Gå til innhold

hjelp! skulle endre skrifttype, hjemme-eksamenen forsvant!

Anbefalte innlegg

Gjest tuuusen takk for svar!!
Skrevet

Den ble slettet, og jeg trodde den var på disketten siden jeg lagret for en stund siden???? Hjelp meg noen, hvordan finne den igjen??

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Klara Q

6

• laban

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pricilla
Skrevet

Hvorfor angret du ikke bare? Lagret for en stund siden? Du må da lagre ofte... Det er da bare å trykke ctrl + s.

Har du lukket dokumentet uten å lagre tror jeg ikke du finner den..

Sjekk på Start - dokumenter.. Der skal de siste dokumentene du har jobbet med ligge..

Skrevet

trykk ctrl z..? Hvis ikke du allerede har gjort masse annet rart, da.. Da hjelper det ikke med ctrl z.

Gjest takk for svar
Skrevet

Hvorfor angret du ikke bare? Lagret for en stund siden? Du må da lagre ofte... Det er da bare å trykke ctrl + s.

Har du lukket dokumentet uten å lagre tror jeg ikke du finner den..

Sjekk på Start - dokumenter.. Der skal de siste dokumentene du har jobbet med ligge..

Sjekket der (start, dokumenter), men den er der ikke. Også cltr s. Lagret på disketten, så trodde ikke det forsvant selv om jeg slettet det. Da burde det jo være på disketten? Har lyst til å gråte.. Jobber med eksamenen mens minsten sover, og jeg har skrevet mye. Litt er på kladd, men mye arbeid som ikke var kladdet. Har lyst til å grine....:(

Gjest takk for svar
Skrevet

trykk ctrl z..? Hvis ikke du allerede har gjort masse annet rart, da.. Da hjelper det ikke med ctrl z.

Visste ikke om det. Trodde ikke det skulle bli slettet fra disketten så lett...

Skrevet

Visste ikke om det. Trodde ikke det skulle bli slettet fra disketten så lett...

Du kan jo ikke ha slettet det fra disketten uten å ha gått inn for å slette det fra disketten? Eller har du lagret etter at du slettet teksten? I så fall er du nok ute og sykler... :(

Gjest takk for svar
Skrevet

Du kan jo ikke ha slettet det fra disketten uten å ha gått inn for å slette det fra disketten? Eller har du lagret etter at du slettet teksten? I så fall er du nok ute og sykler... :(

Jeg lagret det rett før jeg skulle endre skrifttype (markerte området) og da forsvant teksten plutselig. Så det burde jo være der et sted?? Når jeg går inn på my computer, hvor finner jeg det som er på disketten?

Gjest Pricilla
Skrevet

Sjekket der (start, dokumenter), men den er der ikke. Også cltr s. Lagret på disketten, så trodde ikke det forsvant selv om jeg slettet det. Da burde det jo være på disketten? Har lyst til å gråte.. Jobber med eksamenen mens minsten sover, og jeg har skrevet mye. Litt er på kladd, men mye arbeid som ikke var kladdet. Har lyst til å grine....:(

Å nei.... ! Ctrl + s = save/lagre!! Mente du burde gjøre det hele tiden mens du jobbet, ikke nå! Ctrl + z er angre... Du må alltid prøve å angre før du gjør noe som helst annet! Før du lukker, lagre osv.

Nå har du lagret da.. så angre nytter ikke. Har du ikke lagret noe på disketten? Ikke noe sikkerhetskopi? Det er ikke så lurt.. Men gjort er gjort.. Uff da.. Ønsker deg lykke til i hvert fal. man lærer så lenge man lever.

Gjest takk for svar
Skrevet

Å nei.... ! Ctrl + s = save/lagre!! Mente du burde gjøre det hele tiden mens du jobbet, ikke nå! Ctrl + z er angre... Du må alltid prøve å angre før du gjør noe som helst annet! Før du lukker, lagre osv.

Nå har du lagret da.. så angre nytter ikke. Har du ikke lagret noe på disketten? Ikke noe sikkerhetskopi? Det er ikke så lurt.. Men gjort er gjort.. Uff da.. Ønsker deg lykke til i hvert fal. man lærer så lenge man lever.

Lagret på disketten før det forsvant!

Gjest Pricilla
Skrevet

Jeg lagret det rett før jeg skulle endre skrifttype (markerte området) og da forsvant teksten plutselig. Så det burde jo være der et sted?? Når jeg går inn på my computer, hvor finner jeg det som er på disketten?

Kanskje du klippet det ut? Prøv å trykk Ctrl + v.. da limer du i så fall inn.

For å åpne det som er på disketten trykker du fil - åpne, og så trykker du på den pila i den mappa du står i (søk i:) - så finner du 3,5 tommer diskett (A:) og klikker på den.. da skal eksamen din komme opp hvis den ligger på disketten.

Lagret du rett før du mistet det skal det ikke være noe fare..

Gjest takk for svar
Skrevet

Kanskje du klippet det ut? Prøv å trykk Ctrl + v.. da limer du i så fall inn.

For å åpne det som er på disketten trykker du fil - åpne, og så trykker du på den pila i den mappa du står i (søk i:) - så finner du 3,5 tommer diskett (A:) og klikker på den.. da skal eksamen din komme opp hvis den ligger på disketten.

Lagret du rett før du mistet det skal det ikke være noe fare..

og så trykker du på den pila i den mappa du står i (søk i:)

kan du forklare dette litt mer? finner ikke a:

Skrevet

Gå inn på den driven disketten ligger i (a - er det ikke det mon tro?) og dobbeltklikk..? Da ser du hva den stasjonen inneholder.

Gjest Pricilla
Skrevet

Du har fått opp det åpne-vinduet ikke sant?

PÅ venstre side står det logg, mine dokumenter osv. - det skal du ikke bry deg om..

Du skal se øverst i vinduet (åpne vinduet) Rett under der det står "åpne" står det søk i: og der står det et eller annet.. Trykk på den lille rullepila til venstre for det som står. Da kommer det ned en rullgardin med forskjllige valg.. DER finner du 3,5 tommers diskett..

Funnet det?

Skrevet

Trykk 'start' - 'run' - skriv inn 'explorer' (hvis det ikke allerede står) - så sjekker du ut alt som ligger under 'My computer' (eller Min datamaskin)... Det bør jo ligge på a: hvis det er en diskett!

Gjest takk for svar
Skrevet

PÅ venstre side står det logg, mine dokumenter osv. - det skal du ikke bry deg om..

Du skal se øverst i vinduet (åpne vinduet) Rett under der det står "åpne" står det søk i: og der står det et eller annet.. Trykk på den lille rullepila til venstre for det som står. Da kommer det ned en rullgardin med forskjllige valg.. DER finner du 3,5 tommers diskett..

Funnet det?

Fant ikke a:, men gikk inn på en annen pc (i nabohuset) for å se hva som var på disketten. Ikke eksamenen..???? Prøver videre, men den ser tapt ut. Forstår ikke hvordan den bare kunne forsvinne. Takk for hjelpen, skriver hvordan det gikk. Er så lei meg nå:(

Skrevet

Ta det med ro nå.

Hvis du lagret det ETTER at det var blitt blankt, på samme diskett og med samme navn på dokumentet som du hadde tidligere (før du endret skrift), kan det være borte.

Hvis du bare fikk teksten til å forsvinne mens du skrev i Word eller hva du nå bruker, og ikke lagret det på disketten, skal det ikke ha forsvunnet.

Har du ingen kopi andre steder enn på disketten, f.eks. på PCens harddisk?

Skrevet

Fant ikke a:, men gikk inn på en annen pc (i nabohuset) for å se hva som var på disketten. Ikke eksamenen..???? Prøver videre, men den ser tapt ut. Forstår ikke hvordan den bare kunne forsvinne. Takk for hjelpen, skriver hvordan det gikk. Er så lei meg nå:(

Uff, det er så frustrerende når sånt skjer! Var det noe annet på disketten, da? Åpne i så fall alt som fins på disketten, bare for å være sikker!

Gjest takk for svar
Skrevet

Funnet det?

Fant det, men altså ikke noe a:. Dokumentet er i wordpad forresten.

Gjest takk for svar
Skrevet

Ta det med ro nå.

Hvis du lagret det ETTER at det var blitt blankt, på samme diskett og med samme navn på dokumentet som du hadde tidligere (før du endret skrift), kan det være borte.

Hvis du bare fikk teksten til å forsvinne mens du skrev i Word eller hva du nå bruker, og ikke lagret det på disketten, skal det ikke ha forsvunnet.

Har du ingen kopi andre steder enn på disketten, f.eks. på PCens harddisk?

Lagret ikke etter at det ble blankt. Skriver i wordpad.

Tror ikke det er lagret på harddisken, men hvordan sjekker jeg det?

Skrevet

Lagret ikke etter at det ble blankt. Skriver i wordpad.

Tror ikke det er lagret på harddisken, men hvordan sjekker jeg det?

Hvis ikke du har lukket wordpad enda, har du prøvd å trykke Ctrl og z samtidig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...