Gå til innhold

Vi ha unge

Anbefalte innlegg

Gjest Da vet du det
Skrevet

Joda, jeg er bare 20 år gammel og vil allerede ha unge! Tror jeg hadde klart meg fint. Mangler egentlig ikke noe i livet. Men familieliv hadde vært så koselig. Har hatt samme type i 4 år. Dette må nok ikke luftes.. ler

Gjest mor i juni
Skrevet

Uansett er det greit med utdanning først, og en skikkelig jobb under graviditet for å få rett til penger i permisjonsåret etter fødsel.

Men alt det har du kanskje allerede ;-)

Gjest MammaDrømmen
Skrevet

Jeg også!

Er 20 og har hatt samme type i 2 år. Skal dere prøve eller vente en stund til?

Gjest Da vet du det
Skrevet

Jeg også!

Er 20 og har hatt samme type i 2 år. Skal dere prøve eller vente en stund til?

Nei, må nok vente til jeg er ferdig med utdannelsen. Så det blir ikke unge før om 5 år. Kanskje 4.

Gjest MammaDrømmen
Skrevet

Uansett er det greit med utdanning først, og en skikkelig jobb under graviditet for å få rett til penger i permisjonsåret etter fødsel.

Men alt det har du kanskje allerede ;-)

Må nok vente vi også:-(

Har lyst å bli ferdig med utdannelse og jobbe et år, slik at jeg får mer penger av å gå hjemme. Han skal ikke ha utdannelse.

Men vet ikke om jeg vil vente 7-8 år,

Dersom du vil kan vi mailes.

Gjest Da vet du det
Skrevet

Må nok vente vi også:-(

Har lyst å bli ferdig med utdannelse og jobbe et år, slik at jeg får mer penger av å gå hjemme. Han skal ikke ha utdannelse.

Men vet ikke om jeg vil vente 7-8 år,

Dersom du vil kan vi mailes.

Jeg har heller ikke lyst å vente, men vet det er lurt. Mange vennpar av oss har unger, og de uten utdannelse sliter litt økonomisk. Har egentlig lyst at ungen min skal ha råd til det andre unger har, så da er det vel lurest å vente. Ikke lett, når man har så lyst på en liten familie!

Gjest mor i juni
Skrevet

Jeg har heller ikke lyst å vente, men vet det er lurt. Mange vennpar av oss har unger, og de uten utdannelse sliter litt økonomisk. Har egentlig lyst at ungen min skal ha råd til det andre unger har, så da er det vel lurest å vente. Ikke lett, når man har så lyst på en liten familie!

Den beste forutsetningen du kan ha er jo å ha ønsket barn i mange år, men ventet til du har lagt alt til rette så godt du kan :-)

Men så er det jo kjedelig å vente på noe man så gjerne vil ha... Så, lykke til med valget ditt, uansett!

Gjest Da vet du det
Skrevet

Den beste forutsetningen du kan ha er jo å ha ønsket barn i mange år, men ventet til du har lagt alt til rette så godt du kan :-)

Men så er det jo kjedelig å vente på noe man så gjerne vil ha... Så, lykke til med valget ditt, uansett!

Takk for det!

Man vet aldri hva som skjer, men det skal ihvertfall være full enighet om det:)

Gjest mor i juni
Skrevet

Takk for det!

Man vet aldri hva som skjer, men det skal ihvertfall være full enighet om det:)

Full enighet er bra! ;-)

Skrevet

Du har vært sammen med samme person fra du var 16? Jeg blir imponert om dere fortsatt er sammen når du runder 25. Selfølgelig ikke umulig, men desverre lite sansynlig. Og det som værre er: sansynligheten minker drastisk for hvert år når man blir sammen med noen i så ung alder. Det er jo ikke for ingenting at mødre på noen-og-tyve veldig ofte ikke er sammen med barnefaren.

".........................."

Gjest anonyme meg akkurat nå
Skrevet

Du har vært sammen med samme person fra du var 16? Jeg blir imponert om dere fortsatt er sammen når du runder 25. Selfølgelig ikke umulig, men desverre lite sansynlig. Og det som værre er: sansynligheten minker drastisk for hvert år når man blir sammen med noen i så ung alder. Det er jo ikke for ingenting at mødre på noen-og-tyve veldig ofte ikke er sammen med barnefaren.

:o( Min erfaring også

Skrevet

Jeg har vært sammen med mannen min siden vi var 16 og 17 år gamle, men så begynte vi ikke barneproduksjonen før vi var 26 og 27 år gamle heller da ;o)

Gjest Da vet du det
Skrevet

Man vet jo aldri. Det er vel også en grunn til at jeg må vente noen år. Vil ikke bli alenemor. Skal vente, men drømme gjør jeg likevel!

Gjest gleder oss til å bli foreldre
Skrevet

Jeg er 21, og er gravid. Er ikke ferdig med utdannelsen min enda, har litt over ett år igjen. Samboeren min er 23, men er ferdigutdannet (må kanskje omskoleres, men vil likevel ha full lønn). Jeg har lån og stipend fra lånekassen + en deltidsjobb, så jeg vil få omtrent det samme som jeg ville hatt om jeg hadde vært i full jobb. Vi har mellom 25 og 30 tusen utbetalt hver måned, og det føler vi er ganske bra!

Vi har planlagt dette, og er klar for at dette skal skje. Har vært inne på tanken i flere år, men ville vente litt. Og den skolen jeg skal gå, er slik at jeg ikke er nødt til å være der, og jeg kan ta babyen med meg hvis det er det.

Vi gleder oss, og føler oss ikke for unge! Det er bedre når det er planlagt enn når det er et uhell....

Snorkfrøken
Skrevet

Jeg har vært sammen med min nåværende mann siden jeg var 16.Jeg er nå 29.... så alt er mulig skjønner du ;o)

Gjest Terakotta
Skrevet

"bare 20" - det er noe sprøyt som har oppstått de siste 10 årene,- man er for fanken voksen når man er 20, men blir oftere og oftere behandlet som en drittunge. Det fører til at man er ungdom og kan unnskylde seg for sine teite avgjørelser i livet i alle fall fram til fyllte 30.

Få barn du! :-)

Gjest megesen
Skrevet

"bare 20" - det er noe sprøyt som har oppstått de siste 10 årene,- man er for fanken voksen når man er 20, men blir oftere og oftere behandlet som en drittunge. Det fører til at man er ungdom og kan unnskylde seg for sine teite avgjørelser i livet i alle fall fram til fyllte 30.

Få barn du! :-)

Det der er jeg faen meg SÅ enig i!! :-)

Gjest Terakotta
Skrevet

Det der er jeg faen meg SÅ enig i!! :-)

Klart det - jeg var 20 sjøl - for 21 år siden! *s*

Skrevet

Jeg har vært sammen med min nåværende mann siden jeg var 16.Jeg er nå 29.... så alt er mulig skjønner du ;o)

Som jeg sa: ikke umulig, men lite sansynlig :-)

"........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...