?" - eller bare "", så tror han at han dermed kan komme med alle de påstandene om andre som han bare vil - uten at han "egentlig" har gjort det:-)

Lurer på hvordan han argumenterer muntlig, når han ikke har alle disse subtile tegnene å hjemme seg bak? he-he....

Det er fint hvis du diskuterer sak, istedet for "Sør".

Skrevet

Det er fint hvis du diskuterer sak, istedet for "Sør".

Det er like fint om du lar være å fortelle hva jeg skal skrive.

Desuten var det ikke til deg:-)

Skrevet

Det lurer jeg på også :-)

Han har vist en snill-nick- liste og en slem-nick-liste.

De som tilhører slem-nick-lista blir tildelt tegn og krypterte meldinger og uten vennlig hilsen. Mens de som tilhører snill-nick-lista hans får både klemer og vennlig hilsen.

Jeg står nok utvilsomt på slem-nick-lista. Og da hjelper det fint lite at jeg svarte laguna utpreget vennligsinnet på hennes innlegg :-)

mvh

Skrevet

I følge deg er du ikke en gang ansvarlig for hva du selv skriver...:-)

Forsøk å diskutere sak, istedet for "Sør".

Skrevet

Det er like fint om du lar være å fortelle hva jeg skal skrive.

Desuten var det ikke til deg:-)

Du diskuterer "Sør", istedet for sak.

Skrevet

Du diskuterer "Sør", istedet for sak.

Nei - jeg diskuterer dine innlegg, og ikke deg.

At du skriver kritikkverdige personfokuserte innlegg er noe du bør være voksen nok til å stå for selv - og ikke forsøke å dytte skylden for det over på andre.

Skrevet

Forsøk å diskutere sak, istedet for "Sør".

Nei - jeg diskuterer dine innlegg, og ikke deg.

At du skriver kritikkverdige personfokuserte innlegg er noe du bør være voksen nok til å stå for selv - og ikke forsøke å dytte skylden for det over på andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...