Gå til innhold

Truxal mot selvskading? NHD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og trapper ned Mianserin og Cipramil fordi jeg ikke tror de hjelper meg og er nå nede i halve dosen. Har ikke blitt mer deprimert, men mer urolig og "ustabil". Var hos psykiater i dag og fortalte at jeg tror det er en viss fare for at jeg skal ta en ny overdose. Jeg ba om å få noe beroligende for å klare å slappe av på en annen måte enn med å ta en overdose. Jeg fikk velge mellom å øke dosen med Trilafon eller å få Truxal som jeg kan ta innimellom. Jeg valgte å få Truxal.

Nå har jeg lest litt om Truxal, bl.a. her på DOL og jeg ser at det ikke anbefales for deprimerte da man blir trøtt.

Hvorfor ga han meg det da? Hvorfor fikk jeg ikke Sobril eller noen andre beroligende? Er det fordi d ikke er så farlig å ta en overdose med Truxal som med vanlig beroligende? Eller var det terapeutisk riktig?

Jeg har prøvd å ta èn som han sa jeg skulle og jeg merker ingenting selv etter 4 timer... Jeg bare føler meg litt lurt...

Hva ville du anbefalt meg, NHD? Sånn at jeg vet hva jeg kan forlange neste gang :)

Skrevet

Hei Adriana:-)

Truxal vil virke beroligende/dempende hvis dosen er tilstrekkelig stor - og er ikke vanedannende. Antar det er derfor legen din ga deg dette og ikke et mer "behagelig" og vanedannende medikament som Sobril.

Jeg har ingen formening om hva som ville vært best for deg, men synes ikke du skal gi opp Truxal for raskt.

Hva med å ringe legen i morgen og si at du ikke hadde effekt?

Gjest Windsong
Skrevet

Hei Adriana:-)

Truxal vil virke beroligende/dempende hvis dosen er tilstrekkelig stor - og er ikke vanedannende. Antar det er derfor legen din ga deg dette og ikke et mer "behagelig" og vanedannende medikament som Sobril.

Jeg har ingen formening om hva som ville vært best for deg, men synes ikke du skal gi opp Truxal for raskt.

Hva med å ringe legen i morgen og si at du ikke hadde effekt?

Truxal er relativt mild, og mange merker ikke effekt på små doser - meg inkludert. Var jeg i din situasjon, tror jeg jeg ville vurdert å ta en telefon til psykiateren å spørre om det gikk an å øke dosen.

• 7 år senere...
tik1365381432
Skrevet

Jeg har og brukt truksal mot uro og angst, men det er jo ikke fullt så effektivt som f.eks sobril. Men en skal være litt forsiktig med b-preparater, da en lett blir avhengig, Truxsal er et godt alternativ, og det skal veldig veldig mye til for å kunne ta en overdose. Søk overdose truxal på google. Selv bruker jeg truxal på kvelden som sovemedisin, da større dose enn jeg brukte på dagtid. Håper dette hjalp deg noe.

tik1365381432
Skrevet

PS! Det at man blir litt trett av truxalen, skal gjøre at man blir litt roligere, antagligvis derfor du har fått det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...