Gjest pengenerd Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 ..ihvertfall regner jeg med at det er det som har skjedd. Jobbet et sted i noen måneder og tjente 51000 der. Men arbeidsgiveren står ikke oppført på ligningen min i det hele tatt. Ifølge ligningen skal jeg få tilbake nesten 9000 kr, men det endres jo når de 51000 blir tatt med. Ble trukket ca 10% skatt av den lønnen (tabell, visstnok). Kan noen kloke hoder fortelle meg om jeg ender opp i null eller med restskatt? 0 Siter
Gjest Skattenerd Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Er det slik at dette er den eneste inntekten du hadde? Eller er den i tillegg til andre inntekter? Du finner vel et skatteberegningsprogram på www.skatteetaten.no Husk at når den inntekten ikke står på selvangivelsen din, så må du føre den opp selv! ellers vil det koste deg dyrt. Dette gjelder selv om (ihvertfall om!) du vet at arbeidsgiveren din kommer til å innberette den etterhvert. Er skatten denne arb.giveren din har trukket medtatt i den foreløpige skatteberegningen? Hvis ikke (jeg tipper antakelighvis ikke), så bør du også oppgi dette i selvangivelsen og legge ved kopi av lønnslipper eller annet som dokumenterer hva arb.giver skal ha trukket i skatt. Dette er viktig dersom du mener det kan være mulighet for at arb.giveren ikke har innbetalt skattetrekket ditt. 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 15. april 2004 Skrevet 15. april 2004 Er det slik at dette er den eneste inntekten du hadde? Eller er den i tillegg til andre inntekter? Du finner vel et skatteberegningsprogram på www.skatteetaten.no Husk at når den inntekten ikke står på selvangivelsen din, så må du føre den opp selv! ellers vil det koste deg dyrt. Dette gjelder selv om (ihvertfall om!) du vet at arbeidsgiveren din kommer til å innberette den etterhvert. Er skatten denne arb.giveren din har trukket medtatt i den foreløpige skatteberegningen? Hvis ikke (jeg tipper antakelighvis ikke), så bør du også oppgi dette i selvangivelsen og legge ved kopi av lønnslipper eller annet som dokumenterer hva arb.giver skal ha trukket i skatt. Dette er viktig dersom du mener det kan være mulighet for at arb.giveren ikke har innbetalt skattetrekket ditt. PST! jeg må også spørre om noe. Min arbeidsgiver har skrevet opp full bruttolønn enda jeg har mottatt rehabiliteringspenger på 50% på slutten av året - det gjør jo at sluttsummen blir mye større.....er det arbeidsgiverens feil? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.