Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klaget til naboen for en tid tilbake på hunden hennes som står og gauler og bjeffer i 8 timer daglig mens hun er på arbeid.

Dette ble veeeldig dårlig mottatt.

Jeg fikk beskjed om at vis jeg ikke tålte det fikk jeg gå og sjekke hodet mitt.

Jeg får slengt frekkheter hver gang jeg prøver å snakke med henne.(siste gang foran min datter...), så nå er det krig..

Er det noen som vet hva reglene er for borettslag?

Vi bor vegg i vegg i rekkehus.

Hunde og kattehold er tillatt.

Skrevet

Hvis hunden bjeffer store deler av dagen kan du klage til Styret over forstyrrelsene.

Skrevet

Jeg hadde selv en nabo for mange år siden, som hadde en hund som sto og bjeffet i timesvis (sammenhengende). Dette var i en svært lytt boligblokk, så det var ytterst plagsomt og sjenerende.

Etter mange slike episoder ringte jeg en gang politiet for å høre om det var noe de kunne gjøre, men fikk til svar at de kun grep inn dersom det var mistanke om at hunden led under forholdene.

Jeg må understreke at dette er mange år siden, før den nye hundeloven kom, men jeg tror ikke akkurat dette punktet er endret.

"Katte eier" nedenfor her ga link til deler av Hundeloven, men jeg tror de bestemmelsene går mer på sikkerhet, og ikke på hvorvidt dyret er til sjenanse.

Men det skader ikke å sjekke det opp. Først ville jeg nok kontaktet styret, om det fantes noe slikt hos dere (det gjorde det ikke der jeg bodde, hunde-eier var nemlig gård-eier og øvrige beboere leietakere hos vedkommende). Dersom det ikke fører fram, ville jeg nok kontaktet politiet eller den lokale dyrevernnemda.

http://www.lovdata.no/for/sf/ld/xd-20040213-0425.html#2

Skrevet

henger meg på her. Borettslaget vårt funker slik at man har lov å ha hund om man søker om det (sist jeg sjekka). Naboen har en. Den hyler i tide og utide.

Også lurer jeg på, om jeg plutselig skulle få astma, eller bli hyperallergisk - hvem måtte flytte da, hunden eller jeg?

Skrevet

henger meg på her. Borettslaget vårt funker slik at man har lov å ha hund om man søker om det (sist jeg sjekka). Naboen har en. Den hyler i tide og utide.

Også lurer jeg på, om jeg plutselig skulle få astma, eller bli hyperallergisk - hvem måtte flytte da, hunden eller jeg?

Hvis du indikerer at du "plutselig blir syk" for å bli kvitt hunden, så synes jeg svært lite om det, men jeg er usikker på om det er noen retningslinjer for hva som skal skje dersom du reelt sett blir så ekstremt allergisk at du ikke tåler at det er en hund i en annen leilighet der du bor.

Jeg ville vel heller klaget til styret, slik at hunde-eier kanskje får et krav om å trene opp hunden sin til å være alene hjemme, eller alternativt finne et "daghjem" for hunder eller en annen løsning, slik at hunden ikke er til sjenanse (og sikkert får det bedre).

Gjest mor i juni
Skrevet

Hun kan ikke være helt oppegående, vel.

Stakkars hund, det er ikke holdbart med den type hundehold. Jeg ville kontaktet dyrevernnemda for å spørre dem om råd. Anonymt i første omgang.

Bente831365380491
Skrevet

Ring bare politiet neste gang!!! De ringer henne eller kommer en tur innom. Da tror jeg at det blir stille etter det!!!

Snorkfrøken
Skrevet

Jøss, har du fått gammelnaboen min til nabo?

Hun hadde en bikkje som stod ute å gjødde til alt og alle. Fikk beskjed om å komme oss en viss plass når vi skulle si ifra. De spilte masse høy musikk også, men vi fikk beskjed om å lukke ørene...

Sendte x antall klager til styret i borettslaget. Det virket ikke.

Har flyttet nå, og i ettertid fikk jeg vite at barna ble hentet av barnevernet og kjerringa sendt på psykiatrisk avdeling... Det overrasket meg ikke...

Tror desverre ikke du kommer så langt med mindre du har et styre som faktisk virker i borettslaget.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...