Gå til innhold

Svettelukt?

Gjest skikkelig ekkelt

Anbefalte innlegg

Gjest skikkelig ekkelt
Skrevet

Jeg får en sånn merkelig lukt under armene en stund etter at jeg har dusjet. Det er ikke svettelukt, men en ganske stram lukt. Litt vanskelig å forklare. Med noen klær blir lukten verre. Jeg bruker deodorant, men ikke antiperspirant, så det kan jo ha noe å si, men jeg har prøvd med mange forskjellige deodoranter uten at det er blitt noen endring.

Lukten er ikke slik at alle andre kan kjenne den, men jeg kjenner den og synes at det er ubehagelig. Hva kan jeg gjøre med dette???

Skrevet

Jeg synes antiperspirant funker bedre enn deodorant. Prøv en roll-on antiperspirant som det står 24h på. Ellers har jeg en venninne som var mye plaget av svettelukt under armene. Hun kjøpte en slags tube(?) på apoteket. Kan ikke huske helt hva den het, men det kan ha vært noe sånt som "Stop 24" eller noe i den dur. Husker bare at tuben/flaska(?) var hvit med mye rød skrift på.... Venninna mi var iallefall totalt avhengig av denne.

Gjest what the...
Skrevet

Jeg synes antiperspirant funker bedre enn deodorant. Prøv en roll-on antiperspirant som det står 24h på. Ellers har jeg en venninne som var mye plaget av svettelukt under armene. Hun kjøpte en slags tube(?) på apoteket. Kan ikke huske helt hva den het, men det kan ha vært noe sånt som "Stop 24" eller noe i den dur. Husker bare at tuben/flaska(?) var hvit med mye rød skrift på.... Venninna mi var iallefall totalt avhengig av denne.

:o)

Gjest skikkelig ekkelt
Skrevet

Ok. Får prøve det. Takk for svar.

Gjest svetter også
Skrevet

Har kjøpt yerka i dag, gleder meg å prøve! Skal påføres om kvelden.. Vet ikke om den funker. Stop 24 rollon er veldig bra!

Gjest uten signatur
Skrevet

Husker jeg hadde det problemet da jeg var ung. Og dde var enkelte klær bare det ble slik lukt i. Måtte ha noe med materialet i plagget å gjøre har jeg kommet til. Og den gangen gikk jeg jo også i tightere topper enn nå. Slik at de satt etter under armene hvis du skjønner. Det orker jeg ikke lenger, nå må jeg ha klær som ikke klistrer seg opp i armhulen. Og når klærne er mer ledige så setter det seg jo ikke så lett lukt i dem heller, samme hvilket materiale de er laget av.

Gjest papirtiger
Skrevet

Husker jeg hadde det problemet da jeg var ung. Og dde var enkelte klær bare det ble slik lukt i. Måtte ha noe med materialet i plagget å gjøre har jeg kommet til. Og den gangen gikk jeg jo også i tightere topper enn nå. Slik at de satt etter under armene hvis du skjønner. Det orker jeg ikke lenger, nå må jeg ha klær som ikke klistrer seg opp i armhulen. Og når klærne er mer ledige så setter det seg jo ikke så lett lukt i dem heller, samme hvilket materiale de er laget av.

Syntetiske plagg lukter svette mye fortere enn bomull, ull etc. Spesielt acryl er ille, 100% acryl er ekkelt.

Gjest uten signatur
Skrevet

Syntetiske plagg lukter svette mye fortere enn bomull, ull etc. Spesielt acryl er ille, 100% acryl er ekkelt.

Ja, det stemmer nok, tror det var akryl i de plaggene jeg snakket om. Har akrylplagg i dag også, men som sagt så er de løse under armen og kommer ikke i direkte kontakt med eventuell svette. Ikke svetter jeg noe særlg mer heller heldigvis. DET kan jo også være grunnen.

Gjest alive&kicking
Skrevet

Jeg sverger til Yerka. Den funker som bare det. Jeg brukte den regelmessig (1-2 ganger i uken) for 5 år siden. Nå slipper jeg med å bruke kun deodorant.

Du smører yerka på om kvelden (dette er viktig - den skal virke om natten...smører du på under klærne smitter det av og det ser helt koko ut for stoffet blir jo rosa...) og lar det virke om natten. Da svetter du ikke i det hele tatt.

Yerka får du kjøpt bl.a. hos Vitakjeden. Før var det også til salgs på H&M. Noen apotek har den også.

LYKKE TIL!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...