Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld satt jeg og så på en DVD da maskinen plutselig frøs, og harddisken begynte å si TIKK TIKK TIKK TIKK TIKK. Det har den fortsatt å gjøre hver gang jeg starter maskinen. Harddisker dør stadig vekk. Selv om din ikke har gjort det ennå, betyr det ikke at den ikke kan gjøre det i morgen.

Jeg hadde sikkerhetskopier. Har du det?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jada, det har jeg. Men jeg måtte lære "the hard way" da min fem måneder gamle eksterne disk døde brått og tok med seg alle bilder, all video og all musikken min.

Og jada, som deg pleier jeg mase veldig på andre om å ta backup. Så er det dette med liv og lære, da... Kom i alle fall ett gode ut av diskdøden her i huset, jeg fikk nye rutiner på så mangt.

Skrevet

Har mista to harddisker det siste året på den måten du nemnte. Den eine gongen var det berre systemdisken, så eg mista ingenting av verdi, men den andre gongen mista eg ein 120GB med massevis av samples og loops og eigne opptak/prosjekt. Heile installasjonen av heimestudio gjekk åt skogen. - tikk-tikk-tikk...

DVD-brenner blei innkjøpt samme veke, så no er backup i orden.

Skrevet

Jeg mistet er par tusen linjer med kode, i tillegg til masse annet arbeid for et par uker siden. Og jeg, som alltid presiserer hvor viktig det er med backup, hadde selfølgelig ikke noen backup som var nyere enn 4 mnd.

"............................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...