Gå til innhold

Heftelser på bil???

Gjest Hilsen uerfaren kjøper

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen uerfaren kjøper
Skrevet

Har et spørsmål til vedr bilkjøp. Bilen jeg skal kjøpe står med heftelser i brønnøyregistret med et høyere beløp enn det jeg skal kjøpe den for. Hva gjør jeg i den forbindelse for at det blir riktig og ikke heftelsene følger meg.

Fortsetter under...

Skrevet

Eieren av bilen bør betale ned hele heftelsen før du kjøper, og så må du få bekreftelse fra banken om at hele beløpet er nedbetalt, og at heftelsen da er sletta.

Selv om beløpet på heftelsen er veldig høyt betyr det ikke at eieren har så mye i lån på bilen fortsatt, men det er det opprinnelige beløpet.

Skrevet

Man kan ikke uten videre forvente at bilen skal være fri for heftelser når man kjøper den. De fleste har tross alt lånefinasiert bilen sin. Man kan imidlertid forlange at heftelsene/lånet skal innfris når bilen skifter eier. Dersom du selv skal låne til bil ordner finansinstitusjonene dette seg imellom. Du bør ha med en klausul i kontrakten om at kjøpet ikke er fullbyrdet før gamle heftelser er innfridd av gammel eier, der gammel eier må fremvise kvittering for nettopp dette etter kort tid. Samme klausul bør antyde at du har rett til å heve kjøpet om ikke dette skjer i løpet av rimelig tid. Slik har i alle fall jeg gjort det.

Kontraktsforlaget som Åsemor la med var bra. Du finner et annet forslag på NAF sine sider.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...