Gå til innhold

Samtalegrupper om å samtale?

Anbefalte innlegg

Gjest lonesometonight
Skrevet

Jeg er en mann i tjue-årene som har veldig vanskelig for å prate med folk. Dvs at jeg liker å være sammen med mennesker og er ikke asosial e.l. på noen måte. Problemet er bare at når jeg kommer sammen med noen, og da kanskje spesielt på tomannshånd, har jeg veldig lett for å holde kjeft. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si.

Det jeg lurer på er om det finnes noen form for gruppe eller lignede hvor jeg kan "lære" meg å føre en samtale.

Håper dere skjønner hva jeg mener.

Tusen takk for alle svar!

Gjest kjenner til det!
Skrevet

Vil bare si at jeg forstår problemet ditt, men kan ikke råde deg til annet enn "intervju-metoden." Spør ut den/de andre rundt deg om jobb, hvor de kommer fra, fritidssyssler osv. Høyst sannsynlig forteller de villig vekk, og begynner å stille motspørsmål... Så er samtalen i gang!

Vet det høres enkelt ut, men prøv!!

Lykke til!

Skrevet

shit-chat er stikkordet... bare snakk løst og fast om lite og mye... været, skolen, jobben, Idol, vet ikke jeg, sånne ting..

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Vil bare si at jeg forstår problemet ditt, men kan ikke råde deg til annet enn "intervju-metoden." Spør ut den/de andre rundt deg om jobb, hvor de kommer fra, fritidssyssler osv. Høyst sannsynlig forteller de villig vekk, og begynner å stille motspørsmål... Så er samtalen i gang!

Vet det høres enkelt ut, men prøv!!

Lykke til!

....og i tillegg til å spørre andre, som 'kjenner til det..' skriver, må du etterhvert fortelle om noe du er opptatt av, eller tenker noe om. Men lettere å spørre andre selvsagt.

Du kan jo øve deg på meg - eller andre :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...