Gå til innhold

Candida?

Gjest *frustrert og litt engstelig oxo*

Anbefalte innlegg

Gjest *frustrert og litt engstelig oxo*

Heisann!

Jeg håper du kan hjelpe meg, og gi meg et godt råd i min situasjon...

Jeg har hatt nedsatt immunforsvar, fått kyssesyken flere ganger og også CMV. Etter dette fikk jeg trøtthetssyndrom i flere måneder, og jeg sliter fortsatt med at jeg blir helt ødelagt i flere uker av en liten forkjølelse. Legene fatter ingen ting, men på balderklinikken mente de at dette kunne tyde på candida. Jeg ble satt på en 3-ukers sukker- og gjærfri diett, + at jeg skulle spise diflucan i 20 dager og replete + bio acidophilus. Jeg har ikke hatt noen problemer med fordøyelsen, og er veldig skeptisk til dette.

Hva tror du?

Er det farlig å gå på diflucan så lenge?

Disse medisinene kosta meg masse penger!! Jeg har nå gått på kuren + medisinene i halvannen uke og merker ingen forskjell bortsett fra at jeg blir slapp av å spise så lite. Jeg lurer nesten på om jeg bare skal slutte på hele kuren, for jeg har jo ikke fått dette påvist!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143220-candida/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Balderklinikken arbeider de ut fra teorien om at candida ikke bare sitter i underlivet eller i tarmene, men at en overvekst kan påvirke hele organismen.

Derfor dietten, medisinen og kosttilskuddet.

Når det gjelder at du blir slapp av å spise så lite, så er ikke det dietten sin feil. Du skal spise nok mat på dietten, men anderledes mat enn det du er vant til.

Det er også viktig at du får i deg nok fett. Du kan snakke med en erfaren person i resepsjonen på Balder for å få hjelp til å finne ut hva du skal spise for å opprettholde formen.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143220-candida/#findComment-904505
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Det er kjent og akseptert både innen alternativ medisin og skolemedisinen at noen får et såkalt postviralt tretthetssyndrom etter kraftige virusinfeksjoner. Symptomene kan vedvare i mange måneder. Candida relatert kompleks (CRC)er et mere omstridt begrep, der skolemedisinen mener det forekommer ytterst sjelden. Innen alternativ medisin mener mange derimot at det er ganske vanlig forekommende, særlig etter lange antibiotikakurer og svekket immunsystem. Det er vanskelig for meg å kommentere om din diagnose er korrekt, men i hovedregel er det ikke smart å avbryte en kur når du er halvveis. I mange tilfeller vil bedringen komme etter etpar uker og kan være et tegn på at diagnosen har vært riktig. Diflucan er ikke spesielt farlig, men behandlingen er dyr og bør derfor brukes i kortere tidsrom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143220-candida/#findComment-908136
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...