Gå til innhold

Erfaring med pensjonat i oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet et par pensjonater som er aktuelle i oslo.

Er det noen som har erfaring med cochs pensjonat eller residence kristinelund? Begge disse var rimelige og så greie ut.

Har sjekket ut hotell og, men det viser seg at jeg og 8-åringen må ha dobbeltrom. Da blir det så dyrt at det er uaktuelt..

Takker for svar!

Gjest sarcasmus
Skrevet

Herregud, det går mot sommer, så campingplass blir enda billigere...

Skrevet

Cochs er det som ligger i krysset Hegdehaugsveien / parkveien, ikke sant? Vi har hatt firmagjester boende der (som har vært her så lenge at hotell er for dyrt og kjedelig), og de har vært veldig fornøyd.

Det er flott plassering, ti meter fra Slottsparken (der kan man sitte på et pledd og spise / slappe av hvis det er fint vær), hele Hegdehaugsveien og Bogstadveien oppover (shopping), 50 meter bort i Parkveien går trikken direkte til Rikshospitalet (RH er endestoppet, så du kan ikke gå av feil)..

Går man gjennom Slottsparken, er man øverst på Karl Johan. Og der er også Nasjonalteateret stasjon (alle lokaltog, flytog, t-baner osv).

Kaffebrenneriet i 1. etg, Kunstnernes hus (med deilig terrasse man kan ta et glass hvitvin på ) noen meter nedi gaten, Peppes pizza like oppi hegdehaugsveien..

Gjest ikke sarkastisk
Skrevet

Herregud, det går mot sommer, så campingplass blir enda billigere...

Til sarkastiske sarcasmus:

Hvis du har fulgt med litt på innleggene her, vet du at TrineE trenger et sted å bo mens barnet er til behandling på Rikshospitalet. Da er vel ikke campingplass så aktuelt.

Skrevet

Cochs er det som ligger i krysset Hegdehaugsveien / parkveien, ikke sant? Vi har hatt firmagjester boende der (som har vært her så lenge at hotell er for dyrt og kjedelig), og de har vært veldig fornøyd.

Det er flott plassering, ti meter fra Slottsparken (der kan man sitte på et pledd og spise / slappe av hvis det er fint vær), hele Hegdehaugsveien og Bogstadveien oppover (shopping), 50 meter bort i Parkveien går trikken direkte til Rikshospitalet (RH er endestoppet, så du kan ikke gå av feil)..

Går man gjennom Slottsparken, er man øverst på Karl Johan. Og der er også Nasjonalteateret stasjon (alle lokaltog, flytog, t-baner osv).

Kaffebrenneriet i 1. etg, Kunstnernes hus (med deilig terrasse man kan ta et glass hvitvin på ) noen meter nedi gaten, Peppes pizza like oppi hegdehaugsveien..

Tusen takk for et utfyllende svar! ja,det blir vel sikkert cochs. kristinelund lå litt mer kronglete til, men så veldig flott ut.. Hadde faktisk begynt å vurdere drosje til RH, men hvis endestasjonen er der skal nok tilogmed jeg klare å komme meg til rett plass :o)

Gjest browneyed girl
Skrevet

hei!! har overnattet på cochs et par ganger og jeg er veldig fornøyd:-)

Rimelig og fint synes jeg!!

hilsen

Skrevet

hei!! har overnattet på cochs et par ganger og jeg er veldig fornøyd:-)

Rimelig og fint synes jeg!!

hilsen

Tusen takk for svar!! Blir nok det jeg kommer til å velge..

Skrevet

Tips:

På tre sentrale Rainbow-hoteller koster enkt.rom kr 585 og dbt.rom 735.

http://www.rainbow-hotels.no

Har vært å sett på rainbow hotellene. Men Trygdekontoret dekker bare 500 kroner, så da må jeg ut med resten av egen lomme.

Tenkte at hvis det var mulig så kunne jeg benytte meg av et alternativ som jeg ikke trengte å betale ekstra for.

Er ikke så viktig med "alle fasiliteter",skal bare være der fra åtte- ni på kvelden til halv ni om morgenen. Sålenge det er et greit sted å sove og rent&pent er det ikke så nøye. Men tusen takk alikevel!

Gjest Terakotta
Skrevet

Har vært å sett på rainbow hotellene. Men Trygdekontoret dekker bare 500 kroner, så da må jeg ut med resten av egen lomme.

Tenkte at hvis det var mulig så kunne jeg benytte meg av et alternativ som jeg ikke trengte å betale ekstra for.

Er ikke så viktig med "alle fasiliteter",skal bare være der fra åtte- ni på kvelden til halv ni om morgenen. Sålenge det er et greit sted å sove og rent&pent er det ikke så nøye. Men tusen takk alikevel!

Bo hos en DOL'ing da vel! :)

Gjest Terakotta
Skrevet

Til sarkastiske sarcasmus:

Hvis du har fulgt med litt på innleggene her, vet du at TrineE trenger et sted å bo mens barnet er til behandling på Rikshospitalet. Da er vel ikke campingplass så aktuelt.

Det er det vel! En campinghytte er da helt grei å bo i!

Gjest camping
Skrevet

Det er det vel! En campinghytte er da helt grei å bo i!

Men hvis man må bo på Bogstad Camping (som vel er den nærmeste), så er det ikke akkurat kort avstand til sykehuset..

Gjest Terakotta
Skrevet

Men hvis man må bo på Bogstad Camping (som vel er den nærmeste), så er det ikke akkurat kort avstand til sykehuset..

Sånt vet jo ikke jeg, som bor i provinsen :) - men det KUNNE gått! :)

Skrevet

Jeg fikk idag et nyhetsbrev fra reisebyrået som vårt firma bruker, og der sto bl.a. dette:

"Nytt hotell i Oslo

15. april åpner Comfort Hotel Gabelshus. Dette blir Choice Hotels Scandinavia siste tilskudd i Oslo og hotellet ligger i vakre omgivelser i Gabelsgate - på beste vestkant i Oslo. Comfort Hotel Gabelshus blir et elegant hotell der moderne fasiliteter, spennende design og personlig service er kjennetegn. Hotellet har 115 rom og flotte konferansefasiliteter.

Vi tilbyr enkelt/dobbeltrom til kr. 550,- alle dager fra 15. april til 31. mai 2004. Prisen inkluderer en overnatting med stor frokostbuffet, kaffe og te hele dagen, vafler på ettermiddagen samt velsmakende kveldsmat."

Det hørtes jo ålreit ut?

Litt mer info her: http://www.gabelshus.no/

Jeg mener å huske at dette har eksistert lenge, men tror det er snakk om en ny-åpning.

Skrevet

Jeg fikk idag et nyhetsbrev fra reisebyrået som vårt firma bruker, og der sto bl.a. dette:

"Nytt hotell i Oslo

15. april åpner Comfort Hotel Gabelshus. Dette blir Choice Hotels Scandinavia siste tilskudd i Oslo og hotellet ligger i vakre omgivelser i Gabelsgate - på beste vestkant i Oslo. Comfort Hotel Gabelshus blir et elegant hotell der moderne fasiliteter, spennende design og personlig service er kjennetegn. Hotellet har 115 rom og flotte konferansefasiliteter.

Vi tilbyr enkelt/dobbeltrom til kr. 550,- alle dager fra 15. april til 31. mai 2004. Prisen inkluderer en overnatting med stor frokostbuffet, kaffe og te hele dagen, vafler på ettermiddagen samt velsmakende kveldsmat."

Det hørtes jo ålreit ut?

Jeg mener å huske at dette har eksistert lenge, men tror det er snakk om en ny-åpning.

wow, det hadde jo vært flott.. Skal sjekke det. Tusen Takk!!

Skrevet

"Nytt hotell i Oslo

Det hørtes jo ålreit ut?

Det måtte nok være en spesiell rabatt for firmaer.. Ringte å hørte om overnatting, og vi måtte ut med 1395,- pr.natt... Så da blir det uaktuelt.

Skrevet

Det måtte nok være en spesiell rabatt for firmaer.. Ringte å hørte om overnatting, og vi måtte ut med 1395,- pr.natt... Så da blir det uaktuelt.

Du kan jo ringe Via (reisebyrået) og spørre om du kan reservere hotellrom der gjennom dem, at det er en avtalepris som reisebyrået får.

Tlf: 67 59 94 00

Lykke til!

Gjest browneyed girl
Skrevet

Tusen takk for svar!! Blir nok det jeg kommer til å velge..

Ønsker deg et fint opphold i oslo:)

Gjest på Cochs pensjonat
Skrevet

Du vet at faren til Halvbroren bodde

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...