Gå til innhold

lurt å skifte adresse?

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man begynner å få mail med virusvedlegg på fast adr. (ikke hotmail o.l.) - er det da like greit å skifte mailadresse ?? (selv om det er noe herk å få oppdatert alle forbindelser).

Ellers er jeg redd en virus før eller senere er så ny at den ikke blir fanget opp av viirus-scanneren.. Og herper pc'n min.

Gjest ikke ennå ihvertfall
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det etter en eller noen få slike uønskede mail, men får du mange og ofte, bør du vurdere å skifte adresse.

Hvis du skal lage ny adresse, få hjelp av noen kyndige til å velge en adresse som ikke virusutsenderne lett får tak i (de sender til alle adresser som er et lettgjenkennelig navn, alle enkle bokstavkombinasjoner osv).

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det etter en eller noen få slike uønskede mail, men får du mange og ofte, bør du vurdere å skifte adresse.

Hvis du skal lage ny adresse, få hjelp av noen kyndige til å velge en adresse som ikke virusutsenderne lett får tak i (de sender til alle adresser som er et lettgjenkennelig navn, alle enkle bokstavkombinasjoner osv).

jeg begynte å få virus for en mnd. siden, nesten hver dag, etter å ha vært spart for det i to år, så det har tydeligvis skjedd noe...... Men jeg smører meg med litt tålmodighet - takk for svar :-)

Skrevet

Du kommer lenger med sunt vett. Oppdater Windows og antivirusprogrammet ofte, ikke bruk de mest virusutsatte mailprogrammene (Outlook og Outlook Express), og ikke åpne vedlegg du ikke er 110% sikker på.

Skrevet

Du kommer lenger med sunt vett. Oppdater Windows og antivirusprogrammet ofte, ikke bruk de mest virusutsatte mailprogrammene (Outlook og Outlook Express), og ikke åpne vedlegg du ikke er 110% sikker på.

ehhh...

Da må jeg komme med dumme spørsmål: Hvordan oppdaterer du windows? (Jeg oppdaterer bare antivirussen) Kanskje jeg finner en link...(?)

Og jeg liker outlook express. Hvliket ville du anbefale som epostprog., som ikke har alle mulige andre funkjsoner jeg ikke bruker (som outlook)

tusen takk hvis du gidder svare, selv om jeg burde kunne finne ut dette selvsagt.

Skrevet

ehhh...

Da må jeg komme med dumme spørsmål: Hvordan oppdaterer du windows? (Jeg oppdaterer bare antivirussen) Kanskje jeg finner en link...(?)

Og jeg liker outlook express. Hvliket ville du anbefale som epostprog., som ikke har alle mulige andre funkjsoner jeg ikke bruker (som outlook)

tusen takk hvis du gidder svare, selv om jeg burde kunne finne ut dette selvsagt.

Du bør ha en link til Windows Update på startmenyen i Windows. Hvis ikke, så skal du kunne finne den under Tools(Verktøy)-menyen i Internet Explorer.

Det har vært flere tråder om mailprogrammer her i det siste, bla litt bakover så finner du dem.

Skrevet

Du bør ha en link til Windows Update på startmenyen i Windows. Hvis ikke, så skal du kunne finne den under Tools(Verktøy)-menyen i Internet Explorer.

Det har vært flere tråder om mailprogrammer her i det siste, bla litt bakover så finner du dem.

-

Skrevet

Ved skifte av mailprogram pga. virus-/spamplager må en vel endre adressen også, ellers er en vel like langt?

Skrevet

Ved skifte av mailprogram pga. virus-/spamplager må en vel endre adressen også, ellers er en vel like langt?

Hensikten med skifte av mailprogram er rett og slett at de fleste virus er skrevet for å utnytte sikkerhetshull i Outlook/Outlook Express. Dermed vil man ikke så lett bli virusinfisert ved bruk av andre mailprogrammer.

Men ingenting kan selvsagt erstatte sunn fornuft. Det aller viktigste er å la være å åpne vedlegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...