Gå til innhold

bleking av tenner


Gjest gul

Anbefalte innlegg

Kan tenner som ikke er misfarget blekes, hvis gulfargen kommer innenfra i selve tanna?

Har hatt gule tenner fra jeg gikk i 6 klassen (er nå 18). Det vae i hvert fall da det ble et problem for meg. Alle mobbet meg og kallte meg gulltann.

Selvbildet mitt har vært borte siden, og jeg ønsker å kunne gjøre noe med det.

Har hørt at misfargede tenner kan blekes, men tannlegen min sier at jeg gulfargen sitter inne i tanna, og ikke kommer av misfarging.

Er det hjelp å få, eller må jeg leve sånn livet ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Da jeg var hos tannlegen sist, så jeg at man bleker tenner ved å ta en kjeve av gangen. Der kostet det ca 1500 kroner per kjeve - jeg vet ikke hvor mange ganger en må gjøre det. Jeg tenker innimellom på å gjøre det samme som deg. Jeg råder deg ikke til å kjøpe det blekesystemet de reklamerer med på TV-shop. Det har jeg hørt kan gi skjoldete tenner, og det er jo ikke det resultatet en vil se! Hvis du virkelig vil, burde du kontakte en privatpraktiserende tannlege. De kommer garantert til å gi deg et ordentlig svar, ikke et sånt "uff....synes du det da?"-svar, som jeg har fått høre av off. tannleger når jeg har spurt om dette. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hei gul.

Jo da det er håp!

Gule tenner kan blekes og ofte med godt resultat.

Du må være klar over at effekten av blekingen taper seg etter noen tid, men kan gjentas etter behov.

La en fagperson, en tannlege eller tannpleier ta seg av saken.

De vil kune gi en sikker vurdering av dette.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da jeg var hos tannlegen sist, så jeg at man bleker tenner ved å ta en kjeve av gangen. Der kostet det ca 1500 kroner per kjeve - jeg vet ikke hvor mange ganger en må gjøre det. Jeg tenker innimellom på å gjøre det samme som deg. Jeg råder deg ikke til å kjøpe det blekesystemet de reklamerer med på TV-shop. Det har jeg hørt kan gi skjoldete tenner, og det er jo ikke det resultatet en vil se! Hvis du virkelig vil, burde du kontakte en privatpraktiserende tannlege. De kommer garantert til å gi deg et ordentlig svar, ikke et sånt "uff....synes du det da?"-svar, som jeg har fått høre av off. tannleger når jeg har spurt om dette. Lykke til!!

Ville bare takke for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...