Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel slik med veldig mange kristne. De ynder å kalle seg kristne, men evner ikke å følge denne boken til punkt å prikke. Istedet velger de ut de ting som passer, og så gir de beng i det som ikke passer.

"............................."

Skrevet

Det er det vel ingen grunn til å tru. At han er rivende, raspende galen, og eit allerhelvetes skadedyr er derimot sikkert etablert, men hyklar ? Neppe.

Skrevet
  Prozak skrev (På 13.4.2004 den 13.06):

Er vel slik med veldig mange kristne. De ynder å kalle seg kristne, men evner ikke å følge denne boken til punkt å prikke. Istedet velger de ut de ting som passer, og så gir de beng i det som ikke passer.

"............................."

Er vel ikke flere kristne som hykler, enn andre vel... At Sæle er en stor dust, gjør ikke andre kristne til store duster! (Hmm, skjønner plutselig litt mer av Sør's argumentasjon..)

Skrevet

Hehe, ja, hva skal man ellers kalle det. Mange som liker å preike om rett og riktig ovenfor mengden, men som glatt unnviker sine egne regler, når det passer dem selv.

Skrevet
  Pås skrev (På 13.4.2004 den 13.08):

Er vel ikke flere kristne som hykler, enn andre vel... At Sæle er en stor dust, gjør ikke andre kristne til store duster! (Hmm, skjønner plutselig litt mer av Sør's argumentasjon..)

Tja,,.hvis jeg ikke bekjenner meg til noen bestemt tro og/eller livssynsregler, så vil jo sjangsen for at jeg opptrer hyklersk være noe mindre enn en kristen.

"........................."

Skrevet

Selv om jeg ikke har så mye til overs for Sæle (da foretrekker jeg hans kone), kan jeg si til hans forsvar at han muligens bare har bedt de bygge huset, uten å nevne at de fikk holde seg borte visse dager.

Skrevet
  andor skrev (På 13.4.2004 den 13.06):

Det er det vel ingen grunn til å tru. At han er rivende, raspende galen, og eit allerhelvetes skadedyr er derimot sikkert etablert, men hyklar ? Neppe.

Heldigvis ikke mer gæærn enn at han bråker litt i helgene og forstyrrer skjønnhetssøvnen (les: dvalen) til pedantene i nabolaget.

En av dine åndsfrender derimot, Lars Gule, hadde andre hensikter enn å forstyrre høytider med hammer og tang, da han ble stoppet i kontroll med en kilo sprengstoff i bagasjen.

Denne hykleren kaller seg i dag fredsforsker (!)

Skrevet

Nah, kjerringa hans er vel verre, som ikke har anmeldt ham. Det var da hun som gikk inn for å opprettholde helgefreden med trusler om bøter og gapestokk og tre røde remmer av ryggen med ditto salt.

Skrevet

Hør, hør...!

Skrevet
  Tinúviel skrev (På 13.4.2004 den 16.00):

Hør, hør...!

:lytter:

Med vennlig hilsen

Gjest MissSaigon
Skrevet

Jeg tenderer til å tro at folk av Sæles kaliber stort sett er hyklere.

Skinnhellige jævler, som mangler toleranse for andre, men selv påberoper de seg retten til det meste i guds navn. De er kristenfundamentalister, og fundamentalister har jeg lite til overs for uansett religion.

Skrevet

Vil heller kalle han en jævla hensynsløs nabo.

Skrevet

Men hvorfor er han alt det andre du skriver, men ikke hykler?

Hvorfor andor, hvorfor?

mvh

Skrevet
  Flows skrev (På 13.4.2004 den 17.24):

Men hvorfor er han alt det andre du skriver, men ikke hykler?

Hvorfor andor, hvorfor?

mvh

Ein hyklar er vel ein person som seier eitt og meiner noko anna.Såvidt eg kan oppfatte kvalifiserer ikkje hr Sæle til ein slik karakteristikk.

Skrevet
  Mr Kahn skrev (På 13.4.2004 den 15.41):

Heldigvis ikke mer gæærn enn at han bråker litt i helgene og forstyrrer skjønnhetssøvnen (les: dvalen) til pedantene i nabolaget.

En av dine åndsfrender derimot, Lars Gule, hadde andre hensikter enn å forstyrre høytider med hammer og tang, da han ble stoppet i kontroll med en kilo sprengstoff i bagasjen.

Denne hykleren kaller seg i dag fredsforsker (!)

Veit ikkje heilt om dette innlegget var adressert til meg, men i alle fall hadde Gule eit brukeleg innlegg i Dagbladet idag, og det skreiv han som gen.sekr. i HEFIN, og ikkje som tilsett i PRIO,noko han heller ikkje er.

Skrevet
  andor skrev (På 13.4.2004 den 19.02):

Veit ikkje heilt om dette innlegget var adressert til meg, men i alle fall hadde Gule eit brukeleg innlegg i Dagbladet idag, og det skreiv han som gen.sekr. i HEFIN, og ikkje som tilsett i PRIO,noko han heller ikkje er.

...siden du er en av de som målbærer dette hatet til USA og Israel, og som åpenbart er ute av stand til å se en eneste brist i en ev de mest menneskefiendtlige ideologier som noensinne har sett dagens lys.

Det er helt korrekt at Gule ikke er ansatt i PRIO, der har de allerede installert en av Norges mest hardkokte jødehatere, «Midtøsten-eksperten» Hilde H. Waage.

Nei, Gule er – i tillegg til å være gen-sekretær i HEF - «fredsforsker» med doktorgrad i Midtøsten-problematikken, og går også under kategorien «Midtøsten-ekspert». Han brukes ofte av NRK og pressen som «ekspert-kommentator», sammen med tidligere nevnte Waage.

Som de fleste ortodokse ute på den sosialistiske venstreradikale fløy, har både han og Waage problemer med å definere den freden som tusener av nordmenn marsjerer for. Og helt i tråd med sin politiske overbevisning, gir de USA generelt, og Israel i særdeleshet, skylden for all elendighet her i verden.

Det er jo noe fundamentalt galt fatt når 650 innesperrede voldsaper på Guantanamo Bay får mer oppmerksomhet og sympati enn 17.000 barn som går til grunne i Putins fengsler. Vårt demokrati har blitt en hengekøye for den late og likegyldige, som i mangel av tilstrekkelige detaljkunnskaper om historisk-politiske kontekster, sympatiserer og identifiserer seg med en mediaskapt klasse- og frigjøringskamp, hvis legitimitet er basert på århundret løgn.

Vi har blitt et folk bestående av nyttige idioter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...