Gå til innhold

hjelp! skulle endre skrifttype, hjemme-eksamenen forsvant!

Anbefalte innlegg

Gjest takk for svar
Skrevet

Hvis ikke du har lukket wordpad enda, har du prøvd å trykke Ctrl og z samtidig?

Gjorde det, men husker ikke om jeg hadde lukket det og åpnet det igjen..

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Klara Q

6

• laban

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Lagret ikke etter at det ble blankt. Skriver i wordpad.

Tror ikke det er lagret på harddisken, men hvordan sjekker jeg det?

Det er ikke lagret på harddisken hvis du bare har jobbet mot disketten hele tiden.

Du skulle uansett finne filen hvis du bruker Start - Søk etter / Filer eller mapper, skriver inn filnavnet der det står "Navn:" og velger først C: (som antakelig harddisken din heter) og deretter A: (med disketten i) der det står "Søk i:".

Hvis du ikke har lagret etter at du blanket ut, skal den kopien du lagret tidligere, være på disketten. Men det hjelper jo ikke at jeg påstår det uten å vite hva du egentlig har gjort.

Du fikk ingen spørsmål da du gikk ut av Wordpad mens vinduet var blankt, som du svarte Ja eller Nei til?

Skrevet

Har du prøvd å søke igjennom "my computer" for filer endret siste døgn f.eks? Kanskje du har lagret det et annet sted enn på disketten? Verd et forsøk!

Gjest takk for svar
Skrevet

Det er ikke lagret på harddisken hvis du bare har jobbet mot disketten hele tiden.

Du skulle uansett finne filen hvis du bruker Start - Søk etter / Filer eller mapper, skriver inn filnavnet der det står "Navn:" og velger først C: (som antakelig harddisken din heter) og deretter A: (med disketten i) der det står "Søk i:".

Hvis du ikke har lagret etter at du blanket ut, skal den kopien du lagret tidligere, være på disketten. Men det hjelper jo ikke at jeg påstår det uten å vite hva du egentlig har gjort.

Du fikk ingen spørsmål da du gikk ut av Wordpad mens vinduet var blankt, som du svarte Ja eller Nei til?

Nei, ingen slike spm. Skal prøve det du skrev nå.

Gjest takk for svar
Skrevet

Søkte, men fant det kun med blank side. Men det står ikke A: noe sted??

Skrevet

Søkte, men fant det kun med blank side. Men det står ikke A: noe sted??

Stasjonene står alfabetisk, så A: bør ligge over C:

Men hvis du fant den som var blank - lå den på C:?

Hvis du har funnet en fil med riktig navn på disketten, og den er blank, ser det dårlig ut, hvis du ikke har en kopi fra tidligere. Da må du ha fått lagret den blanke over den med innhold på en eller annen måte.

Annonse

Gjest takk for svar
Skrevet

Stasjonene står alfabetisk, så A: bør ligge over C:

Men hvis du fant den som var blank - lå den på C:?

Hvis du har funnet en fil med riktig navn på disketten, og den er blank, ser det dårlig ut, hvis du ikke har en kopi fra tidligere. Da må du ha fått lagret den blanke over den med innhold på en eller annen måte.

Den som var blank lå på C:, men jeg har ikke lagret den etter at det ble slettet. Det står altså ikke noen A:...? Pc'en er koblet til en annen pc, er det derfor? Men den har ikke diskett-drev. Jeg setter pris på at dere prøver å hjelpe meg! Det er så frustrerende, og jeg har jobbet mye med oppgaven. Så må jeg kanskje starte på ny...

Skrevet

Den som var blank lå på C:, men jeg har ikke lagret den etter at det ble slettet. Det står altså ikke noen A:...? Pc'en er koblet til en annen pc, er det derfor? Men den har ikke diskett-drev. Jeg setter pris på at dere prøver å hjelpe meg! Det er så frustrerende, og jeg har jobbet mye med oppgaven. Så må jeg kanskje starte på ny...

Såvidt jeg forsto, var det på disketten du hadde lagret før feilen oppsto, eller hva?

Hvis du da bare har funnet en blank fil på C:, kan kopien fortsatt ligge på disketten.

Men det er merkelig at du ikke finner stasjon A: noe sted.

Kan du sette i disketten, velge Start - Kjør... og skrive cmd der det står "Åpne:" og trykke OK. Da får du opp et lite vindu med mørk bakgrunn.

Sett så i disketten du trodde filen lå på, gå inn i det mørke vinduet, skriv dir A: og trykk Enter.

Da skal du få listet ut hvilke filer som ligger på disketten. Hvis det har blitt noe tull med filnavnet eller noe sånt, burde du se det.

Skrevet

Mitt råd er: ikke bruk mer tid på dette. Få noen som kan sånt til å se på PC'en din.

Hvis de ikke klarer det, så er det nok bare å begynne på nytt jo før jo heller.

Evt levere inn denne tråden + hele PC'en som svar på eksamen...

Skrevet

Tips: Har du prøvd å søke igjennom "my computer" for filer endret siste døgn f.eks? Kanskje du har lagret det et annet sted enn på disketten? Verd et forsøk! Da får du i hvertfall søkt igjennom alt!

Gjest mor i juni
Skrevet

Har du i det hele tatt noe dokument, bare at det ikke står noe der? Tenkte bare at det kunne være en mulighet for at du har endret fargen på skriften til hvit, da vil den jo ikke synes på bakgrunnen.. Jeg gjorde det en gang, og det tok litt tid før jeg skjønte problemet..

Gjest mor i juni
Skrevet

Så du har et dokument! :-)

Gå inn på den blanke og se om det går an å markere noe der inne, og endre så farge på skriften. Kommer det noe da?

Gjest takk for svar
Skrevet

Såvidt jeg forsto, var det på disketten du hadde lagret før feilen oppsto, eller hva?

Hvis du da bare har funnet en blank fil på C:, kan kopien fortsatt ligge på disketten.

Men det er merkelig at du ikke finner stasjon A: noe sted.

Kan du sette i disketten, velge Start - Kjør... og skrive cmd der det står "Åpne:" og trykke OK. Da får du opp et lite vindu med mørk bakgrunn.

Sett så i disketten du trodde filen lå på, gå inn i det mørke vinduet, skriv dir A: og trykk Enter.

Da skal du få listet ut hvilke filer som ligger på disketten. Hvis det har blitt noe tull med filnavnet eller noe sånt, burde du se det.

Diskettstasjonen var koblet ifra pc'en(?). Min pc er koblet til en annen og det må ha skjedd noe feil. Kan også ha vært et strømbrudd, men jeg vet ikke hva som skjedde... tusen takk for hjelpen i alle fall! Du er en knupp:) Jeg har begynt på ny med oppgaven, men det var kjedelig..

Annonse

Gjest takk for svar
Skrevet

Mitt råd er: ikke bruk mer tid på dette. Få noen som kan sånt til å se på PC'en din.

Hvis de ikke klarer det, så er det nok bare å begynne på nytt jo før jo heller.

Evt levere inn denne tråden + hele PC'en som svar på eksamen...

:) Har begynt på ny..

Gjest takk for svar
Skrevet

Tips: Har du prøvd å søke igjennom "my computer" for filer endret siste døgn f.eks? Kanskje du har lagret det et annet sted enn på disketten? Verd et forsøk! Da får du i hvertfall søkt igjennom alt!

:) Gjorde det, og den kom fram med en blank side..

Gjest takk for svar
Skrevet

Har du i det hele tatt noe dokument, bare at det ikke står noe der? Tenkte bare at det kunne være en mulighet for at du har endret fargen på skriften til hvit, da vil den jo ikke synes på bakgrunnen.. Jeg gjorde det en gang, og det tok litt tid før jeg skjønte problemet..

Det var ikke det.

Gjest takk for svar
Skrevet

Så du har et dokument! :-)

Gå inn på den blanke og se om det går an å markere noe der inne, og endre så farge på skriften. Kommer det noe da?

Ser på størrelsen også at det ikke er så mye der. :) Men nå vet jeg også det til en annen gang. Om jeg skulle gjøre det..

Gjest slik gikk det....
Skrevet

Begynte på nytt med oppgaven. Diskett-drevet var faktisk ikke koblet til(?), og jeg vet ikke helt hva som skjedde i dag. Vi har av og til bittesmå strømbrudd (som man så vidt merker), så det kan jo ha gjort noe. Men jeg lagret oppgaven, men det ble kanskje ikke lagret rett? Takk for all hjelp:) Dere er snille!

Skrevet

Diskettstasjonen var koblet ifra pc'en(?). Min pc er koblet til en annen og det må ha skjedd noe feil. Kan også ha vært et strømbrudd, men jeg vet ikke hva som skjedde... tusen takk for hjelpen i alle fall! Du er en knupp:) Jeg har begynt på ny med oppgaven, men det var kjedelig..

Trøsten er at det blir ofte vel så bra andre gangen. Men kjedelig er det.

Gjest Terakotta
Skrevet

Du har nok markert alt for å endre skrifttype - og så kommet borti ENTER-knappen - da forsvinner alt. Og om Word'en din står med "autosave" så blir det BORTE; BORTE; BORTE....synd men leit.

Få det inn i fingrene:

CTRL Z

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...