Gå til innhold

Hår- bleke eller "gråmus"

Anbefalte innlegg

Gjest xblond
Skrevet

Jeg har alltid hatt blondt hår. De siste årene har jeg blitt betydelig mørkere, jeg vil vel kalle meg selv mørk blond\ askeblond. Har bleket håret i flere år, noe som sliter på håret.

Jeg har langt hår.

Nå har jeg klart å la være å bleke i ca 9mnd, og etterveksten er tydelig. Likevel er det ikke så ille, det blander seg mer og mer og ser ikke så verst ut nå. Jeg ser at håret er sunnere og jeg trives egentlig med litt mer mørk tone.

Likevel er jeg litt usikker, skal jeg la meg friste av frisøren eller skal jeg spare ut. De lokker med striper osv osv....

Jeg vet ikke jeg....

Skrevet

Du bør ta noen striper ved etterveksten så det blander seg litt mer inn. Har det samme problemet som deg, og det blir veldig fint med striper i etterveksten. De trenger ikke stripe helt ut der det allerede er bleket, og da skåner du det slitte håret.

For det styggeste som fins er falske blondiner med mye mørkebrunt hår innerst... *grøss*

Hilsen den uekte blondinen

Skrevet

Jeg syntes hår som er delvis utvokst med stiper er grusomt. Kan du ikke klippe det endel da, og legge i noen gylne/kobber fargede striper, evt. noen litt mørke brune også. Du trenger jo ikke bleke blonde striper. Farging er mer skånsomt.

Skrevet

Da har du nok ca sånn farge som meg, og forstår godt hva du mener.

Er askeblond,(ikke brun) hadde lyst hår da jeg var yngre.

Hadde farget inn noen få lyse striper, hvis jeg var deg. Det ser friskere ut og virker ikke unaturlig.

Etterveksten synes ikke så godt, og du kan stripe etterveksten etter noen måneder.

Men først ville jeg ha klippet bort all blekingen.

Helbleking på langt hår er grusomt, har hatt det selv for mange år siden. Umulig å ha langt hår da.

Prøvde å farge håret brunt også for en del år siden,men det var ikke meg.

Uvant med mørkt hår når man har vært blond hele livet.Følte at jeg hadde tredd en sekk over hodet.

Hvis du velger å farge noen striper, synes jeg det blir finest med gyldne striper.(ikke hvitt)

Det gir en varmere glød til ansiktet på oss som er askeblond.Har prøvd litt av hvert jeg skjønner du,men har endelig funnet min farge.

Hvis du finner en farge du er fornøyd med, så be frisøren skrive opp fargen, så slipper du ulike farger i håret. Ikke pent det heller.

Vel det var min anbefaling.

Tror du vil føle at du ser friskere ut med noe få striper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...