Adriana Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Driver og trapper ned Mianserin og Cipramil fordi jeg ikke tror de hjelper meg og er nå nede i halve dosen. Har ikke blitt mer deprimert, men mer urolig og "ustabil". Var hos psykiater i dag og fortalte at jeg tror det er en viss fare for at jeg skal ta en ny overdose. Jeg ba om å få noe beroligende for å klare å slappe av på en annen måte enn med å ta en overdose. Jeg fikk velge mellom å øke dosen med Trilafon eller å få Truxal som jeg kan ta innimellom. Jeg valgte å få Truxal. Nå har jeg lest litt om Truxal, bl.a. her på DOL og jeg ser at det ikke anbefales for deprimerte da man blir trøtt. Hvorfor ga han meg det da? Hvorfor fikk jeg ikke Sobril eller noen andre beroligende? Er det fordi d ikke er så farlig å ta en overdose med Truxal som med vanlig beroligende? Eller var det terapeutisk riktig? Jeg har prøvd å ta èn som han sa jeg skulle og jeg merker ingenting selv etter 4 timer... Jeg bare føler meg litt lurt... Hva ville du anbefalt meg, NHD? Sånn at jeg vet hva jeg kan forlange neste gang 0 Siter
frosken Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Hei Adriana:-) Truxal vil virke beroligende/dempende hvis dosen er tilstrekkelig stor - og er ikke vanedannende. Antar det er derfor legen din ga deg dette og ikke et mer "behagelig" og vanedannende medikament som Sobril. Jeg har ingen formening om hva som ville vært best for deg, men synes ikke du skal gi opp Truxal for raskt. Hva med å ringe legen i morgen og si at du ikke hadde effekt? 0 Siter
Gjest Windsong Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Hei Adriana:-) Truxal vil virke beroligende/dempende hvis dosen er tilstrekkelig stor - og er ikke vanedannende. Antar det er derfor legen din ga deg dette og ikke et mer "behagelig" og vanedannende medikament som Sobril. Jeg har ingen formening om hva som ville vært best for deg, men synes ikke du skal gi opp Truxal for raskt. Hva med å ringe legen i morgen og si at du ikke hadde effekt? Truxal er relativt mild, og mange merker ikke effekt på små doser - meg inkludert. Var jeg i din situasjon, tror jeg jeg ville vurdert å ta en telefon til psykiateren å spørre om det gikk an å øke dosen. 0 Siter
tik1365381432 Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 Jeg har og brukt truksal mot uro og angst, men det er jo ikke fullt så effektivt som f.eks sobril. Men en skal være litt forsiktig med b-preparater, da en lett blir avhengig, Truxsal er et godt alternativ, og det skal veldig veldig mye til for å kunne ta en overdose. Søk overdose truxal på google. Selv bruker jeg truxal på kvelden som sovemedisin, da større dose enn jeg brukte på dagtid. Håper dette hjalp deg noe. 0 Siter
tik1365381432 Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 PS! Det at man blir litt trett av truxalen, skal gjøre at man blir litt roligere, antagligvis derfor du har fått det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.