Gå til innhold

Sterke kvinner - tapere på sjekkemarkedet?

Anbefalte innlegg

Gjest sjekkemarkedet
Skrevet

Det virker som om det er en ulempe å være en sterk og selvsikker kvinne hvis man ønsker seg en mann? Er det slik at menn kun ønsker kvinner som jatter med dem i alt og er dumme og deilige?

Skrevet

Kansje det er sånn, kansje ikke...

Men jeg vet at det kansje er tilfelle når det gjelder meg... kan kansje virke som om at jeg har en selvsikkerthet som stråler, men føler det motsatte...

Jeg takler ikke å ikke få si meningen min, men er også open for andres meninger... MEN jeg jatter ALDRI med, bare for fredens skyld.

Får vite av kompisene mine at jeg kansje er litt for mye selvstendig, for selvstending slik at "somme" sorter mannfolk har vanskeligt for å takle meg...dessuten klarer jeg å fikse det meste fra alt til å henge opp hyller til å fikse bilen.....

Gjest Lonkil
Skrevet

Kunne skrevet en bok om dette....

Ja, det kan være en ulempe. Som mann har jeg behov for å føle meg som en mann. Jeg vil ikke ha ei jente som er sterkere enn meg og så selvstendig at hun egentlig ikke trenger meg. Jeg vil ha ei sterk selvsikker feminin kvinne, men ettersom feminiteten ikke verdsettes i vårt samfunn er gjerne de sterke og selvsikre kvinnene så alt for maskuline.

De er kanskje tapere på sjekkemarkedet, men de er da de store vinnerne på arbeidsmarkedet. Kanskje det er der noe av problemet ligger? Mange av oss menn vil ha ei jente som tenker vel så mye på hus og familie som på seg selv og egen karriære?

Skrevet

Hvis du mener sterk i betydningen russisk kulestøterske med hår på brøstet, så er nok markedet noe begrenset. =^)

Styrke og selvsikkerhet gjør seg mange rare utslag. Hvis du er ute etter en konkurrent mer enn en kjæreste, så vil du nok støte på noen skjær i sjøen, garantert.

Hvis selvsikkerheten din oppfattes som arroganse, så er ikke det egnet til å bygge broer eller skape grunnlag for noe forhold. Kanskje du bør analysere signalene dine før du sender dem ut?

Skrevet

Sterke kvinner, som også har humor, og en sympatisk og likanes opptreden, vil alltid være vinnere på sjekkemarkedet.

Men den type "sterke kvinner", som tar "stor plass", og ikke er spesielt sympatiske, vil alltid være tapere.

Så enkelt, eller så vanskelig, er disse mekanismene.

mil1365380270
Skrevet

Noen gjør vel det, akkurat som noen kvinner ønsker seg tøfler av noen menn, som de kan dirigere rundt.

Greit at noen ikke takler at andre har selvtillitt, men det er vel like mange som ikke ser at de mangeler selvtillit selv, nettopp ved å ikke tørre å være ydmyke. Brautende, selvgode mennesker er ikke tiltrekkende, uansett kjønn...

Gjest Terakotta
Skrevet

Hvis du mener sterk i betydningen russisk kulestøterske med hår på brøstet, så er nok markedet noe begrenset. =^)

Styrke og selvsikkerhet gjør seg mange rare utslag. Hvis du er ute etter en konkurrent mer enn en kjæreste, så vil du nok støte på noen skjær i sjøen, garantert.

Hvis selvsikkerheten din oppfattes som arroganse, så er ikke det egnet til å bygge broer eller skape grunnlag for noe forhold. Kanskje du bør analysere signalene dine før du sender dem ut?

Ja, du snakker jo av erfaring :)

*brisker med brystmuskulaturen og vifter med barten*

Skrevet

*Grynt*

Skrevet

Mange menn oppfatter nok "sterke" kvinnfolk som arrogante rødstrømper med lav vilje til å yte noe for andre og med unødvendig høye krav til fremtidig partner. Jeg har alltid holdt ekstra lang avstand til rødstrømper. Det følger jo bare bråk med dem.

Se deg rundt. Hvor ofte treffer du på skilte eller enslige rødstrømper og hvor ofte treffer du på normale feminine kvinner i samme situasjon ?

laguna1365380434
Skrevet

Hvorfor synes du det er et motsetningsforhold mellom å være selvsikker og å være deilig? :-o

Hvis du snakker om hvorfor mange av de damene jeg var på 8.mars fest med ikke har type, så mener jeg svaret er innlysende..;)

Det skremte meg litt at en del av de (damene) jeg møtte der tydeligvis fortsatt setter likhetstegn mellom sterk og selvstendig og det å ha bart.(bare ørlittegrann satt på spissen;))

Skrevet

Du skriver: "Det virker som om det er en ulempe å være en sterk og selvsikker kvinne hvis man ønsker seg en mann?"

Nei. Det er sikkert en ulempe hvis man ønsker seg en *gutt*.

Menn, derimot, er ikke redde for likeverdige partnere.

Med vennlig hilsen

Gjest sjekkemarkedet
Skrevet

Jeg vet da å spille på min feminitet, men jeg liker også å gi uttrykk for mine meninger og gidder ikke jatte med og gjøre alt mannen vil at jeg skal gjøre.

Gjest Terakotta
Skrevet

Jeg vet da å spille på min feminitet, men jeg liker også å gi uttrykk for mine meninger og gidder ikke jatte med og gjøre alt mannen vil at jeg skal gjøre.

Sånn er vel de fleste kvinnfolk, ikke noe mystisk med det! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...