Gå til innhold

Driver til skjermkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjermkortet mitt heter NVIDIA 11 32MB VGA. Jeg har problemer med skjermen og tenkte jeg kunne oppdatere driveren, men når jeg skal gjøre det, kommer NVIDIA GEFORCE MX2 opp og jeg får ikke installert...

Jeg får ikke søkt på nettet etter den driveren heller, jeg får 0 i søkeresultater.

Hvordan får jeg driver som hører til maskinen min?

Skrevet

Et søk på Google med ordene nvidia gforce drivers ga meg følgende link: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Jeg har sett innom den siden før også uten å finne den helt eksakte driveren jeg trenger.

Jeg prøvde igjen nå, men da jeg re-startet slo den seg straks av og jeg måtte krysse av for å starte enten i sikkermodus eller ette siste fungerende meny eller på vanlig måte. Jeg valgte siste fungerende meny.

Men allikevel virker det ikke slik det skal. Skjermen ruller rart når jeg scroller. Akkurat som bølger.

Mulig det er andre ting som gjør at det er noe galt fatt, det skjedde etter en automatisk oppdatering med NVIDIA oppdatering. Som feilet.

Finnes det noe annet jeg kan gjøre siden det ikke hjelper å fikse - eller forsøke å fikse - skjermkortet?

mvh

Skrevet

Jeg har sett innom den siden før også uten å finne den helt eksakte driveren jeg trenger.

Jeg prøvde igjen nå, men da jeg re-startet slo den seg straks av og jeg måtte krysse av for å starte enten i sikkermodus eller ette siste fungerende meny eller på vanlig måte. Jeg valgte siste fungerende meny.

Men allikevel virker det ikke slik det skal. Skjermen ruller rart når jeg scroller. Akkurat som bølger.

Mulig det er andre ting som gjør at det er noe galt fatt, det skjedde etter en automatisk oppdatering med NVIDIA oppdatering. Som feilet.

Finnes det noe annet jeg kan gjøre siden det ikke hjelper å fikse - eller forsøke å fikse - skjermkortet?

mvh

Kontakt Nvidia, skriv hvilket skjermkort du har, hva problemet er og hva du gjorde før det oppsto. De kan sikkert hjelpe deg å fikse det.

Skrevet

Kontakt Nvidia, skriv hvilket skjermkort du har, hva problemet er og hva du gjorde før det oppsto. De kan sikkert hjelpe deg å fikse det.

Jeg skal formattere hele c:disken tenkte jeg - få bort gammelt rusk og slikt.

Jeg har vært og laget en bootdisk men får ikke formattert allikevel.

Jeg har Compaq Presario PC med Windows ME i bunn og WinXP Pro installert over den - en sånn påbyggingspakke eller hva det heter.

Jeg trenger info om hvor jeg går for å finne ut hvordan ejg formatterer. Jeg tror ikek jeg fikk det til pga de to versjonene...

Noe hjelp å få for meg her?

Skrevet

Jeg skal formattere hele c:disken tenkte jeg - få bort gammelt rusk og slikt.

Jeg har vært og laget en bootdisk men får ikke formattert allikevel.

Jeg har Compaq Presario PC med Windows ME i bunn og WinXP Pro installert over den - en sånn påbyggingspakke eller hva det heter.

Jeg trenger info om hvor jeg går for å finne ut hvordan ejg formatterer. Jeg tror ikek jeg fikk det til pga de to versjonene...

Noe hjelp å få for meg her?

Hvis filsystemet er NTFS får du ikke formatert direkte med en bootdisk. Pass på at programmet fdisk ligger på bootdisken, og så bruker du det programmet til å slette partisjonen og opprette ny.

Skrevet

Hvis filsystemet er NTFS får du ikke formatert direkte med en bootdisk. Pass på at programmet fdisk ligger på bootdisken, og så bruker du det programmet til å slette partisjonen og opprette ny.

Takk for at du følger med og svarer på spørsmålene mine.

Jeg fikk rettet på prob med skjermen ved å sette inn XP-cd'n og reparere. Og da mistet jeg heller ingenting av innstillinger.

Så kan jeg ta en fullstendig reinstallering om en liten stund når jeg har bedre tålmodighet og gjør det fordi jeg syns det er greit og ikke fordi jeg må...

Et spørsmål til hvis du gidder:

Hvordan brenner jeg ut en back-up av alt har på både C: og D: slik at jeg vet at jeg har det i tilfelle? (Jeg har en back-up, men den ligger på D: og det kan jo hende at hele maskinen låser seg en gang... Og jeg husker ikke hvordan jeg laget den...)

Tusen takk for at du er her og svarer på alle spørsmål... :-)

Skrevet

Takk for at du følger med og svarer på spørsmålene mine.

Jeg fikk rettet på prob med skjermen ved å sette inn XP-cd'n og reparere. Og da mistet jeg heller ingenting av innstillinger.

Så kan jeg ta en fullstendig reinstallering om en liten stund når jeg har bedre tålmodighet og gjør det fordi jeg syns det er greit og ikke fordi jeg må...

Et spørsmål til hvis du gidder:

Hvordan brenner jeg ut en back-up av alt har på både C: og D: slik at jeg vet at jeg har det i tilfelle? (Jeg har en back-up, men den ligger på D: og det kan jo hende at hele maskinen låser seg en gang... Og jeg husker ikke hvordan jeg laget den...)

Tusen takk for at du er her og svarer på alle spørsmål... :-)

Det gjør du på samme måte som du brenner andre ting. Åpne brenneprogrammet, dra alle filene du vil brenne backup av over på cden, og brenn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...